Gjest Rose, ikke innlogget Skrevet 30. juli 2002 #1 Skrevet 30. juli 2002 Som flere her inne har jeg forelsket meg i denne buketten http://www.jimmis.com/brollop/buketter/28.gif og skal få laget en som ligner en del, men med noen justeringer så den ikke blir fult så kompakt. Snakket med hun som skal binde den i dag, det er bare en og en halv uke igjen, og hun sa callaen var både dyr og at kvaliteten ikke var den beste akkurat nå. Sist helg måtte de ut med nesten 200 kr per. calla!!! Så vi har byttet ut callaen med en annen blomst i stede (er faktisk ikke så veldig glad i calla heller....) , og vips fløy prisen ned fra 2500 til ca. 1500 kr!!!
Augustbrud02 Skrevet 30. juli 2002 #2 Skrevet 30. juli 2002 Vanligvis koster vel calla'en rundt 100 kroner pr stk og jeg synes det er mer enn nok også jeg, men 200 var helt rått. Varierer sikkert en del fra sted til sted også, men stykkprisen var faktisk en av grunnene til at jeg ikke ønsket calla i min bukett. Forøvrig må jeg bare si at den buketten er veldig flott.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2002 #3 Skrevet 30. juli 2002 Det vil uansett lønne seg å bruke blomster som er i sesong når man skal ha en bukett. Da får man best kvalitet, større utvalg og ikke minst en bedre pris.
09.08.2002 Skrevet 31. juli 2002 #4 Skrevet 31. juli 2002 Jeg skal ha bare calla liljer i min brudebukett! De skal bindes i en tradisjonell fast rund bukett. Fikk beskjed om at den vil komme på 1200,- Selv om det er dyrt, så ble det faktisk billigere enn jeg først hadde trodd (de snakket om en gjennomsnittspris på 2000,-!) . Han sa ingen ting om stykkpris til meg. Men om det er så at de koster 100,- kr. stykke så betyr vel det at jeg får en bukett med ca. 12 callaliljer det da.... Tror det bli akurat passe stort jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2002 #5 Skrevet 31. juli 2002 En bukett får alltid en anslagspris, og så bestemmer blomstenes pris som igjen er avhengig av sesongen hva den endelige prisen blir.
Mrs. B Skrevet 31. juli 2002 #6 Skrevet 31. juli 2002 Jeg hadde bukett med 5 store callaer og litt grønt. I tillegg hadde vi tre knapphullsblomster som hver bestod av en mini-calla og litt grønt. Vi betalte tilsammen 950,- og dette synes jeg ikke var dyrt i det hele tatt.. men det kan jo hende det var litt mer calla-sesong da.. og at det derfor ikke var så dyrt...?!
Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg Skrevet 31. juli 2002 #7 Skrevet 31. juli 2002 Hei vi har visst forelsket oss i samme bukett vi!! Jeg skal også ha denne på dagen min neste helg.Har fått beskjed om at callaen vil komme på ml 60-150 kr pr stk. Men jeg er jo nyskjerrig, hvilken blomst skal du benytte istedet ? og skal knapphullsblomstene også ha denne blomsten ?? Lykke til
Gjest Solskinn Skrevet 31. juli 2002 #8 Skrevet 31. juli 2002 Han sa ingen ting om stykkpris til meg. Men om det er så at de koster 100,- kr. stykke så betyr vel det at jeg får en bukett med ca. 12 callaliljer det da.... Tror det bli akurat passe stort jeg. Han tar helt sikkert betalt pr. stykk, så din pris varierer med hva han må betale for dem. Dessuten skal du ikke glemme at du skal betale for jobben også, ikke bare blomstene!
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2002 #9 Skrevet 31. juli 2002 Tulle, jeg husker ikke hva callaerstatningen heter, men hele buktten vil koste max 1500 nå. Hva betaler du??? Knapphullsblomstene vil være røde roser med sølvtråd og perler som i buketten min. Røde roser er "gjennomgangstema" for hele bryllupet nemlig.
09.08.2002 Skrevet 31. juli 2002 #10 Skrevet 31. juli 2002 Solskinn! Vel jeg får bare betale det det blir. Dyrt visste jeg at det ville bli uansett. Men jeg syns jo i så tilfelle at det er litt rart. For han sa da jeg var der at han skulle ringe meg tilbake med beskjed om bl.a. hvor mye det hele ville komme på. Og da ga han meg denne prisen på buketten. Vel, må uansett ringe for å spørre om noe, så da får jeg spørre en gang til.
Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg Skrevet 31. juli 2002 #11 Skrevet 31. juli 2002 Jeg har ikke fått prisen enda pga at de ikke visste ka pris de fikk på callaene enda....Men det er vel ca 7 i selve buketten + 4 calla med en rød rose i hver av knapphullsblomstene
Gjest Solskinn Skrevet 31. juli 2002 #12 Skrevet 31. juli 2002 09.08.2002! Ville bare nevne det, det kan jo hende at han står for prisen, men det har jo värt noen historier om blomster og frisörer som har kostet litt mer enn hva man trodde fra prisoverslaget her inne!! Buketten din blir sikkert nydelig! :D
Augustbrud02 Skrevet 31. juli 2002 #13 Skrevet 31. juli 2002 Noe som er smart er å få butikken til å skrive ned en ca-pris på bestillingen. Min bukett regnet de med at kom på ca 1500 kroner, men for at den uansett ikke skulle bli mye dyrere enn det jeg har forventet har de skrevet ned at prisen skal være mellom 1500 og 1700. Innmari kjekt spør du meg, og da får jeg ikke noe uhyggelige overraskelser!
09.08.2002 Skrevet 31. juli 2002 #14 Skrevet 31. juli 2002 Hei igjen Solskinn! Det er det som er så fint med disse sidene, man får tips om ting man selv ikke var/ er klar over! Jeg ringte dit ned nå. Fikk ikke snakke med ham direkte, men i avtaleboken hadde han skrevet opp 1200,- for brudebukett 300,- for tre knapphullsblomster og 1050,- for borddekorasjon (markblomster). Altså 2550,- for alt sammen! De skulle få ham til å ringe meg tilbake siden. Men hun jeg snakket med var ganske sikker på at det var den prisen som sto der som ville bli den endelige, uten at hun selvsagt turte å garantere det. Så da får vi se da. Fikk de til å ordne med at regning blir sendt meg siden. Dermed slipper brudgommen å betale noe når han kommer. Jeg er også dermed sikret at regningen kommer på meg og ikke på ham. Syns han har betalt mer enn nok allerede! Takk skal du ha Solskinn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå