Gå til innhold

ned i vekt. Dame 25. Spørsmål.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

25 år. 173 høy. 82kg nå. (fra 86kg v/ starten på slankingen for ca 6 uker siden) Mål: 70 kg.

BMR min er på ca 1600 kcal.
Er i lett aktivitet hele dagen og med 3 kids så sitter sjelden ned. 
Prøver å gå, jogge eller trapper/oppoverbakketrenng (:P) 3 ganger i uken. Ca annenhver dag.
Har til nå gått med 3-4 kg så gjør jo tydeligvis noe rett men elsker litt råd og bekreftelse likevel.
Har spist ca 1500 kalorier dagen men har egentlig funnet ut nå at jeg burde spise litt mer.(?) Burde vel ikke ligge under hvileforbrenningsmengden???

Men har liksom ikke noe vansker med å kun spise 1500kcal jeg da. Søtasuget er så å si vekke, eller så erstatter jeg det med ett glass cola zero. (Har gått fra 1,5 L om dagen til ett glass eller to på kvelden)
Spiser veldig magert og proteinrikt. Mye kyllingfilet osv så kan jo spise ganske store mengder før det går utover kalorimengden pr måltid. Og da holder jeg meg jo såå mett.

Men hva tenker dere? Øke litt mer og da sikkert gå ned liitt saktere, eller bare holde det sånn når kroppen og sinnet fortsatt fungerer greit:question:

Anonymkode: daa18...828

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt lavere enn deg, men ellers er vi ganske like i forhold til vekt, kalorier og trening :) Jeg spiser som regel 1600 kalorier om dagen fordi jeg har hørt at man ikke skal gå under BMR og allikevel går jeg greit ned i vekt. Ellers virker det som om du gjør alt riktig og er i mye aktivitet.

Noe som hjelper meg mye er en skritteller jeg har. Da ser jeg hvor mange skritt jeg går hver dag og har som mål å gå 10 000 skritt om dagen (minst!). I det siste har jeg bare gått mer og mer for hver dag for å "kjempe" med meg selv for å gå mest mulig. Bare et lite tips som holder motivasjonen min oppe til trening og hverdagsaktivitet :hoppe:

Ellers har jeg ikke så mye mer å komme med, annet enn lykke til! :nigo:

Anonymkode: 5226e...bf1

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at så lenge du ikke har noen ''sug'' og føler deg mett og fornøyd - er du inne i en god balanse :) Kroppen er fantastisk slik, den gir beskjed dersom noe mangler. Grunnen til vektnedgang selv om du er mett kan fint være at du har kuttet ned på sukker, karbohydrater og fett - og byttet det ut med proteiner, noe som er veldig bra. Synes kroppen din høres fornøyd ut. 

Jeg tror det er lurt ved vektnedgang å ikke spekulere og tenke for mye på det. Bare hold deg i aktivitet (som du gjør) og spis sunt og variert, samtidig som du blir mett (noe du også gjør). Siden vekta peker nedover er det nok bra :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...