Gå til innhold

Sende i barnehagen når det er magesjau i familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt var ordentlig løs i magen fredag og lørdag, så derfor holdt vi han hjemme i dag. I går kveld var det faren sin tur, han begynner å bli bedre nå, men nå har jeg begynt. Bør vi holde han hjemme fra barnehagen imorra også siden smitten er i hus?? Trolig har han blitt smittet i barnehagen uken som var.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han allerede har hatt det skal det i utgangspuntet ikke være noe problem å sende ham i barnehagen. Har jobbet flere år i barnehage selv, og jeg ville hvertfall ikke reagert på at barnet kommer i barnehagen i morra.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Bare å sende han, drit litt i andre og tenk heller på dere selv. Hvis du har blitt smittet nå så kan det være fint med et lite avbrekk fra barnepass, så send han for all del i barnehagen. Om de skulle bli smittet så er det dems sak og ikke deres problem ;) 

Endret av QQbaby
Skrevet

Jeg hadde hold han hjemme i morgen også siden han var syk på lørdagen.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Elliespelli skrev:

Jeg hadde hold han hjemme i morgen også siden han var syk på lørdagen.

Enig. Barnet skal være hjemme 48 timer etter oppkast/diaré, ellers kan andre bli smittet.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

48 timer så tirsdag er greit hvis det har gitt seg helt i går. 

Anonymkode: 6d2ea...779

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart det går på rundgang i BHG når folk ikke opprettholder 48 t regelen... 

når jeg hører om slike tilfeller har jeg lyst til å filleriste de!!! 

Håndhyigene.. sier jeg bare alfa omega 

Anonymkode: 0e27e...181

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hjemme i 48 timer. Minst. Dere har fremdeles smitte i huset. Ikke rart disse epidimiene rammer så hardt som de gjør.

Anonymkode: 9c99e...39d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hold han hjemme slik som andre skriver her, så slipper dere å smitte videre.

Anonymkode: e7fb4...999

Skrevet
4 timer siden, QQbaby skrev:

Bare å sende han, drit litt i andre og tenk heller på dere selv. Hvis du har blitt smittet nå så kan det være fint med et lite avbrekk fra barnepass, så send han for all del i barnehagen. Om de skulle bli smittet så er det dems sak og ikke deres problem ;) 

Hva faen for slags holdning er det? Så om du smitter noen si med HIV så er det ikke ditt problem? Eller hva med hjernehinnebetennelse? Hvor går grensa? Noen barn kan også bli dårligere enn andre av div. sykdommer. Håper ikke jeg møter på mange mennesker som deg i min livstid. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke svaret var ment som alvor, men svar med blunkefjes .

Blir matt av foreldre som ikke skjønner smittefaren i bhg. Nå er det smittet hos henne selv. Først barn,så far,og hun selv. Så fort smitter det. Å lure på om hun kan sende ungen ibhg...herregud.  Har hun ikke fått med seg 48 t regelen. 

Takket være sånne folk, så går sånne sjuke på rundgang i bhg

Anonymkode: dc794...f28

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror svaret til QQBaby var ironisk. :)

Man kan jo kjenne litt selv på hvor slitsomt det er å være syk eller ha syke barn og så tenke på at barnet kanskje er sykt nettopp fordi foreldre har sendt smittefarlige barn i barnehagen. Det er viktig at man stopper at smitten går rundt og rundt ved at alle overholder 48-timersregelen (eller ikke stapper paracet i febersyke barn og tror at det da er greit å være i barnehagen).. 

Skrevet

Men hvis barnet leveres i BHG tirsdag, da er jo 48-timers regelen opprettholdt? F.eks. siste løse bleie kl 12 lørdag, 48 timer fra dette blir mandag kl 12.

• Liker 1
Skrevet

Tirsdag er greit forutsatt at siste runde diaré var lørdag. HI ble skrevet i går og det ble spurt om de skulle holde hjemme i morgen, dvs i dag mandag. 

Skrevet
11 minutter siden, Arkana skrev:

Tirsdag er greit forutsatt at siste runde diaré var lørdag. HI ble skrevet i går og det ble spurt om de skulle holde hjemme i morgen, dvs i dag mandag. 

Jeg ser det nå, tolket det som de holdt ham hjemme fra BHG i dag siden TS skrev "holde han hjemme fra BHG i morra også".

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, QQbaby skrev:

Fy søren for noen bedritne holdninger du har! Det er sånne mennesker som deg som gjør verden sur og kjip for alle andre. Håper du får oppleve selv det du utsetter andre for. 

Anonymkode: e8f9c...0a5

Skrevet
6 minutter siden, Harlekin skrev:

Jeg ser det nå, tolket det som de holdt ham hjemme fra BHG i dag siden TS skrev "holde han hjemme fra BHG i morra også".

Ja, det var ikke helt lett å se med en gang, jeg måtte lese flere ganger selv for jeg kunne ikke skjønne helt hva de mente med å holde hjemme på en søndag. :)

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fy søren for noen bedritne holdninger du har! Det er sånne mennesker som deg som gjør verden sur og kjip for alle andre. Håper du får oppleve selv det du utsetter andre for. 

Anonymkode: e8f9c...0a5

Jeg er rimelig sikker på at QQBaby mente det ironisk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...