Gjest Alene??!! Skrevet 21. desember 2004 #1 Skrevet 21. desember 2004 Snart er det julaften, og bare tanken gjør at jeg blir lei meg..... Har kjæreste og familie som jeg skal være sammen med i jue- og nyttårshelgen, men jeg føler meg likvel alene...... Det er så trist, hva kan jeg gjøre? Kan jo ikke snakke med dem om dette! Det ligger mye bak her, så det er sagt! Samlivsbrudd, juler med og uten barn etc.... Jeg er ingen "fjortiss", men midt i 30 årene, så dette er tøft!
Charmina Skrevet 21. desember 2004 #2 Skrevet 21. desember 2004 :trøste: Så leit at du har det sånn nå når det går mot julekvelden og alting! Skulle gjerne ha gitt deg en klem! Er det virkelig ingen du kan snakke med?En god venn eller noe? Er så leit når man har det slik! En gang hadde jeg det på samme måten............! Men fant en god venn jeg visste jeg kunne stole på og fikk "tømt tankene"mine! Håper det ordner seg! STOR trøsteklem fra Charmina Martine 17.10
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #3 Skrevet 22. desember 2004 Jeg hadde det slik før. Men så orket jeg ikke mer. Nå feirer jeg jul på mine premisser.
Nelle Skrevet 22. desember 2004 #4 Skrevet 22. desember 2004 Jeg hadde det slik før. Men så orket jeg ikke mer. Nå feirer jeg jul på mine premisser. ¨ Hvilke premisser er det som er dine egne? Jeg kunne også tenke meg det... feire på min måte! Minst mulig familie, og mest mulig venner. Jeg hadde egentlig avtale med bestekameraten min om å feire jul med ham, dama hans + noen venner av oss. Problemet er at han bor i andre enden av landet, og jeg må jobbe hele romjula -dermed har jeg liksom ikke noe ferie. Kjærsten min skal feire hjemme hos sine foreldre. Han bor vanligvis utenlands, og var innom meg i 3 dager før han reiste videre hjem til foreldrene sine -og siden har jeg knapt hørt fra ham. Han har fått med seg presang fra mine foreldre, og jeg har skrevet kort til hele familen hans med ønske om en fin julefeiring og et godt nyttår osv. Fra hans familie har jeg ikke hørt noen ting. Sorry ass.... Jeg vil ikke høres ut som en "syns synd på seg selv stakkars meg kjæresten min bryr seg ikke"-person, men akkurat nå føler jeg meg veldig alene. Og veldig ekskludert fra han og hans familie. Det er sikkert fordi foreldrene hans behandlet meg som luft og latet som om jeg ikke eksisterte i et halvt år etter at de fikk vite alderen min (jeg er en del eldre enn kjæresten min og det taklet ikke foreldrene og søsteren hans så godt da de fikk vite det) -først traff deg meg, og de likte meg kjempegodt og var så glade fordi han hadde funnet en så søt og hyggelig kjæreste. Så får de vite alderen min, og plutselig er det som om jeg ikke eksisterer lenger i ca. et halvt år -til kjæresten min endelig setter seg ned og sier i fra (dette var rett før jul i fjor). Da plutselig liker de meg igjen, men ofte føler jeg at dette bare er et spill for galleriet.... Mulig jeg bare er sentimental nå.... huff.... fordi jeg leste dette innlegget, og egentlig føler litt av det samme. Føler meg alene. Nelle
Tusenfryd Skrevet 23. desember 2004 #5 Skrevet 23. desember 2004 Jeg synes selvagt det er leit at det er mennesker som føler seg alene i julen. Særlig når jeg selv har det så bra *gleder seg diskret* Jeg vet flere som føler det slik, selv om de er sammen med både familie og venner. Jeg tror det er svært lite andre kan gjøre med det. Men jeg tror man kan sette endel premisser for seg selv. Tøft kan det være ja, for eksepmpel å velge bort familie til fordel for venner. Men jeg tror likevel det er viktig. I det ligger det også endel aksept; å gjøre det beste ut av situasjonen. Nå sier ikke jeg at det er svaret for dere, men for et par jeg kjenner i hvert fall. For eksempel mammaen min. :-? Man kan være ensom i en gruppe, og hva gjør man egentlig med det? Sånn generelt, mener jeg. Og selvsagt blir denne følelsen forsterket i julen. Jeg sender en masse varme tanker til dere som har det slik. Jeg ønsker dere alt godt og at dere får en hyggelig jul i alle fall.
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #6 Skrevet 23. desember 2004 å så trist.... hadde jeg kjent deg, hadde du bodd her, hjertlig velkommen til meg og min familie! her er det plass til en til!
Gjest Melk Skrevet 23. desember 2004 #7 Skrevet 23. desember 2004 Det er så trist, hva kan jeg gjøre? Kan jo ikke snakke med dem om dette! Mye blir borte eller bedre ved å prate. Kanskje ikke disse er de rette, men har du en venn? Eller så finnes det jo mange telefoner man kan ringe om man trenger noen å snakke med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå