Gå til innhold

Hvordan håndtere sjalusi fra kjæresten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn med eksen. Vi har alltid samarbeidet godt om barna, vi er gode venner og kan spise middag sammen. Har til og med feiret bursdager sammen. 

Vi bodde i hans barndomshjem, så det ble naturlig at jeg flyttet med barna. Har snakket om det siden bruddet at jeg skulle finne en bolig i nærheten så barna kan komme og gå litt som de vil. Det er 4 år siden bruddet, men det er først nå jeg fikk kjøpt hus i nabolaget hans. 

Eksen har "ny" dame. De har vært kjærester i 2 år og venter i disse dager barn. Kjæresten hans satte seg på bakbeina da hun fikk vite at jeg og barna skal flytte i nabohuset. Eller bakbeina og bakbeina, hun sa i allfall det hun mente, og hun ville ikka ha meg rennende ned dørene deres. Det har ikke skjedd før, og kommer heller ikke til å skje bare fordi jeg flytter dit. Hvis jeg og eksen har spist middag sammen, har hun alltid blitt invitert med, men hun takker bestandig nei. I bursdager er hun med, men jeg ser at hun er ukomfortabel med situasjonen, og det har jeg forståelse for. Jeg har på ingen måte skyvd henne utenfor meg og eksen. Hun blir inkludert. 

Vi flytter inn til uka og eksen har tilbydd seg å være med og hjelpe til. Takket ja, men nå lurer jeg nesten på om jeg skal takke nei. Jeg har overhodet ingen følelser for eksen, vi er kun gode venner. Nesten så jeg får følelsen av at kjæresten ikke vil vi skal bo i nabolaget, for da kommer barna sikkert til å være masse hos dem etter søskenet deres blir født.

Vet egentlig ikke hva jeg vil med innlegget, men nesten så jeg gruer meg til å flytte. Skal sies at hun har vært sjalu tidligere også, men da har jeg holdt meg unna en periode. Vi er jo gode venner først og fremst pga. barna, og de er klar over at vi ikke kommer til å bli sammen igjen, men de gleder seg vilt når vi tilbringer tid sammen alle mann. De gleder seg stort til å få et søsken også.

Noen som har gode råd? 

Anonymkode: fad2c...84d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen gode råd men synes det er flott dere kan ha et så godt forhold som foreldre etter at det ble slutt. :) Håper ikke denne dama hans ødelegger det dere har. Ville ikke brydd meg nevneverdig om henne, oppfør deg som normalt og håp at hun blir mer normal når barnet er født.

Anonymkode: 8af7f...889

• Liker 3
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Sikkert hormoner.

Her skal dere selvsagt prioritere barna! At hun er sjalu sier mer inn hennes usikkerhet, men det skal uansett ikke barna deres lide for. Selvsagt skal du ta imot hjelp fra eksen til flytting. Barna deres vokser opp med sunne forbilder i dere ved å se dere samarbeider så fint sammen og kun tenker på deres beste.

Hun nye bør innse at om dere hadde fungert sammen som et par så hadde dere holdt sammen. Hun må akseptere at du alltid vil være en viktig del av livet hans da du er moren til hans barn.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er barnefar sine problemer tenker jeg. Du skal ignorere dette å fortsette å være den fantastiske moren du er nå. Dere er et godt forbilde for barna deres bare fortsett :) Det er barnefar som har valgt seg en sjalu dame å bo med og nå skape ny familie  med. Da får han håndtere konsekvense av det. Det skal ikke gå utover deg eller barna deres :)

Anonymkode: e93fa...ba7

• Liker 3
Skrevet

Hun valgte selv å gå inn i ett forhold med en mann med barn, og da kommer du også med på lasset. Dere kommer bestandig til å være knyttet, det er kjempe fint for barna at dere går så godt overens. At hun ikke liker dette er jo kjempe synd, for det kommer til å føre til gnisninger. Hun trodde vel ikke at hun skulle få deg så nært, og du kan nok ikke hjelpe henne å komme over sjalusien. Det må hun gjøre selv, jeg hadde prøvd å holde meg mest mulig unna deres hus og forhold så lenge det ikke involverer barna dine. Ikke la deg selv bli trukket inn i hennes drama, jeg skjønner at du og eksen er venner, men jeg syns ikke han skal betro seg til deg med hennes problemer rundt dette. 

Når det er sagt så er jeg sjele glad jeg aldri har involvert meg med en som var pappa fra før. Jeg hadde syns det hadde vært slitsomt å måtte forholde meg til barnas mor om de var så gode venner som dere er. Og jeg hadde hatet å være nabo med eksen hans eller min egen for den saks skyld. Men jeg er en sånn person som liker minimal kontakt med mine egne ekser. Men hun burde skjønt at det går ikke an å gjøre det slik når det er barn inni bildet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg må si jeg ble positivt overrasket over svarene, jeg hadde kanskje forventet litt mer krasse svar om at jeg skal ligge unna. Det er jo det jeg har tenkt selv også, at jeg skal ligge unna, men det er ikke slik at vi er hos hverandre hele tiden selv om vi er venner. Vi tar en kaffe ved henting/levering for det meste. Ser at det er gull verdt for barna at vi kan treffes alle sammen.

Det skal sies at beste kompisen til eksen, er min bror. De tilbringer en del tid sammen, også med barna. Så sånn sett kommer kjæresten ikke unna min familie uansett. 

Ts

Anonymkode: fad2c...84d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere virker som flotte foreldre. Det er imidlertid en grunn til at en eks er en eks, og det burde hans kjæreste forstå! Fortsett som du gjør!

Anonymkode: 86a22...e75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...