palamina Skrevet 23. april 2017 #41 Skrevet 23. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunden skal selvsagt få normal mosjon daglig, har hatt hund før og er vandt med det. men jeg er ute etter en mindre energisk hund som ikke trenger over gjennomsnittlig med mosjon. også en som er enkel å ha med å gjøre. Tidligere har jeg hatt en blanding mellom bordercollie og cocker spaniel, mye energi og slitsom hund til tider. Anonymkode: 3b8ee...0a5 Dessverre så ødela ordet "lat" tråden din ts, bare å lage en ny. "Kjøp deg et kosedyr på Ikea"-mafian kommer ikke forbi ei sånn blemme. Du skulle åpnet tråden med det faktum at du har hatt en høyenergisk jakt-og gjeterhund mix og tydeligvis har et litt annet sammenlikningsgrunnlag enn mange andre i tråden. Men hvis du har tid til å trene 4-5 dager i uka har du vel ikke problemer med å aktivisere en hund, uansett rase omtrent? Jeg har to hunder som krever relativt mye, mest fordi de er vant til det, og jeg trener også hver dag men da med hundene. Sykling, løping, ski, rulleski, rollerblades osv. For meg blir det feil å la hunden ligge i bilen eller hjemme mens jeg trener innendørs på treningssenter, men vet ikke hva du tenker om det?
Majott Skrevet 23. april 2017 #42 Skrevet 23. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Cane Corso er en ganske lat rase. Jeg har blanding av CC og amerikansk bulldog. Han liker ikke dårlig vær. Anonymkode: 919ae...bb7 Hvor gammel er han?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #43 Skrevet 23. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes det er trist at whippeter er sett på som late. De elsker å bruke kroppen ute og jeg synes de fleste fortjener mer enn den latmannsluftingen mange gjør. Korte tisseturer og frislipp en gang om dagen. Anonymkode: fb828...3b5 Men mynder er jo ofte late. De er langdryge, men eksplosive når det trengs/de har mulighet. Anonymkode: babca...b03
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #44 Skrevet 23. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men mynder er jo ofte late. De er langdryge, men eksplosive når det trengs/de har mulighet. Anonymkode: babca...b03 Greyhounds, afghanere og salukier trenger MYE mosjon i ungdommen sin, ellers løper de på veggen inne. Jeg tror deres evne til å ikke gjøre så mye ut av seg ikke dessverre gjør at mange utnytter det til å få seg en lat hund. Så klart, når hunden blir vant til lite mosjon så godtar de det. Ja, en whippet tar seg helt etter 15-20 min med frislipp, det har du rett i. Anonymkode: fb828...3b5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #45 Skrevet 23. april 2017 Labrador Retriever er riktignok en arbeidsrase, og den elsker lange turer gjerne med kløv, men den tåler fint at det i perioder blir mye mindre fysisk aktivitet uten å bli småsprø i knollen eller en utspekulert jævel, da den syns det er veldig fint å bare være laaat. Anonymkode: d2fd3...96c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #46 Skrevet 23. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Greyhounds, afghanere og salukier trenger MYE mosjon i ungdommen sin, ellers løper de på veggen inne. Jeg tror deres evne til å ikke gjøre så mye ut av seg ikke dessverre gjør at mange utnytter det til å få seg en lat hund. Så klart, når hunden blir vant til lite mosjon så godtar de det. Ja, en whippet tar seg helt etter 15-20 min med frislipp, det har du rett i. Anonymkode: fb828...3b5 Jeg har ikke whippet selv, men mange jeg kjenner har det. Jeg eeeelsker at et par av de har lært å pakke seg selv inn i et teppe, og ligger der krøllet sammen i en ball inni teppet sitt Og de er gøyale å gå tur med. Fremstår litt late, men girer opp til hundre når de slippes. Virker nesten som de har en av og på knapp. Det samme gjelder andre type mynder jeg kjenner, som irsk ulvehund. For noen latsabber Anonymkode: babca...b03
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå