Gå til innhold

Menn - definerer du deg som feminist?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke nødvendigvis en debatt om dette, jeg ønsker enkelt og greit ryggmargsreflekssvar fra menn. Mener du at du er en feminist? 

Anonymkode: b1005...eda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja

Anonymkode: d9e4e...14f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 1c680...97e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk. Feminismen er grunnen til at menn og kvinner ikke går overens og at 50% av alle ekteskap går i dass. Ja takk til likestilling/likeverd, men nei takk til at kvinner og menn skal være like. Det blir aldri å skje pga kvinner og menn er så forskjellige biologisk og fysisk.. 

Anonymkode: 33e14...cdb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Mann 24

Anonymkode: 0cd3c...a97

• Liker 3
Skrevet

Nei. Jeg ønsker full likestilling mellom kjønnene. Feminister i dag kjemper kun for kvinners rettigheter. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei takk. Feminismen er grunnen til at menn og kvinner ikke går overens og at 50% av alle ekteskap går i dass. Ja takk til likestilling/likeverd, men nei takk til at kvinner og menn skal være like. Det blir aldri å skje pga kvinner og menn er så forskjellige biologisk og fysisk.. 

Så... ja? :nigo:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du postet dette på seksualitetforumet?

Anonymkode: a296b...360

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi jeg mener det er moralsk galt å hjelpe kvinner særskilt i dag. Det er en økende andel taper menn i samfunnet.

Anonymkode: df9ad...837

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Jeg er for likestilling så nei jeg definerer meg ikke som feminist. Siden feminisme handler om å gi kvinner fordeler fordi de er kvinner. Problemet er selvsagt også at alt for mange ikke forstår at likestilling er at alle skal ha like muligheter og ikke at alle skal ha likt utfall.

AnonymBruker
Skrevet

CtbiHHu.jpg

Anonymkode: 0cd3c...a97

• Liker 12
Skrevet

Nop.

Er så mye merkelige definisjoner av feminisme at jeg har fått avsmak for hele ordet.

Er selvfølgelig for like rettigheter og muligheter.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, kisskissbangbang skrev:

Så... ja? :nigo:

Så... nei! Slutt å skulle stemple alle som mannehatere uten at de har gitt utrykk for det.

Definitivt nei. Jeg er for likestilling og ikke særstilling.

Anonymkode: f8f12...570

• Liker 3
Skrevet

Jeg er for like rettigheter for kvinner og menn, mot forskjellsbehandling og tror kvinner er oppegående nok til å ta ansvar for egne valg så selvfølgelig er jeg ikke feminist. 

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så har du ikke forstått hva feminisme er...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, feministene har brutt ned den tradisjonelle familien og erstattet en familiemann med staten. Enslige mødre er høyere enn noen gang, du trenger ikke å holde deg til bare en mann, bare smell deg på tjukka og klag til staten så får du presset ut penger av mannen du lurte. Hvorfor er dette så ille? Statistikk viser at barn som blir mishandlet er overrepresentert når de har kun en forelder. Farløse barn gjøre det dårligere i tester på lesing, matematikk og tenkeferdigheter. Det er mer sannsynlig at de dropper ut av skolen. Farløse barn har oftere sinneproblemer. Barn med kun en forelder er høyere på volds- og kriminalitetsstatistikk. Single mødre er kreften i samfunnet.

Anonymkode: 062d0...3f0

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, feministene har brutt ned den tradisjonelle familien og erstattet en familiemann med staten. Enslige mødre er høyere enn noen gang, du trenger ikke å holde deg til bare en mann, bare smell deg på tjukka og klag til staten så får du presset ut penger av mannen du lurte. Hvorfor er dette så ille? Statistikk viser at barn som blir mishandlet er overrepresentert når de har kun en forelder. Farløse barn gjøre det dårligere i tester på lesing, matematikk og tenkeferdigheter. Det er mer sannsynlig at de dropper ut av skolen. Farløse barn har oftere sinneproblemer. Barn med kun en forelder er høyere på volds- og kriminalitetsstatistikk. Single mødre er kreften i samfunnet.

Anonymkode: 062d0...3f0

Nyansert og godt innlegg av en flott mann! Hva skal vi med feminisme når vi har deg? :klemmer:

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, Rotemor skrev:

Så har du ikke forstått hva feminisme er...

Spørs om det ikke er du selv som har missforstått. Jeg er klar over at en del feminister hevder at feminisme er lite mer enn en omskriving av kardemommeloven, og at de enkleste nok faller for dette. Heldigvis er de fleste norske kvinner og menn betydelig mer oppegående og ser feminismen for hva den er i praksis i dagens samfunn. 

Sitat

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner.

http://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, herzeleid skrev:

Spørs om det ikke er du selv som har missforstått. Jeg er klar over at en del feminister hevder at feminisme er lite mer enn en omskriving av kardemommeloven, og at de enkleste nok faller for dette. Heldigvis er de fleste norske kvinner og menn betydelig mer oppegående og ser feminismen for hva den er i praksis i dagens samfunn. 

Feminisme handler ikke om at menn og kvinner skal være like.

All den andre dritten du tillegger med med hersketeknikkene dine faller jeg ikke for.

(Men for ordens skyld så kan fortelle at jeg hater kardemommeloven.)

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Rotemor skrev:

Feminisme handler ikke om at menn og kvinner skal være like.

All den andre dritten du tillegger med med hersketeknikkene dine faller jeg ikke for.

(Men for ordens skyld så kan fortelle at jeg hater kardemommeloven.)

Feminisme i dag handler i stor grad om likhet i utfall, til tross for forskjellige valg. Med andre ord at kvinners valg ikke er ideologisk "rene" nok, og at kvinners valg ikke skal ha konsekvenser, som i tilfellet lønn. Jeg vet ikke hvilke hersketeknikker eller "dritt" du føler deg tillagt, men som du ser av linken over er heldigvis de fleste kvinner og menn ikke feminister. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...