Gå til innhold

De jeg dater er alltid dårligere på å stille spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet mye, og dette er en gjenganger, så jeg føler jo at det har med meg å gjøre.

Han ene vet jeg likte meg godt, for han ble veldig skuffa da jeg avsluttet det, men han var nok ganske sjenert. De andre har nok jeg vært mest interessert, men det har likevel vært ganske merkbart. F. eks kan jeg stille et spørsmål om hans favorittland eller be han fortelle litt om besekompisen sin, også gjør han det, men så spør han ikke tilbake om meg. Da begynner jeg å bli veldig usikker på hvordan man egentlig skal bli bedre kjent. Jeg skjønner det kanskje ofte er manglende interesse, men jeg forstår ikke hvordan man da skal bli kjent i en datingsetting? Bør jeg tenke noe annerledes?

Anonymkode: 4b127...ce7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånne datingsituasjoner opplever jeg mer som rene intervjusituasjoner, så jeg er egentlig (som mann) ikke så veldig engasjert i dem. Og ja, det kan godt bidra til at jeg blir mindre interessert. Inviterer du på date så forventer jeg en form fyr hyggelig aktivitet, og jeg tilbyr selvfølgelig det samme når det er jeg som inviterer. Hvis ikke kan det likegodt være, har et ekstremt tett program gjennom uka, med lite fritid. Da er det viktig at den gir maksimalt tilbake. 

Anonymkode: 8e287...cdc

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne datingsituasjoner opplever jeg mer som rene intervjusituasjoner, så jeg er egentlig (som mann) ikke så veldig engasjert i dem. Og ja, det kan godt bidra til at jeg blir mindre interessert. Inviterer du på date så forventer jeg en form fyr hyggelig aktivitet, og jeg tilbyr selvfølgelig det samme når det er jeg som inviterer. Hvis ikke kan det likegodt være, har et ekstremt tett program gjennom uka, med lite fritid. Da er det viktig at den gir maksimalt tilbake. 

Anonymkode: 8e287...cdc

Ser absolutt den, men jeg føler selv at jeg er god på å ha en naturlig flyt i samtalen, og noen spørsmål må man jo faktisk stille for å bli kjent. Og med han siste jeg datet følte jeg vi gjorde så mye aktiviteter at vi aldri egentlig fikk pratet noe særlig.

Anonymkode: 4b127...ce7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være typen spørsmål som du stiller som gjør det? Stiller du sprøsmål som er naturlig ut fra settingen, hva dere gjør, hva dere tidligere har snakket om osv? Altså å be han snakke om bestekompisen syns jeg var ganske sært sprørsmål, aldri noe det har falt meg inn å spørre om, ikke med mindre daten allerede har snakket om han på en eller annen måte og man gjør et oppfølgingspørsmål kanskje.

Har opplevd at noen menn snakker mye om seg selv når de er litt smånervøse, som man typisk er i starten av dating. Da glemmer de å spørre tilbake... Men det pleier å gå seg til. Min erfaring er at det er greit å gjøre litt aktiviteter sammen først, før man ar de dype samtalene. Og unngå intervju! Snakk naturlig ut fra settingen, som du ville gjort med venner/kollegaer.

Anonymkode: 9c8c9...292

AnonymBruker
Skrevet

han jeg dater nå er ikke spesielt pratsom av seg. Han spør f.eks hvordan jeg har det og hva jeg har gjort en dag/helg, men har spør ikke noe særlig mer rundt det. Jeg tenker at det er så mye han kunne spurt om :ler: har tenkt at han ikke er interessert, men han vil jo være sammen med meg.. og vi har det veldig fint sammen, finner på mye gøy, er ute i naturen osv. 

Så jeg må enten bare leve med å ha det fint med han, uten at han spør meg så mye om ting. Eller finne en mer pratsom fyr. Noen bare er sånn. Søsteren min er som han, hun er liksom ikke nysgjerrig. 

Anonymkode: 211c2...def

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...