Gå til innhold

Adams matkasse - hvilken har du?

Admas Matkase - hvilken har du?  

5 stemmer

1. 1. Hvilken matkasse fra Adams Matkasse har du?

• Ekspress familie
      2
    • Barnekassen
      0
    • Sunn og Lett
      1
    • Orginalkassen
      0
    • Ekspress familie pluss
      0
    • Ekspress for to
      1
    • Favorittkassen
      0
    • Fri for-kassen
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser Adams Matkasse (igjen) har 50% rabatt på sine matkasser. Jeg har hatt lyst til å prøve dem lenge, men aner ikke hvilken jeg skal velge.

Hvilken har du?

Anbefaler du den?

Hvilken ville du hatt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testet originalkassen, og var veldig fornøyd :) Maten var laget innen rimelig tid, det var gode porsjoner, og en del grønnsaker på tallerkenen. Gode råvarer var det også. Det jeg ville gjort, om du bare tenker å teste ut, er å se på menyene - disse er å finne på nettsiden. Der får du en viss idé om hva du kan forvente å få i kassen. Ellers er det også lett å bytte om du vil ha en annen kasse neste gang :)

Anonymkode: e6fd1...ba0

AnonymBruker
Skrevet

De matkassene har vi vurdert flere ganger. I mildertid faller lite og ingenting av de rettene de tilbyr i smak.

Selv om matkassene er 50 % på, så er dette dyre løsninger. 

Vi har laget menykort, med mange ulike retter. De er sortert i fisk og kjøtt. Vi bruker omlag en time på søndagskveldene til å se gjennom  ukens tilbudsaviswr på nettet. Så velger vi menykort og setter sammen ukesmenyen. Litt etter hva som er på tilbud og litt etter hva vi har lyst på. 

Menykortene har bilde på forsiden og innkjøpsliste på baksiden. Er det mer komplisert enn bare å koke ris og steke fisk så er der oppskrift eller henvisning til oppskrift på baksiden. Lager vi noe nytt vi ikke har menykort på, så er det lett å lage et nytt menykort. 

Anonymkode: 72546...914

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De matkassene har vi vurdert flere ganger. I mildertid faller lite og ingenting av de rettene de tilbyr i smak.

Vi har laget menykort, med mange ulike retter. De er sortert i fisk og kjøtt. Vi bruker omlag en time på søndagskveldene til å se gjennom  ukens tilbudsaviswr på nettet. Så velger vi menykort og setter sammen ukesmenyen. Litt etter hva som er på tilbud og litt etter hva vi har lyst på. 

Menykortene har bilde på forsiden og innkjøpsliste på baksiden. Er det mer komplisert enn bare å koke ris og steke fisk så er der oppskrift eller henvisning til oppskrift på baksiden. Lager vi noe nytt vi ikke har menykort på, så er det lett å lage et nytt menykort. 

Dette gjør jeg også, blir mye å spare i lengden.

Anonymkode: cf002...433

AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Kjøper det jeg trenger i vanlig butikk. Blir billigere i lengden

Anonymkode: 97598...489

• Liker 3
Skrevet

Ingen. Jeg klarer å gå ut og handle maten min sjæl!

Det der er kun latskap!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette hørtes veldig lurt ut! Jeg setter sammen ukesmenyen på søndager, men har ikke noe system for å huske de ulike rettene. Adopterer ideen din med matkortene, takk :-) 

Anonymkode: 557b1...c70

AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert matkasser flere ganger, men det er jo nesten ikke fisk i dem?!? Kanskje en fiskemiddag i uka, og det er altfor lite. Vi spiser fisk til middag 3-5 ganger i uka. De inneholder også en del produkter (halvfabrikata) som jeg ikke kan spise.

Jeg planlegger middager for 1-2 uker framover ut fra hva jeg har og hva som er på tilbud.

Anonymkode: 4fa1f...131

Skrevet

Jeg hadde orginal, og det var mest bortkasta og irriterende opplegget jeg noen gang har vært med på. 
Dem leverte på feil dør første gangen, enda dem fikk forklart veien i innkjørselen.... ikke sier dem i fra når dem setter kassen på trappa heller. 
Andre gangen fikk jeg fruktkasse som kompensasjon for at dem leverte på feil dør, halvparten av frukten hadde fått pels.
Store deler av grønnsakene i kassen var også dårlig. og igjen sa dem ikke i fra at dem satte kassen på trappa. 
Ringte og ba dem slette kundeforholdet mitt. Dagen etter ringte dem og lurte på om jeg var fornøyd med kassa.   

Jeg fikk ikke laget alle rettene, de jeg lagde dog var smakløse. Hadde heldigvis ekstra ingredienser i skapet, så jeg kunne spe på for å få maten til å smake litt iallefall...

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ville gjort, om du bare tenker å teste ut, er å se på menyene - disse er å finne på nettsiden. Der får du en viss idé om hva du kan forvente å få i kassen. Ellers er det også lett å bytte om du vil ha en annen kasse neste gang :)

Anonymkode: e6fd1...ba0

Takk for tips - det hadde jeg ikke tenkt på! Så skal gjøre det. :jepp: 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig smart dette med menykort! :jepp: Jeg har prøvd å ha ukesmeny, men det sklir ut. Jeg er så lite oppfinnsom... Føler det blir det samme hver uke. Vil du dele noen idéer, eventuelt ta bilde av noen av kortene og legge inn her? Det hadde vært supert!

21 timer siden, Jerry Lee skrev:

Det der er kun latskap!

:ler:
Det kan du si ja. Jeg liker å gå i matbutikken, men jeg er så lite oppfinnsom, så jeg tenkte jeg kunne teste disse matkassene for å få inspirasjon. Dessuten er jeg ganske fers "kokk", så jeg trenger å lære.

19 timer siden, _popcorn_ skrev:

Jeg hadde orginal, og det var mest bortkasta og irriterende opplegget jeg noen gang har vært med på. 
Dem leverte på feil dør første gangen, enda dem fikk forklart veien i innkjørselen.... ikke sier dem i fra når dem setter kassen på trappa heller. 
Andre gangen fikk jeg fruktkasse som kompensasjon for at dem leverte på feil dør, halvparten av frukten hadde fått pels.
Store deler av grønnsakene i kassen var også dårlig. og igjen sa dem ikke i fra at dem satte kassen på trappa. 
Ringte og ba dem slette kundeforholdet mitt. Dagen etter ringte dem og lurte på om jeg var fornøyd med kassa.   

Jeg fikk ikke laget alle rettene, de jeg lagde dog var smakløse. Hadde heldigvis ekstra ingredienser i skapet, så jeg kunne spe på for å få maten til å smake litt iallefall...

Huff, det hørtes ikke bra ut! Klagde du til dem da? Jeg ville bedt om å få pengene mine tilbake. Det er ganske dyrt, så jeg ville forventet tipp-topp kvalitet på alt.

Skrevet (endret)
1 time siden, lillesky skrev:

Utrolig smart dette med menykort! :jepp: Jeg har prøvd å ha ukesmeny, men det sklir ut. Jeg er så lite oppfinnsom... Føler det blir det samme hver uke. 

Det er ikke noe problem med "det samme hver uke", hvis du har forskjellige middager gjennom uka. Alle har favorittretter og de aller fleste har kun 8-10 retter som de roterer igjennom. En rett kan også bli helt forskjellig bare ved å bytte ut en enkelt komponent. Noe som hjelper meg til å få variasjon, er ett tema for hver ukedag. Det gjør det lettere å finne på noe. Matplanen blir jo også til en logg idet man har spist, og det er fullt lovlig å kjøre vellykkede dager eller uker i reprise.

Endret av Pringle
Gjest padawan
Skrevet

Vi startet med orginalkassen men gikk over til Sunn og lett i februar i fjor. Har rast ned i vekt. Anbefaler begge men Sunn og lett hvis du vil gå ned i vekt. 

Skrevet

Vi hadde originalkassen, var sånn passelig fornøyd så vi gikk heller over til å bestille ukehandelen hos Kolonial.no. Veldig fornøyd med den løsningen, mye billigere blir det også.

Skrevet
1 time siden, lillesky skrev:

Huff, det hørtes ikke bra ut! Klagde du til dem da? Jeg ville bedt om å få pengene mine tilbake. Det er ganske dyrt, så jeg ville forventet tipp-topp kvalitet på alt.

Jeg mottok til sammen 3 kasser fra dem, hvor av ene var gratis som kompensasjon, dem mottok 3 muntlige, og 3 skriftlige klager, dem krediterte det jeg hadde måtte kaste, og ga meg uendelig mange dumme unnskyldninger om svikt i systemet. 
Etter å ha stilt spørsmålstegn på twitter om dette systemet som tydeligvis sviktet temmelig ofte ( ett par ganger pr kasse, og når man melder i fra så er det en svikt i systemet som gjør at det svikter på nytt igjen), så krediterte dem hele regningen til slutt.  

• Liker 1
Skrevet
På 23.4.2017 den 13.53, Jerry Lee skrev:

Det der er kun latskap!

Jeg er så enig!

Gjest padawan
Skrevet
8 minutter siden, MarianneE skrev:

Jeg er så enig!

På 23.4.2017 den 13.53, Jerry Lee skrev:

Det der er kun latskap!

Og mens dere kaster bort tiden i butikken kan vi finne på noe annet morsomt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Ekspress Familie. Godt fornøyd med at det går kjapt å lage god og sunn middag i en travel hverdag. 

Ikke så fornøyd med matmengden alltid, vi er to voksne og en fireåring, bestiller kassen for fire personer. Synes det kan være knapt med kjøtt/fisk, hvis vi faktisk hadde vært fire storspiste personer, tror jeg ikke vi hadde blitt særlig mette. Det er enormt med grønnsaker da, kanskje meningen man skal stappe seg full av brokkoli istedet. 😂

Anonymkode: c994a...334

Gjest padawan
Skrevet

Synes også det er mye grønt i de matkassene vi har hatt men det er kanskje en grunn til at jeg har gått ned 24 kilo uten å ha trent noe særlig? Det sies jo at matinntaket står for 70% - 80% av vektreduksjon.

Skrevet

Vekslet på original og ekspress, valgte den kassa som hadde mest fristende meny hver uke. Var veldig fornøyd. :)

Skrevet
På ‎24‎.‎04‎.‎2017 den 16.51, padawan skrev:

Og mens dere kaster bort tiden i butikken kan vi finne på noe annet morsomt. 

Ikke sant! Vi kan gå ut på byen og ha det gøy! :ol:

På ‎24‎.‎04‎.‎2017 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Vi har Ekspress Familie. Godt fornøyd med at det går kjapt å lage god og sunn middag i en travel hverdag. 

Ikke så fornøyd med matmengden alltid, vi er to voksne og en fireåring, bestiller kassen for fire personer. Synes det kan være knapt med kjøtt/fisk, hvis vi faktisk hadde vært fire storspiste personer, tror jeg ikke vi hadde blitt særlig mette. Det er enormt med grønnsaker da, kanskje meningen man skal stappe seg full av brokkoli istedet. 😂

Anonymkode: c994a...334

Jeg er veldig glad i grønnsaker jeg, så kanskje den hadde vært noe for meg da! :)

På ‎24‎.‎04‎.‎2017 den 23.05, Sisti skrev:

Vekslet på original og ekspress, valgte den kassa som hadde mest fristende meny hver uke. Var veldig fornøyd. :)

Takk for informativt innlegg! Jeg tror jeg tester original.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...