AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Hva kler dere de minste i ute nå på våren og sommeren når dere skal ut å leke? Min er såppas stor at det er godt å komme seg ut å bevege seg litt, likevel er hun fremdeles så liten at hun krabber mye fremdeles. Er så usikker på hva jeg skal ha på henne av klær. Vinterdressen er jo nå for tykk og klumpete, mens tar jeg på henne vanlig ulltøy etc blir det jo både veldig grisete og fort slitt/hullete. Etter et kjapt søk på diverse babybutikker er jeg heller ikke noe klokere.. Det finnes jo så uendelig mange type dresser.. Vinddresser, softshell, fleece osv osv.. Hva anbefaler dere erfarne mødre der ute!? :-) Anonymkode: 3cf2b...fb9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Ha på parkdress Anonymkode: 591f8...44a
hopeful Skrevet 23. april 2017 #3 Skrevet 23. april 2017 Hva mer regndress/sett? Prøv å finn noe som er slitesterkt, det er vanntett og barnet blir ikke vått. Ta på barnet ullklær under så går det fint. Også finnes det lapper en kan sette på om det blir hull.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 Høst/vårdress og stonz Anonymkode: 3fe70...440
Gjest Skya Skrevet 23. april 2017 #5 Skrevet 23. april 2017 Parkdress og fotposer fra reima eller stonz dresser finnes i alle slags prisklasser, og om du ikke har noe imot å kjøpe brukt kan du få kvalitetsklær skikkelig billig Har hatt reimatec til mine mens de enda har krabbet, veldig fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #6 Skrevet 23. april 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha på parkdress Anonymkode: 591f8...44a Hva er det egentlig? Når jeg søker opp parkdress på babyshop feks så får jeg opp alle mulig typer.. softshell, dun etc.. Har du en å anbefale spesifikt? :-) TS :-) Anonymkode: 3cf2b...fb9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #7 Skrevet 23. april 2017 Vi har en sånn:https://www.reima.com/no/Småbarn/Ytterklær-til-småbarn/Bukser/Reimatec®-vår--%26-høst-bukse-Erft/p/512090-3720?fromGrid=true Bruker tynn vindjakke i tillegg, eller bare ulldress under. Skalldress/softshelldress funker også bra. Anonymkode: cbdc9...829
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #8 Skrevet 23. april 2017 Kler på noe som skitt og søle ikke fester seg så godt på. Og tynne votter på hendene. Anonymkode: 86897...8c4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #9 Skrevet 23. april 2017 https://www.knertenogkaroline.no/collections/softshell/products/nameitnitsigmanbpinksoftshellsuitgirl Anonymkode: c4819...74a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #10 Skrevet 24. april 2017 Det perfekte for ditt barn hadde kansje vært noe som er vanntett men puster og som har tykk padding på knær. en parkdress er som en helkroppsdress uten alt det tykke foret. lekmer og jollyroom har mye å velge mellom. Anonymkode: 7e1e0...e69
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #11 Skrevet 24. april 2017 Hadde dresser fra bl a Stormberg der foret kunne tas ut om våren....veldig praktisk, to dresser i en! Ellers funker vel regntøy, men det er ikke så slitesterkt. Anonymkode: c9b9a...c16
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #12 Skrevet 24. april 2017 Jeg ville bare kjøpt noe billig til et barn som fremdeles krabber mye. Det blir fort slitasje på knærne, og dressen må gjerne byttes ut likevel. Gjenbruk er supert og miljøvennlig, så hvorfor ikke kjøpe brukt. Yngste min begynte i barnehagen som ettåring (i fjor høst), og hadde en vanntett og pustende dress i polyester (mener det er det). Hun klarte ikke gå før hun var halvannet, og krabbet/ålte seg. Dressen lever enda, uten hull. Kostet ikke mer enn 400, men husker ikke merke. Det jeg ser etter når jeg kjøper dresser, er dresser som er vanntette. Helst 8000 mm eller mer. Regntøy holder 10000, og det finnes også dresser som gjør det. Impregner regelmessig, og dressen vil holde seg vanntett. Det er også viktig at pusteevnen er god, ellers kan barnet bli svært svett - og det blir kaldt. Kjøp en tynn dress, ikke foret - kle heller på et ekstra lag under dressen. På den måten kan du bruke dressen helt til sommeren uten at det blir for varmt. Evnt en dress hvor foret kan tas av. Finner du en dress med ekstra padding på knærne, er det et megapluss. Det gjelder også for større barn (men da også på rumpa)! Når det kommer til hvilket stoff du vil bruke, så tenker jeg at du heller bare kan se an pris. Det spiller ingen rolle, vi har hatt begge deler og er like fornøyd med begge. Anonymkode: 32d22...d8a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #13 Skrevet 24. april 2017 Jeg bruker en ulldress med skalldress utenpå. Slike posesko til beina. Funker fint siden sand ikke fester seg på skalldressen eller skoa Anonymkode: 24119...f93
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #14 Skrevet 24. april 2017 Hvis det er tørt og ikke altfor steinete underlag har jeg noen ganger bare brukt et fleecesett, ellers har vi også en rimelig overtrekksbukse fra en kjedebutikk. Nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet ditt er, men jeg har ikke interesse av å kjøpe uteklær i dyre dommer til min på 9 mnd. Anonymkode: 81b5f...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå