Gå til innhold

Grafisk design?

Scaramouche

Anbefalte innlegg

Jeg synes studiene grafisk design og webdesign høres utrolig spennende ut. Er det noen her som har studert dette? Lurer på om en må være veldig flink til å tegne for å bli grafisk designer? Er det så umulig å få jobb som de fleste sier? Og hvilken av disse to utdanningene tror dere er best/ har flest muligheter?

Håper noen kan hjelpe meg!! Er litt i villredet her :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg er ikke akkurat grafisk designer, men noe i de baner. Du trenger ikke kunne tegne noe voldsomt for å bli en dyktig designer, men sans for visuelle uttrykk må du jo ha. Denne kan trenes opp, på samme måte som tegneferdigheter, men det er ikke alltid skolene gir konkret undervisning i dette (gjerne forutsatt at man har et visst grunnlag fra videregående eller annet).

Grafisk designer er vel en samlebetegnelse på folk som driver med visuell kommunikasjon innen feks plakat, reklame, bokomslag, illustrasjon, tegneserier m.m. Web-designer trodde jeg nesten var en utgått betegnelse, men det er det sikkert ikke. Uansett - web-designere lager hjemmesider og internettannonser, og ditt viktigste arbeidsredskap er mac-en eller pc-en. De fleste lengre utdanningene innen grafisk design tar for seg grunnleggende, og trolig tilstrekkelig web-verktøy, mens en web-design-utdanning kanskje ikke tar for seg så mye grafisk design på "dypere" nivå.

Jobb, ja. Det er ikke så lett å komme inn på markedet, men hvis du er flink til å selge deg selv, flink til å jobbe og gjerne litt flink i faget ditt har du alltids miligheter. Og så spørs det hva slags jobb du er ute etter... Råder deg ut til å finne ut mest mulig, og om du virkelig tror du har noe å komme med innen faget, for du må være littegrann tøff for å klare deg. Og rik blir du antagelig ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...