Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å studere i fjor høst, og er 35 år. 

Var med på noe i Fadderuka, men jeg er ikke særlig interessert i festing. Synes det er ok nå og da, men ikke når det blir hver dag omtrent. I tillegg sliter jeg med sosial angst og den var mye verre da jeg begynte å studere. Så da falt jeg litt utenfor. 

Det er ikke så mye obligatorisk på studiet heller, men når jeg er på forelesninger og seminarer så prøver jeg å prate med folk og føler meg inkludert sånn sett. Det er bare litt vanskelig å bli mer kjent. 

Nå har jeg tenkt å melde meg som frivillig på studenthuset her, men frykter at jeg er for gammel. Opplever aldersforskjellen tydelig når jeg snakker med folk som er fra 18 og tidlig i 20-årene. Føler meg utrolig gammel da :P

Sammen med folk som er fra 25 og oppover opplever jeg ikke det like tydelig. Dette er vel tåpelig, men tenker mye på at jeg blir "hun gamle" hvis jeg melder meg som frivillig og at jeg blir utenfor på grunn av det. 

Samtidig er jeg lei av å være ensom og ha lite sosialt å drive med på fritiden. Skulle egentlig ønske at det var noe for oss som er litt eldre studenter sånn at det hadde vært lettere å treffe andre, men kanskje folk på min alder som studerer er etablerte og ikke har behov for det. 

Hva gjør dere andre som er litt eldre enn de andre? Opplever dere å føle dere gamle eller er det ikke noe problem? 

Anonymkode: a64a6...535

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var det ikke noe problem da jeg var student som 35-åring. Mest fordi jeg var mest sammen med de andre i samme alder.

Følte meg ikke gammel da, men så helt klart et skille mellom meg og de som var 20.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å studere i fjor høst, og er 35 år. 

Var med på noe i Fadderuka, men jeg er ikke særlig interessert i festing. Synes det er ok nå og da, men ikke når det blir hver dag omtrent. I tillegg sliter jeg med sosial angst og den var mye verre da jeg begynte å studere. Så da falt jeg litt utenfor. 

Det er ikke så mye obligatorisk på studiet heller, men når jeg er på forelesninger og seminarer så prøver jeg å prate med folk og føler meg inkludert sånn sett. Det er bare litt vanskelig å bli mer kjent. 

Nå har jeg tenkt å melde meg som frivillig på studenthuset her, men frykter at jeg er for gammel. Opplever aldersforskjellen tydelig når jeg snakker med folk som er fra 18 og tidlig i 20-årene. Føler meg utrolig gammel da :P

Sammen med folk som er fra 25 og oppover opplever jeg ikke det like tydelig. Dette er vel tåpelig, men tenker mye på at jeg blir "hun gamle" hvis jeg melder meg som frivillig og at jeg blir utenfor på grunn av det. 

Samtidig er jeg lei av å være ensom og ha lite sosialt å drive med på fritiden. Skulle egentlig ønske at det var noe for oss som er litt eldre studenter sånn at det hadde vært lettere å treffe andre, men kanskje folk på min alder som studerer er etablerte og ikke har behov for det. 

Hva gjør dere andre som er litt eldre enn de andre? Opplever dere å føle dere gamle eller er det ikke noe problem? 

Jeg er på din alder og begynte i forfjor på en bachelor i oslo. Det er flere på min alder, eller ihvertfall over 25, men mange er veldig unge, fra 18 og opp. Jeg merker at jeg holder meg unna fester fordi jeg er så langt unna de andre, aldersmessig. Jeg passer ikke alltid inn da folk kan være veldig barnslige, og i tillegg har jeg barn.

Jeg har oppdaget at det er en del baksnakking i studiet, og baksnakking er noe jeg har konsekvent holdt meg unna de siste fem årene. Det blir bare rot og negative følelser når det er mye baksnakking, men aller mest for den som baksnakker. Ja jeg blir et naturlig "offer" fordi jeg er så annerledes enn de andre. 

JEg merker derimot at de som er eldre finner på andre ting enn de som er under 25..kansje du kan henge deg på med de? Eller hva med å starte en studentforening for de som er 30+?

Anonymkode: 052be...265

AnonymBruker
Skrevet

Er det så viktig å involverer seg i studentmiljøet da? Har du ikke venner fra før av utenfor studiene?

Anonymkode: a6e92...272

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det så viktig å involverer seg i studentmiljøet da? Har du ikke venner fra før av utenfor studiene?

Anonymkode: a6e92...272

Det er ikke nødvendigvis så viktig, men mer for å være mer sosial og treffe folk. 

Nei, jeg er tilflytter og kjenner ingen her. 

Skrevet

Har du lyst på folk du kan gå på forelesning med og ha kollokvie med eller leter du etter noen å være med på fritiden? Om du har lyst på begge deler så kan det hende du må ha forskjellige venner til forskjellige ting. Det er jo ikke alle som ønsker noen å ha kollokvie med som ønsker noen å henge med på fritiden og tilsvarende så er det som mange som ønsker noen å henge med på fritiden som ikke får på ditt studie.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymSjiraff skrev:

Har du lyst på folk du kan gå på forelesning med og ha kollokvie med eller leter du etter noen å være med på fritiden? Om du har lyst på begge deler så kan det hende du må ha forskjellige venner til forskjellige ting. Det er jo ikke alle som ønsker noen å ha kollokvie med som ønsker noen å henge med på fritiden og tilsvarende så er det som mange som ønsker noen å henge med på fritiden som ikke får på ditt studie.

Jeg bryr meg egentlig ikke noe særlig om jeg er alene på universitetet, så trenger egentlig ikke noen å henge med der. 

Det er på fritiden jeg savner å ha venner, men føler meg litt sosialt tilbakestående etter å ha hatt angstplager i mange år. 

Prøver derfor å finne noe der jeg kan bli kjent med andre, men har ikke funnet så mye som kan være aktuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...