Gå til innhold

Hvor mange "servitører"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til middagen i bryllupet vårt skal vi ha ca 46 gjester og buffét.. Øl, cider og brus skal stå på bordene, men vinen skal serveres... Og siden det er buffét så tar jo folk ofte nye tallerker når de forsyner seg... Det er ikke sånn voldsomt mange tallerkener på lokalet vi skal ha festen, så det må ryddes ganske raskt... Men det vil ikke være noen annen serverin enn vin.. Hvor mange "servitører" tror dere vi trenger.. Noen som har noe erfaringer her??

(Foreløpig har vi 3-4)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

det kommer an åpå hvor erfarne servitørene der. Jeg ville si 1 servitør pr 15 gjester, dersom de har litt erfaring. Gi servitørene bord, altså at de får "sine" gjester å passe på og ha ansvaret for.

hilsen erfaren servitør

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere har mer enn nok med 3-4 servitører. Jobber selv som servitør på ambassader og der er vi kanskje 4 stk på 40 gjester. Da blir tre retter servert, samt drikke og vin.

Vi blir ca 50-60 gjester, skal ha E-bord og all mat og drikke blir servert. Det trenger vi fire stk til å gjøre.

Husk å ha en av servitørene i ledelse. La han/hun styre de andre. Denne personen må hele tiden ha oversikt over bordet...

Skrevet

Kokken som skal lage mat i vårt bryllup mente 8-10 gjester per servitør, siden vi skal ha bekjente og ikke profesjonelle servitører..

Skrevet

VI skal bare ha som skjenker vin og drikke, er 70 gjester og har to godt voksne servitører. Da har vi i tilegg oppvaskhjelp på kjøkkenet.

Skrevet

Vi skal være 23 til middag og har to servitører.

Det er riktig som noen nevnte over her at dersom det er proffe folk så bør det være en servitør pr. 15 til 20 gjester. Det regnes hvertfall sånn i bransjen

Skrevet
VI skal bare ha som skjenker vin og drikke' date=' er 70 gjester og har to godt voksne servitører. Da har vi i tilegg oppvaskhjelp på kjøkkenet.[/quote']

Det synes jeg hørtes snaut ut.

Skrevet

Det synes jeg hørtes snaut ut.

jeg også, men er ikke ferdig planlagt der enda... Mamma og jeg er ikke helt enige og det er hennes venninner som serverer. :ler: har god tid enda. Alle damene på jobben til sambo ville så.

Skrevet

Når det ikke er "proffe" servitører, så ville jeg gått for en servitør pr 8-10 gjester.

Tar jo gjerne litt tid å sjenke vin, rydde tomflasker, rydde tallekener, osv... Så det kan bli mye å gjøre dersom man er få...

Så for deres del så vil vel det bli 5 eller 6 stykker.

Se på hvordan bordoppsettet deres er, så kanskje finner dere en "naturlig inndeling" også

(f.eks ved hestesko, så kan det være en servitør pr "rekke")

Skrevet
Når det ikke er "proffe" servitører, så ville jeg gått for en servitør pr 8-10 gjester.

Tar jo gjerne litt tid å sjenke vin, rydde tomflasker, rydde tallekener, osv... Så det kan bli mye å gjøre dersom man er få...

Så for deres del så vil vel det bli 5 eller 6 stykker.

Se på hvordan bordoppsettet deres er, så kanskje finner dere en "naturlig inndeling" også

(f.eks ved hestesko, så kan det være en servitør pr "rekke")

Men man trenger vel ikke det når man skal ha koldtbord? :o Synes det hørtes mange ut..

TEX!

Hvor mange hadde dere?

Skrevet

Men man trenger vel ikke det når man skal ha koldtbord? :o Synes det hørtes mange ut..

TEX!

Hvor mange hadde dere?

Vi hadde 3 servitører til 70 gjester nå vi hadde koldtbord.

Men våre servitører ryddet ikke av tallerkener underveid (vi hadde "gjenbruk" av tallerkener da lokalet ikke hadde tilstrekkelig til å ta en ny for hver runde)

Våre servitører sjenket heller ikke vin, men de hadde alikevell nok å gjøre med tanke på etterfylling av brus på bordene, og etterfylling på buffeten.

Så jeg vil tro at det blir veldig hektisk for 3 personer å både sjenke vin, etterfylle brus, etterfylle på buffeten, rydde av brukte fat, vaske brukte fat, osv til nesten 50 personer...

Men det er hva jeg tror da...

(jeg hadde ikke tatt på meg en slik servering i allefall, for det er jo sinnsykt slitsomt dersom man ikke er mange nok)

Skrevet

Greia er at disse to damene helst vil gjøre det alene :o Aner ikke hvorfor. Vi må nok ha gjenbruk av tallerkner vi også så det blir kun å fylle på vin og mat som blir det de skal gjøre. Brusen blir muligens stående ved maten slik at man kan velge hva man vil.

Jeg har hele tiden sagt at jeg vil ha fire men.. får vel ordne det etter jul. Alltid noen som vil mot at de får være med på festen etterpå. :)

Skrevet
Greia er at disse to damene helst vil gjøre det alene  :o

Å kjære vene?

Har de servert mange ganger før da, så de vet hva de går til?

To personer greier ikek å servere til 70 personer, det har jeg liten tro på.

Tenk så lenge det blir å vente på vin da, f.eks.

Hver servitør skal sjenke til ca 25-30 stk (for noen vil vel ikke ha)

Nei, jeg hadde funnet noen flere i allefall (om det går da) :wink:

Skrevet

Har sendt mamma mail nå (er hennes ansvar, godt å kunne "glemme" noe)

Hvis det ikke ordner seg så skaffer jeg ett par selv. :) Godt det er 7 uker til enda :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville hatt et par til selv om det er koldtbord. Hvis ikke må du nok la noen flasker stå rundt ved bordene så gjestene kan skjenke selv også.

Når jeg serverer på ambassader pleier vi som regel å være ca 1 på 8 gjester. Da tar vi av oss mat, vin og påfyll hos våre "egne" gjester.

Det er ordner seg nok!

Skrevet

vi skal ikke ha påfyll av verken brus eller buffet, det er kun vin, og rydding av tallerker... hvordan ordner dere det med gjenbruk av tallerker.. sier dere i fra eller? Hva med hvis det er rester på tallerknene? Når det er buffet så er det jo ofte folk ikke spiser opp før de tar nytt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...