Gå til innhold

Sykkelskjorte/jakke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

er det noen som vet om det er mulig å få tak i sykkel t-skjorter/skjorter som ikke er slimfit? Alltid likt stoffet de er laget av med tanke på trening, og har lyst til å skaffe litt sykkelutstyr nå som det blir mildere ute. Men liker ikke at de er så tettsittende(litt større herremann her), som om jeg har malt overkroppen ^^ Er det mulig å få tak i litt løsere sånne skjorter?

Takk på forhånd :)

Anonymkode: c0462...539

AnonymBruker
Skrevet

Forstår hva du spør om. Problemet med sykkeltøy er at størrelsen er ganske små og/eller de er selvfølgelig tettsittende. 

Jeg er som deg, og bruker derfor en vanlig treningsjakke med ull under slik at det ikke gjør noe å bli våt når jeg sykler til jobben. Jeg har hatt problemer med å finne sykkelbukse helt til jeg fant Agu. Agu er et merke fra Nederland som har større størrelser enn de Italienske merkene for pinglete små menn. 

Anonymkode: c9d21...583

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du spør om. Problemet med sykkeltøy er at størrelsen er ganske små og/eller de er selvfølgelig tettsittende. 

Jeg er som deg, og bruker derfor en vanlig treningsjakke med ull under slik at det ikke gjør noe å bli våt når jeg sykler til jobben. Jeg har hatt problemer med å finne sykkelbukse helt til jeg fant Agu. Agu er et merke fra Nederland som har større størrelser enn de Italienske merkene for pinglete små menn. 

Anonymkode: c9d21...583

Alt annet utstyr har jeg fått ordnet, bare denne overkroppen som mangler nå ^^

Skrevet

Det finnes et sykkelklærmerke som heter Flab, Fat Lad At The Back. De har størrelser som passer andre en bittesmå italienere.

Om man velger klær som er beregnet på transportsykling og ikke landeveissykling hjelper det jo også litt med tanke på snittet. Har ikke en del av jakkene som selges på Xxl f.eks. en litt mindre slim fasong?

Men jeg har også inntrykket av at de dyreste og beste tekniske stoffene stort sett lages for aktive landeveissyklister, og en gabbajakke kan jo nesten få en barbiedukke til å se litt trinn ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med sykkeltøy for enduro eller mtb? Det er jo gjerne litt slappere i passformen

Anonymkode: a748e...b3c

AnonymBruker
Skrevet

Takker for forslagene, skal sjekke litt på disse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...