Gå til innhold

Hva synes du om regelryttere og kranglete folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om den typiske Roy Narvestad personen som er sykelig opptatt av regler, og personer som generelt er veldig kranglete og kan hisse seg opp over selv den minste ting?

Anonymkode: 2dac0...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man liker en slik person så gir man vel neppe den beskrivelsen av personen.

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Alle "regelryttere" er ikke like, noen er veldig klar over at de selv er slik og har endel selvironi. Jeg er en god samfunnsborger men kanskje innafor normen så langt unna regelrytter som man kan komme, og jeg trives ofte i godt selskap med de som er min motsetning på dette området, forutsatt at vi kan mobbe hverandre litt og le av oss selv :) 

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg er en regelrytter. Folk som ikke liker oss er som regel folk som liker å ta seg til rette på andres bekostning/risiko.

AnonymBruker
Skrevet

Liker dem. De gjør livet mer interessant ved å lage drama og intriger

Anonymkode: cbd12...3e6

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Jeg er en regelrytter. Folk som ikke liker oss er som regel folk som liker å ta seg til rette på andres bekostning/risiko.

Enig.

Jeg er dog ikke spesielt kranglete, noen ganger er jeg nesten konfliksky, men jeg kan noen ganger si ifra om jeg føler meg dårlig behandlet feks eller om jeg synes noen oppfører seg dårlig. Noen personer oppfatter det som "krangling" fordi de ikke tåler at noen er uenige med dem eller på noen måte "kritiserer" dem. Jeg føler at det er disse personene som er mer av problemet i sånne situasjoner.

Anonymkode: 57db6...a10

AnonymBruker
Skrevet

Regelrytter og kranglete er ikke ensbetydende. 

Å ha en og annen regelrytter kan være godt å ha, f.eks innen HMS i industri. 

Mennesker som krangler uten å ha ha noe å backe dette opp med annet enn sine subjektive  meninger er ikke artig å være sammen med.

uansett regelrytter eller ei, man må tilpasse seg, dvs ikke se på regler som den totale sannheten men som et verktøy for å kunne ha en retning. Men med tilpasninger underveis.

Uansett, sykelig opptatt er ikke bra for noen. Narvestad eller ei😆

Anonymkode: a371a...afa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...