Gå til innhold

Uoppdragne barn i nabolaget

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har dukket opp noen fremmede barn som går rett in til oss i hus og bod og tar lekene til vårt barn. Vårt barn er flere år yngre enn begge de to og de leker veldig stygt med barnet vårt, mobbing og herjing slik at han slår seg. Disse barna er på besøk her, og bor ikke her fast så jeg får mao ikke kommet i kontakt med deres foreldre. De flyr rundt i nabolaget hele ettermiddag og kveld og jeg må til slutt si at nå er det leggetid for å få de ut. En gang fløy de rundt uten sko og det er den eneste gangen jeg har sett at det har dukket opp noen som ser etter de. Ungene har visst aldri fått grensesetting da de tror at det er greit å stjele.

merker jeg blir skikkelig sur av hvordan de behandler mitt barn når de i tillegg bare tar lekene til barnet. De er ikke vennlige mot han, så dette er jo heller ikke unger jeg vil at mitt barn skal henge med.. (Barna er 4 (mitt) og de to andre er 7 og 9.)

hva gjør jeg? Jeg vil ikke ha de i mitt hus eller rundt mitt barn men de gjør som de vil og hører ikke.

Anonymkode: 02b43...10e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du hiver dem ut og gir beskjed om at de ikke har noe hjemme hos dere å gjøre. Følg dem dit de er på besøk og fortell hvordan de oppfører seg og gi beskjed til de voksne i huset om at de er uønsket hos dere. Lås boden og ytterdøren. Gi beskjed om at tyveri av barnets leker kommer til å bli anmeldt. 

Så forbaska vanskelig kan det da ikke være å få såpass små unger ut av huset om du virkelig går inn for det.

Anonymkode: 7f1a9...1c6

• Liker 29
Skrevet

Ikke vær så redd for å gi dem direkte beskjed. Barn er mottakelige og forstår veldig godt konstruktiv kritikk og grensesetting. Er de inne på din tomt eller i ditt hus, er det DINE regler som gjelder, fortell dem det. Barn liker å ha rammer rundt seg, det bidrar til trygghet og selvkontroll. 

• Liker 11
Gjest Mythic
Skrevet

Du gir dem klar og tydelig beskjed om at de ikke får leke hos dere. Vær tilstede i alle situasjoner hvor de dukker opp, og si at de må gå et annet sted. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har dukket opp noen fremmede barn som går rett in til oss i hus og bod og tar lekene til vårt barn. Vårt barn er flere år yngre enn begge de to og de leker veldig stygt med barnet vårt, mobbing og herjing slik at han slår seg. Disse barna er på besøk her, og bor ikke her fast så jeg får mao ikke kommet i kontakt med deres foreldre. De flyr rundt i nabolaget hele ettermiddag og kveld og jeg må til slutt si at nå er det leggetid for å få de ut. En gang fløy de rundt uten sko og det er den eneste gangen jeg har sett at det har dukket opp noen som ser etter de. Ungene har visst aldri fått grensesetting da de tror at det er greit å stjele.

merker jeg blir skikkelig sur av hvordan de behandler mitt barn når de i tillegg bare tar lekene til barnet. De er ikke vennlige mot han, så dette er jo heller ikke unger jeg vil at mitt barn skal henge med.. (Barna er 4 (mitt) og de to andre er 7 og 9.)

hva gjør jeg? Jeg vil ikke ha de i mitt hus eller rundt mitt barn men de gjør som de vil og hører ikke.

Hvis du er like dårlig til å sette grenser som du er til å ordlegge deg og skrive riktig, så forstår jeg at dette er en veldig vanskelig situasjon for deg.   

Anonymkode: 376ae...2bf

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er like dårlig til å sette grenser som du er til å ordlegge deg og skrive riktig, så forstår jeg at dette er en veldig vanskelig situasjon for deg.   

Anonymkode: 376ae...2bf

Du måtte selvsagt være anonym for å skrive dette? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er herre i eget hus. Be de om å forlate einedommen din.

Anonymkode: 05c84...ad9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev på mobil, så beklager skrivefeilene :) forstår at jeg hørest ut som en ufølsom bitch, men jeg liker ikke at de er så stygge med mitt barn som er mye yngre. Dette er ikke rette lekekamerater for mitt barn så jeg vil ikke ha de her heller.

Disse barna har ikke fått grenser, og de gjør som de vil selv om jeg snakker til de, lyver også om hva som har skjedd selv om jeg sier at jeg stod å så hva som skjedde. Jeg gjør så godt jeg kan men det er klart det er vanskelig å få unger til å adlyde når de absolutt ikke vil høre, og jeg er nok heller ikke den mest strengeste damen i verden, nei.  Det er klart jeg kan snakke med tilsynspersonen deres når hun dukker opp. Det skal jeg absolutt gjøre når jeg ser henne neste gang, men det virker som hun er mest interessert i at ungene flyr rundt ute, slik at hun slipper å ha så mye å gjøre med de. Dette er ikke moren. 

AnonymBruker
Skrevet

Du snakker rett til i ungene med det samme dem er der. Dersom du ser at dem leker med deres leker, gå direkte til dem. Ta lekene og si i fra at det er dine leker, ikke dems. Be dem holde seg unna. Være direkte! Ta de med en gang! Unger er mye som hunder, du må i rettesette dem med en gang dersom det skal ha effekt.

Det nytter nok lite å snakke med 'tilsynspersonen' dems, de er lært til å gjøre slik dem vil.

Anonymkode: 522b7...eb6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev på mobil, så beklager skrivefeilene :) forstår at jeg hørest ut som en ufølsom bitch, men jeg liker ikke at de er så stygge med mitt barn som er mye yngre. Dette er ikke rette lekekamerater for mitt barn så jeg vil ikke ha de her heller.

Disse barna har ikke fått grenser, og de gjør som de vil selv om jeg snakker til de, lyver også om hva som har skjedd selv om jeg sier at jeg stod å så hva som skjedde. Jeg gjør så godt jeg kan men det er klart det er vanskelig å få unger til å adlyde når de absolutt ikke vil høre, og jeg er nok heller ikke den mest strengeste damen i verden, nei.  Det er klart jeg kan snakke med tilsynspersonen deres når hun dukker opp. Det skal jeg absolutt gjøre når jeg ser henne neste gang, men det virker som hun er mest interessert i at ungene flyr rundt ute, slik at hun slipper å ha så mye å gjøre med de. Dette er ikke moren. 

Jeg hadde tatt en unge i hver hånd og dratt dem med dit de hører hjemme om de oppførte seg dårlig ute hos dere. Om de oppfører seg dårlig inne så hadde jeg dratt dem ut og lempet skoene etter dem. De hører ikke etter hva du sier, så da får du tvinge dem til å gjøre som du sier.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du bor vel ikke på Råholt, vel?
For vi sliter med akkurat samme problemet for tiden. Er noen unger på besøk i et av husene rundt oss, og det er de frekkeste ungene jeg har møtt. Mobber alle de leker med, spesielt en av de minste guttene. Har prøvd å si ifra, men ene gangen fikk jeg beskjed om å være stille, men med et mye mer fargerikt språk, og så sprang de avgårde. Virker som om de blir bedt om å være mest mulig utendørs, for de er ute fra jeg kommer hjem, til jeg tar kveldsturen med hunden.
Jeg kommer bare til å fortsette å gi dem streng beskjed, og på et tidspunkt vil det koke ned til at jeg gir så skarp beskjed at de endelig vil ly. Jeg tenker at det virker som om de ikke har en omsorgsperson som setter grenser mens de er her, og at det da vil ta tid før de reagerer på tilsnakk.

Anonymkode: 2e85e...4aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du høres ikke du som en ufølsom bitch, du høres ut som en veik nuddel som burde gro en ryggrad :)

Anonymkode: 73c3f...844

Det var vel i krasseste laget - selv om TS nok hadde tjent på å være litt mer bestemt mot disse ungene.

• Liker 5
Skrevet

Lås døren så de ikke går rett inn. Ringer de på sier du at det ikke passer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For vi sliter med akkurat samme problemet for tiden. Er noen unger på besøk i et av husene rundt oss, og det er de frekkeste ungene jeg har møtt. Mobber alle de leker med, spesielt en av de minste guttene. Har prøvd å si ifra, men ene gangen fikk jeg beskjed om å være stille, men med et mye mer fargerikt språk, og så sprang de avgårde. Virker som om de blir bedt om å være mest mulig utendørs, for de er ute fra jeg kommer hjem, til jeg tar kveldsturen med hunden.
Jeg kommer bare til å fortsette å gi dem streng beskjed, og på et tidspunkt vil det koke ned til at jeg gir så skarp beskjed at de endelig vil ly. Jeg tenker at det virker som om de ikke har en omsorgsperson som setter grenser mens de er her, og at det da vil ta tid før de reagerer på tilsnakk.

Ingen som tenker litt barnevern her? I begge situasjonene egentlig. Uoppdragne barn helt uten grenser og tilsyn? 

Det finnes ikke vanskelige barn, men barn som har det vanskelig 

Anonymkode: 90ffa...ae2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som tenker litt barnevern her? I begge situasjonene egentlig. Uoppdragne barn helt uten grenser og tilsyn? 

Det finnes ikke vanskelige barn, men barn som har det vanskelig 

Anonymkode: 90ffa...ae2

Åjoda... Det finnes absolutt vanskelige barn, akkurat som det finnes vanskelige voksne!

Anonymkode: 73c3f...844

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg sier ifra jeg, men jeg er ikke vant med unger som oppfører seg som disse. I går plaget de sønnen min selv om han sa stopp, resultatet var at han slo seg, og da stoppet jeg det hele og forklarte jeg hva "stopp" betyr. Tilsynspersonen til disse ungene var ikke i området når dette skjedde. Det er frustrerende. Det går fint å vise de ut, det sa også tilsynspersonen deres at vi skulle gjøre, så det virker som hun er kjent med oppførselen deres. Ettersom de er hos disse folkene for å få rammer, hvorfor er hun ikke oftere i området for å se hva de driver med da? Fortelle de at de ikke skal stjele, feks?  

Jeg forstår jo at dette er unger som ikke har trygge rammer. Synes det er leit dette, og  selvfølgelig ergelig når det er tydelig at ungene er hos denne familien og skal få struktur i livet sitt, og så blir det naboene som har mest med de å gjøre fordi de bare sendes ut uten tilsyn.

Endret av Ann Christin
Fjernet slettet sitat.
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke råholt nei, men samme kommune.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Gi dem klar beskjed, at her har dere ingenting å gjøre, dette er privat eiendom. 

AnonymBruker
Skrevet

Lås døra di og ta kontakt med de som passer på ungene . Bekymrings melding ville vert best .. 

Anonymkode: 5587f...3c0

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Ann Christin, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...