AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Hei Jeg håper noen kan fortelle meg hva som er riktig her jeg leier leilighet og betalte første og siste måned på forskudd. Nå skal jeg flytte ut snart og betaler da ikke husleie siste måneden. Men husleien har gått litt opp siden jeg flyttet inn, og nå vil huseier at jeg skal betale mellomlegget for siste måneden. Har huseier krav på det? Anonymkode: df42c...757
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Er det bare den siste måneden husleien har gått opp? I så fall er det utrolig teit av han. Det er også begrenset hvor mye han kan sette opp leien med og han skal varsle minst 1 måned før endringen trer i kraft. Du har betalt for april eller juni? Anonymkode: 0185c...6cc
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #3 Skrevet 23. april 2017 Ts her. Takk for svar. Husleien gikk opp i januar i år. Jeg har oppsigelsesfrist på 3 måneder og flytter ut i slutten av juni. Jeg hadde betalt siste måneds husleie på forskudd før jeg flyttet inn for 3 år siden. Jeg syntes det var rart og kreve at jeg betaler mellomlegget Anonymkode: df42c...757
altflyter Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 (endret) Jeg syntes det høres veldig rart ut. I en vanlig husleiekontrakt står det at leien betales forskuddsvis (Var i hvert fall det det stod i min som var en sånn standard sak huseier hadde funnet på nettet). Har du kontrakten din tilgjengelig? Når leien har blitt betalt forskuddsvis fra da du flyttet inn, så har du betalt den husleien du skal og skal ikke betale noe mellomlegg utover det. At husleien har gått opp i ettertid er irrelevant tenker jeg. Du har betalt det du skal. Edit: Du kan jo tenke enkelt. Du har betalt en måned på forhånd siden du flyttet inn. Leien for siste måneden før du flytter har du da allerede betalt måneden i forkant. Så hvis husleien ble økt fra for eksempel 6000 til 7000 på et tidspunkt, så har du når du betaler i april, altså betalt 7000kroner for mai måned. Det første du betalte var forskuddsbetaling for første måneden du bodde der. Altså: Leien du betaler i april, gjelder for mai måned. Når du betaler nå i april, har du da betalt akkurat det som er husleien din akkurat nå. Ikke noe mellomlegg og tull. Da du flyttet inn for tre år siden, betalte du forskuddsvis. Du betalte i det øyeblikket du flyttet inn. Henger dette på greip eller ble det bare rot? Endret 23. april 2017 av altflyter
altflyter Skrevet 23. april 2017 #5 Skrevet 23. april 2017 Jeg lurer forresten: Hva mener du med at du betalte første OG siste måned på forskudd? Betalte du dobbel husleie dagen du flyttet inn? I så fall skal du jo slippe å betale for de to siste månedene du bor der. Ikke bare den siste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå