AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #21 Del Skrevet 23. april 2017 Ts jeg er ikke skilt, men nå har vi snakket om å gå ifra hverandre så jeg har vært borti det emosjonelt sett. Jeg tror det du merker er effekten av to foreldre som samarbeider. De kommuniserer og snakker sammen om barnet og har et bra samarbeid til tross for at de har gått ifra hverandre. Vil du heller ha en mann som behandler sine ekser dårlig? Anonymkode: a9cee...e5f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 23. april 2017 #22 Del Skrevet 23. april 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker att disse mennene som har barn gjør alt for mor til barna demmes. Da får jeg høre ting som " jeg må gjøre det, hun er moren til barnet mitt" eller "jeg bryr meg om henne for hun er moren til barnet mitt" Det er da fint at mannen bryr seg om moren til barnet deres, føler ansvar, og "gjør alt". Det er en god egenskap. 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han ene jeg daten måtte dra med en gang moren til barna ringte og trengte noe siden "jeg har mye respekt for henne siden hun er moren til barnet mitt" Så bra at han følte så mye ansvar. Det er en mann med gode kvaliteter. 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det for noe med menn og moren til barnet? Er hun virkelig en mye viktigere X enn andre x-en? Er det noen menn her som kan forklare meg dette...? Anonymkode: 8b448...da2 Ja, klart en x som er mor til sitt barn er mye viktigere enn andre x er. Synes ikke det behøver noen forklaring, det er da en selvfølge. Fordi barnet er og vil alltid være det viktigste i livet. Mor til barnet er en viktig rolle. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 23. april 2017 #23 Del Skrevet 23. april 2017 37 minutter siden, RoH skrev: Fordi ansvaret for familien stopper ikke selv om forholdet havarerte. Det er en totalvurdering av situasjonen. Nye damer kommer og går, men forhold med barn inne i bildet stopper aldri, det endrer bare form This! Selv for menn (fedre) gjelder denne regelen, problemet er bare at kvinner ikke har spesielt høy grad aksept for dette all den tid mor, tross alt, er best...... De hyler om likestilling men fikser det dårlig IRL. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #24 Del Skrevet 23. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ville du ha vært med en mann, som dreit i barna til moren? Og som gjerne avlyste samvær for deg? Far til mine barn, avlyser ofte samvær, grunner damer. Han kan og dra på date, da han har barna på samvær, ennå de bare er der en helg i måneden. Han var i et langvarig forhold, da så han omtrent aldri barna. Er jo ikke positivt med en sånn mann. Men så har jeg også vært i forhold med en mann, som gjorde alt for mor til barna. Han løp pokker meg ned døra hennes daglig. Hun manipulerte barna etter den store gullmedaljen og. Så enden på visa ble at han dumpet meg, for barna ville ikke dele han med noen. Og mor så fornøyd. Det beste er jo en fin ting i mellom. En som prioriterer barna sine, men ikke stiller opp for mor daglig, men han må gjerne hjelpe til iblant. Det er vel det å finne den balansen. Anonymkode: ad81a...379 Begge var jo bare idoioter med og totalt feil prioriteringer fra ytterste kant i begge ender. Å stille opp og være der for barna sine og sette dem først er en selvfølge. Og det beste er at mor og far har et godt samarbeid og viser hverandre respekt foran barna selvom forholdet er slutt. Men å stille opp for exen er å dra det langt... Skal man ha nye forhold må man ha et likeverdig forhold med sin partner , og exen er en ex og ex må klare seg selv. Og barna kommer først. Anonymkode: 920fd...9bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 23. april 2017 #25 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Sitat Jeg merker att disse mennene som har barn gjør alt for mor til barna demmes. Da får jeg høre ting som " jeg må gjøre det, hun er moren til barnet mitt" eller "jeg bryr meg om henne for hun er moren til barnet mitt" Hva er alt? Skurer de husene for fruene hver uke? Sitat Han ene jeg daten måtte dra med en gang moren til barna ringte og trengte noe siden "jeg har mye respekt for henne siden hun er moren til barnet mitt" Hva er noe? Hva var det hun trengte? Stakk han fra daten for å kjøpe en sjokolade til henne? Du er litt vag i detaljene her. Sitat Hva er det for noe med menn og moren til barnet? Er hun virkelig en mye viktigere X enn andre x-en? Er det noen menn her som kan forklare meg dette...? Tja, de blir jo viktigere fordi at de er jo mor til hans barn. Endret 23. april 2017 av SesameStreet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #26 Del Skrevet 23. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ville du ha vært med en mann, som dreit i barna til moren? Og som gjerne avlyste samvær for deg? Far til mine barn, avlyser ofte samvær, grunner damer. Han kan og dra på date, da han har barna på samvær, ennå de bare er der en helg i måneden. Han var i et langvarig forhold, da så han omtrent aldri barna. Er jo ikke positivt med en sånn mann. Men så har jeg også vært i forhold med en mann, som gjorde alt for mor til barna. Han løp pokker meg ned døra hennes daglig. Hun manipulerte barna etter den store gullmedaljen og. Så enden på visa ble at han dumpet meg, for barna ville ikke dele han med noen. Og mor så fornøyd. Det beste er jo en fin ting i mellom. En som prioriterer barna sine, men ikke stiller opp for mor daglig, men han må gjerne hjelpe til iblant. Det er vel det å finne den balansen. Anonymkode: ad81a...379 Jeg mener ikke at jeg vil mannen skal sitte ved ræva min 24/7 og drite i barnet og x-en. En mann som ikke bryr seg om barnet sitt og behandler x-en sin dårlig er ikke en bra mann i mine øyne. Det jeg reagerer på og som er en fellesnevner av alle menn med barn som jeg har datet er at de gjør alt x-en vil. Sånne ting som: "kan du komme på besøk nå? Barnet vil se deg fønr h*n legger seg. Og så drar dit avgårde innen kort tid. Eller "Jeg kommer snart. Måtte bare innom butikken å handle noen matvarer siden x-en ikke orket å dra på butikken" Hallo..jeg synes ikke dette er så veldig normalt. Og når jeg da spør hvorfor han driver på sånn da får jeg høre de setningene jeg nevnte i HI. Ts Anonymkode: 8b448...da2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #27 Del Skrevet 23. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ikke at jeg vil mannen skal sitte ved ræva min 24/7 og drite i barnet og x-en. En mann som ikke bryr seg om barnet sitt og behandler x-en sin dårlig er ikke en bra mann i mine øyne. Det jeg reagerer på og som er en fellesnevner av alle menn med barn som jeg har datet er at de gjør alt x-en vil. Sånne ting som: "kan du komme på besøk nå? Barnet vil se deg fønr h*n legger seg. Og så drar dit avgårde innen kort tid. Eller "Jeg kommer snart. Måtte bare innom butikken å handle noen matvarer siden x-en ikke orket å dra på butikken" Hallo..jeg synes ikke dette er så veldig normalt. Og når jeg da spør hvorfor han driver på sånn da får jeg høre de setningene jeg nevnte i HI. Ts Anonymkode: 8b448...da2 Det er ikke ok i min bok. Herlighet. Anonymkode: 920fd...9bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #28 Del Skrevet 23. april 2017 Må også nevne at han ene jeg datet skjulte meg for x-en. Han var livredd for at hun skulle finne ut om meg. Siden "hun er moren til barnet mitt og jeg vil ikke såre henne" Det er derfor jeg lurer på om menn spesialbehandling mor til barna gjør jo ikke det med andre x-er. Jeg har selvfølgelig vært innom tanken om at det kan hende at er dama som dumpa dem og at mannen har vært drittsekk i forholdet og da føler han en slags trang for å gjøre henne så fornøyd som mulig. Er det noe noen menn her kan bekrefte/avkrefte?... Ts Anonymkode: 8b448...da2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 23. april 2017 #29 Del Skrevet 23. april 2017 Høres ut som bra menn. De hjelper mor til sine barn = fornøyd eks = fornøyde barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cyrus Skrevet 23. april 2017 #30 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg stiller stort sett opp for moren til barna mine, dersom det er noe som gagner barna. Og det skal selvfølgelig gå begge veier. Jeg forventer at hun også stiller opp for meg dersom jeg trenger hjelp med noe som angår barna. Og angår det ikke barna, så har vi stort sett null kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 23. april 2017 #31 Del Skrevet 23. april 2017 4 timer siden, Nowyouseeme skrev: Høres ut som bra menn. De hjelper mor til sine barn = fornøyd eks = fornøyde barn. Helt greit så lenge de skjønner hva det innebærer av belastning for et nytt forhold, og at de er ærlige om det overfor nye potensielle partnere. Mannen min skal selvsagt følge opp barnet sitt, og det kan også innebære å støtte barnemor i en krise, men han gjør ikke masse småærender for henne i normal hverdag og sliter ut sofaen i stuen hennes mens han adlyder hennes minste vink. Hun har da vitterlig vett til å ikke legge beslag på ham også. Voksne, normale kvinner skal ikke klamre seg til eksen for alle mulige småting. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #32 Del Skrevet 23. april 2017 2 minutter siden, Biloba skrev: Helt greit så lenge de skjønner hva det innebærer av belastning for et nytt forhold, og at de er ærlige om det overfor nye potensielle partnere. Mannen min skal selvsagt følge opp barnet sitt, og det kan også innebære å støtte barnemor i en krise, men han gjør ikke masse småærender for henne i normal hverdag og sliter ut sofaen i stuen hennes mens han adlyder hennes minste vink. Hun har da vitterlig vett til å ikke legge beslag på ham også. Voksne, normale kvinner skal ikke klamre seg til eksen for alle mulige småting. Barnemor har annen familie og venner til å støtte seg på i en krise. Da er det bare bra om far har barna mens hun får hjelp. Og det finnes også støttesamtaler i kommunen. Det er faktisk ikke hans problem hva hun sliter med. Han kan ta seg av barna imens ja.. Det er far han er. Anonymkode: 920fd...9bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #33 Del Skrevet 23. april 2017 5 timer siden, Nowyouseeme skrev: Høres ut som bra menn. De hjelper mor til sine barn = fornøyd eks = fornøyde barn. Jeg tror ikke barn har godt av å se at den ene forelderen misbruker den andre forelderen ved å få den til å gjøre tjenester hele tiden. Jeg hadde foraktet moren min om hun behandlet faren min på den måten Anonymkode: a73f3...d30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. april 2017 #34 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg synes det er forståelig jeg. Eksen min er far til mitt barn, han er en veldig snill mann og god far, han er den jeg fikk barn sammen med. Selv om det ikke funket med oss så er han fortsatt den mannen jeg en gang valgte som far til mitt barn. Jeg vil alltid ha et bånd til han siden vi har ei datter sammen. Selvfølgelig sier jeg ja hvis han eller konen hans spør meg om hjelp til noe, de er jo noen av de viktigste personene i livet til datteren vår. Når vi voksne har det bra så har jentungen det bra også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 23. april 2017 #35 Del Skrevet 23. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det er umulig å forestille seg før man faktisk har fått barn selv. Anonymkode: 93f83...98c Jeg har tre barn med min eks, men jeg har aldri ringt og bedt ham komme i noen som helst sammenheng. Eneste grunn til å ringe om slikt er for meg at det er skjedd noe alvorlig med et av barna, og det skjer virkelig ikke ofte ( ikke skjedd på 6 år her) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 23. april 2017 #36 Del Skrevet 23. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnemor har annen familie og venner til å støtte seg på i en krise. Da er det bare bra om far har barna mens hun får hjelp. Og det finnes også støttesamtaler i kommunen. Det er faktisk ikke hans problem hva hun sliter med. Han kan ta seg av barna imens ja.. Det er far han er. Anonymkode: 920fd...9bd Barnemor her klarer seg som sagt greit, og bruker annet nettverk i hverdagen. Jeg har ingen klager. Når du elsker barnet ditt må du forholde deg til at den andre forelderen også er vesentlig for at barnet skal ha det bra. Når mor/far har det vondt, så er det vondt for barnet, og barnet vil hjelpe. Da gjør man noe for å hjelpe og lette situasjonen for barnet. Man viser ikke barnet at man gir blaffen i mor og at det ikke er relevant for en at en av barnets nærmeste har det vondt. Da har en ikke legimitet for barnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #37 Del Skrevet 23. april 2017 Ene eksen min spurte hvor høyt, da mor til hans barn sa han skulle hoppe. Han løpte ned dørene hos henne ved et minste vink. Hadde det handlet om barna så hadde jeg forstått det, men det kunne være at hun trengte hjelp til å montere et IKEA-møbel eller at hun måtte henge opp en hylle. Eksen kunne avbryte middagen vår for å hjelpe henne. Mor stod å gned seg i hendene av at han prioriterte henne foran meg. Det er en grunn til at han er en eks. Er man så oppslukt i mor til barna sine så får man heller holde seg singel. Anonymkode: dd6a7...192 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #38 Del Skrevet 23. april 2017 Nå er jeg ganske nyskilt, men eksen og jeg har fortsatt god nytte av hverandre seksuelt. Han har begynt å date ei ny, men sexen med henne er helt rævva, så da stiller jeg opp for han. Og forventet til gjengjeld at han stiller opp for meg. Anonymkode: 1d380...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #39 Del Skrevet 23. april 2017 Mine ekser og fedre til mine to barn mitt hjelper meg med mye rart. Min siste eks har nettopp pusset opp leiligheten min, vi spiser lunsj sammen og han kommer viss det er noe med barnet (h*n har vært mye syk pga en sykdom). Punkterte her om dagen like før jeg skulle hente eldste på skolen, hadde minste i bilen. Eks 1 kom og hentet meg og minste for å kjøre oss til skolen for å hente eldste og kjøre oss hjem, mens eks 2 dro fra jobb og fikk fraktet bilen min på verksted. Kunne ikke hatt bedre ekser/barnefedre ❤ Fantastiske menn begge to, som betyr utrolig mye for meg. De stiller opp når de kan. Nå skal det sies at eks 2 og jeg fortsatt har en greie da, friends with benefits. Funker fint for oss. Eks 1 har btw ny dame som han er superforelsket i, men hun bor utenlands så det preger ikke forholdet dems at vi har et godt forhold ihvertfall. Vet at hun kan bli sjalu når vi spiser middag sammen og slikt, men ærlig talt. Har man et problem med at typen og barnemor finner på ting sammen med barna, eller stiller opp når det er noe, så finn en barnløs mann da! Anonymkode: 4ece4...46e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #40 Del Skrevet 23. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har det seg slik at jeg har datet en del menn noen med barn fra tidligere forhold og noen uten barn (jeg har ikke barn selv) Jeg merker att disse mennene som har barn gjør alt for mor til barna demmes. Da får jeg høre ting som " jeg må gjøre det, hun er moren til barnet mitt" eller "jeg bryr meg om henne for hun er moren til barnet mitt" Han ene jeg daten måtte dra med en gang moren til barna ringte og trengte noe siden "jeg har mye respekt for henne siden hun er moren til barnet mitt" Hva er det for noe med menn og moren til barnet? Er hun virkelig en mye viktigere X enn andre x-en? Er det noen menn her som kan forklare meg dette...? Anonymkode: 8b448...da2 Hvor gammel er du liksom, 16? Selvsagt betyr barnets mor mest av ex'er. Jeez..voks opp. Anonymkode: 2e170...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå