Gjest Gjest i natten Skrevet 21. desember 2004 #1 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg er 32 år. For noen år siden under stresset studietid så jeg noen små "flekker" (3-5 stk) ved mage/hofter. De forsvant etter et år eller noe- så jeg tenkte at det var pga. stress. Det har riktignok vært en langvarig stressperiode (samboer-brudd, store eksamener, på arbeidsjakt, ansatt i ny jobb osv.) de senere år, men vet ikke om det er grunnen til at jeg nå de siste 7 månedene har 0,5-1 cm store røde flekker foran og bak på lår, rumpe og ben- på toppen av disse flekkene er det tørr hud- og de forsvinner aldri! Det gjør ikke vondt- men det er utrolig stygt!!!! Jeg er i god form (tror jeg)- spiser relativt sunt og trener bra i perioder. Det er første gang jeg ser så mange flekker over så lang tid. Hva skjer? Hvorfor? Nei, allmennlegen min kan ikke gi noen bedre svar enn medisinstudenter her eller andre lesere som har vært borte i det. Jeg har ikke anlegg for eksem og slikt. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. desember 2004 #2 Del Skrevet 21. desember 2004 Ikke annlegg for eksem... Det høres ut som eksem. Prøvd å smøre kortison på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #3 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg hadde noe lignende og det var en slags soppinfeksjon i huden. Fikk en salve på resept og det forsvant etter ca en uke eller to. Kan jo være noe slikt du har? Gå til legen og sjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest i natten Skrevet 22. desember 2004 #4 Del Skrevet 22. desember 2004 Skal sjekke hos lege neste gang jeg er der....men kan det være brennkopper tro? Jeg aner ikke hav det er men kanskje dere vet? Noe så forferdelige saker! bare fordi man er 32 så skal man finne seg i noe sånt??! Alder er noe dritt. Jeg vil være 24 med fin hud! Har ikke hatt eksem før, hvorfor skulle jeg få det nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. desember 2004 #5 Del Skrevet 22. desember 2004 Skal sjekke hos lege neste gang jeg er der....men kan det være brennkopper tro? Jeg aner ikke hav det er men kanskje dere vet? Noe så forferdelige saker! bare fordi man er 32 så skal man finne seg i noe sånt??! Alder er noe dritt. Jeg vil være 24 med fin hud! Har ikke hatt eksem før, hvorfor skulle jeg få det nå? Dette har nok ikke noe med alderen din å gjøre - jeg er 34 år og har aldri hatt noe sånt Men det er nok bare legen som kan svare på hva dette egentlig er... Det er nok noe helt ufarlig som går over med en salve av noe slag, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 22. desember 2004 #6 Del Skrevet 22. desember 2004 Begynte med slike røde flekker hos meg da jeg hadde brannkopper, men brannkopper pleier jo ikke, så vidt jeg vet, å bli sittende i opp til et år. Begynner ikke psoriasis som røde, tørre flekker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest i natten Skrevet 22. desember 2004 #7 Del Skrevet 22. desember 2004 Begynte med slike røde flekker hos meg da jeg hadde brannkopper, men brannkopper pleier jo ikke, så vidt jeg vet, å bli sittende i opp til et år. Begynner ikke psoriasis som røde, tørre flekker? HJELP!!!!! Håper ikke det er det!!!!!! Håper at en lege kan bekrefte / avkrefte at det er / ikke er psoriasis! Psoriasis er noe jeg leste om i ukeblader da jeg var yngre: i de bladenen var det alltid bilde av fæle, tjukke kjerringer som hadde masse eksem og dritt. Herregud, jeg er single i tillegg. Skal jeg i tillegg måtte slite med noe slikt!?? Drar ikke menn med røde sårflekker akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest i natten igjen Skrevet 22. desember 2004 #8 Del Skrevet 22. desember 2004 Nå har jeg sjekket på netsider for de med psoriasis og jeg kan konstatere at jeg IKKE har det - heldigvis. Etter å ha sett bildene og symptomene: all min sympati til de som faktisk har denne hudsykdommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå