AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Hei! Vi har kjøpt en leilighet som forrige eier har delt inn i mange små rom med lettvegger. Vi har lyst til å fjerne et av soverommene mot enten større stue eller kjøkken, men er litt usikker på hva som er lurest. Vi planlegger å pusse opp før vi flytter inn og får derfor ikke sjansen til å "bo oss inn" i leiligheten, hvis dere skjønner. I utgangspunktet er både stue og kjøkken ganske romslige. Kjøkkenet har i dag en ganske god innredning + en mindre spiseplass (dvs. mer enn nok plass til å spise middag med familien, men ikke til større selskaper, eventuelt kan det også hende at vi i fremtiden vil ha mer kjøkkeninnredning og da ryker nok spiseplassen) Stua er mer enn stor nok i dag til både sittegruppe og spisegruppe, så det er ikke slik at vi nødvendigvis ønsker mer plass i stua. Men stua er helt rektangulær og på grunn av balkongen over oss så er den ganske mørk og ikke så hyggelig/innbydende. Hvis vi fjerner lettveggen mellom et annet av soverommene vil vi få et ekstra vindu og stua vil da bli L-formet fremfor kvadratisk, noe jeg ser for meg at kan gjøre rommet litt mer "levende" slik at en ikke får følelsen av å oppholde seg i boks. Slik som jeg ser det er det fordeler og ulemper med begge deler. Hvis vi fjerner begge de ekstra soverommene vil vi ikke få nok rom, så det er dessverre ikke aktuelt. Egentlig så tenker jeg at stua er det viktigste rommet da en eventuell spiseløsning uansett kan settes her (kjøkkenet er rett ved uansett). Samtidig så er stua allerede stor nok i kvadratmeter, mens kjøkkenet kan bli for trangt. Jeg har dessverre ikke anledning til å legge ved bilder eller planløsning nå. Kan prøve å få lagt ut senere. Tenkte bare å høre om det er noe vi ikke har tenkt på. Vi flytter fra en liten 2-roms hvor alle rom har vært trange, så dette er på mange måter et slags "luksusproblem" for oss. Anonymkode: b73c9...5b3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Større og avansert/fancy kjøkken uten tvil:) Det har vi gjort i alle leilighetene vi har kjøpt og solgt videre. Erfaringsmessig har ett fint kjøkken vært mer attraktiv enn stuen. Det har vi også sett på meglere som vi har benyttet og som alltid frontet kjøkkenet i annonser. Når det er sagt er det jo dere som skal bo der og tilpasse boligen etter deres behov, ikke andre. Er dere glad i å lage mat? Får dere ofte gjester som liker å spise osv osv. Anonymkode: b682d...16e 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #3 Skrevet 23. april 2017 Stue. Alltid stue, spør du meg. Det er liksom der man samles. Anonymkode: c5da3...e75 1
Fru Uperfekt Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 Jeg er vant til at kjøkkenet er stedet for de gode samtalene og der en samles, så ville gått for større kjøkken. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #5 Skrevet 23. april 2017 Stuen pleier å være på kjøkkenet og kjøkkenet i stuen i moderne leiligheter i dag. Jeg foretrekker eget kjøkken med plass til spisebord/kjøkkenbord. Hva som vil være mest gunstig i ts sin leilighet er vanskelig å uttale seg om når vi ikke får se så mye som en plantegning engang. Anonymkode: 3ee9f...615 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi har kjøpt en leilighet som forrige eier har delt inn i mange små rom med lettvegger. Vi har lyst til å fjerne et av soverommene mot enten større stue eller kjøkken, men er litt usikker på hva som er lurest. Vi planlegger å pusse opp før vi flytter inn og får derfor ikke sjansen til å "bo oss inn" i leiligheten, hvis dere skjønner. I utgangspunktet er både stue og kjøkken ganske romslige. Kjøkkenet har i dag en ganske god innredning + en mindre spiseplass (dvs. mer enn nok plass til å spise middag med familien, men ikke til større selskaper, eventuelt kan det også hende at vi i fremtiden vil ha mer kjøkkeninnredning og da ryker nok spiseplassen) Stua er mer enn stor nok i dag til både sittegruppe og spisegruppe, så det er ikke slik at vi nødvendigvis ønsker mer plass i stua. Men stua er helt rektangulær og på grunn av balkongen over oss så er den ganske mørk og ikke så hyggelig/innbydende. Hvis vi fjerner lettveggen mellom et annet av soverommene vil vi få et ekstra vindu og stua vil da bli L-formet fremfor kvadratisk, noe jeg ser for meg at kan gjøre rommet litt mer "levende" slik at en ikke får følelsen av å oppholde seg i boks. Slik som jeg ser det er det fordeler og ulemper med begge deler. Hvis vi fjerner begge de ekstra soverommene vil vi ikke få nok rom, så det er dessverre ikke aktuelt. Egentlig så tenker jeg at stua er det viktigste rommet da en eventuell spiseløsning uansett kan settes her (kjøkkenet er rett ved uansett). Samtidig så er stua allerede stor nok i kvadratmeter, mens kjøkkenet kan bli for trangt. Jeg har dessverre ikke anledning til å legge ved bilder eller planløsning nå. Kan prøve å få lagt ut senere. Tenkte bare å høre om det er noe vi ikke har tenkt på. Vi flytter fra en liten 2-roms hvor alle rom har vært trange, så dette er på mange måter et slags "luksusproblem" for oss. Anonymkode: b73c9...5b3 Jeg vil ikke fjerne sitteplass på kjøkken. Der møtes man til måltid, aktiviteter, kaffe. Her kan folk slå seg ned, når noe tilberedes på kjøkken. Er d barn i huset, er plassen gull verd. Vi har også spisestue. Den er jo litt stas møblement også. Ganske dyr, og vil ikke ha lekende unger eller aktiviteter på den. Vi bruker den til middager i helger,ved litt"formelle invitasjoner". Bursdager, fam og jul Anonymkode: 4396e...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #7 Skrevet 24. april 2017 Jeg liker veldig godt vår L-formede stue, men ideelt sett ville jeg hatt åpen løsning mellom kjøkken og stue der de utgjør en L sammen. Så om jeg skal velge ut i fra utgangspunktet vårt slik det er i dag så ville jeg valgt større kjøkken. Har bare et lite kjøkkenbord og det er litt trangt på sidene av det. Anonymkode: e051c...7e0 1
Gjest O.G. Skrevet 24. april 2017 #8 Skrevet 24. april 2017 Større kjøkken. Da har dere plutselig to oppholdsrom.
Shubben Skrevet 24. april 2017 #9 Skrevet 24. april 2017 Ingen av delene, Jeg skulle ønsket meg en kjeller med inngang via en hemmelig dør i ett skap 1
Serafina. Skrevet 25. april 2017 #11 Skrevet 25. april 2017 Med tanke på lyset i stuen høres det ut som det er best å utvide den. Det er ikke noe ålreit med en stue som føles mørk og utrivelig. Kan dere eventuelt flytte en vegg mellom kjøkken kg stue og utvide kjøkken også? Da får dere fikset begge rommene.
*Ariel* Skrevet 25. april 2017 #12 Skrevet 25. april 2017 Ville utvidet kjøkkenet hvis det førte til at man fikk flyttet spisegruppen dit
Gjest Vil ikke Skrevet 25. april 2017 #13 Skrevet 25. april 2017 Jeg ville hatt større kjøkken. Der jeg bodde tidligere var kjøkkenet så stort at det ble et all-rom. Her var spisebordet som ble brukt til både hverdag og fest. Dette ble i tillegg et oppholdsrom ved siden av stua. Kjekt for oss voksne som trengte å holde på med hver våre ting. Kjekt når unger kom og vi kunne være fordelt på 2 rom noen ganger.
Frida Skrevet 26. april 2017 #15 Skrevet 26. april 2017 Hvilket rom oppholder dere dere mest i? Jeg lager mat og spiser på kjøkkenet, men oppholder meg aller mest i stua. Så jeg ville valgt større stue, uten tvil.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #17 Skrevet 20. juli 2017 Helt klart stue! Anonymkode: 6e7d9...5bd
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #18 Skrevet 22. juli 2017 Vi har hatt for lite kjøkken i alle år og stor stue. Med flere barn så har jeg måtte tilbringe mer og mer tid på kjøkkenet. Også der ungene har hatt lyst til å tegne, perle og gjøre lekser. Og jeg har vært glad for å unngå rotet i stuen. Skulle veldig gjerne hatt dobbelt så stort kjøkken! Anonymkode: 00520...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå