Gå til innhold

Ett tips til dere som sliter med barn som går inn med sko

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stedatter som stadig vekk kommer springende inn med sko. Jeg sier i fra og sier ifra uten at det går inn.. 

til slutt ble det nok!

en dag hun hadde ryddet og vasket rommet sitt. Brukt flere timer og gjort det skikkelig:

jeg tok med meg ett par sko ut. Rullet de i blomsterbeddet slik at de ble skikkelig gjørmete. Bærte de med meg opp og gikk noen runder inne på rommet hennes.

hun kom hjem, og ble hysterisk og lurte på hvem som hadde skittnet til rommet hennes.. den som hadde gjort dette måtte versogod komme å vaske det bort! 

Jeg gikk opp å fortalte henne at jeg bare ville vise hvor irriterende det er at noen går inn med sko når du har vasket å gjort rent huset. Og ba henne vaske det selv, slik jeg har gjort uttallige ganger etter henne. 

Hun har aldei gått inn med sko igjen.. 😀😀👏🏻👏🏻

Anonymkode: ed954...feb

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den onde stemor kaller vi her slike "nykker" fra voksne mennesker.

Anonymkode: 64033...7d5

• Liker 22
Skrevet

1-0 :nori:

Det var ikke dumt:fnise:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Smart! Tror jeg tester den her også, på mine egne barn :fnise:

Anonymkode: 0c905...755

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en stedatter som stadig vekk kommer springende inn med sko. Jeg sier i fra og sier ifra uten at det går inn.. 

til slutt ble det nok!

en dag hun hadde ryddet og vasket rommet sitt. Brukt flere timer og gjort det skikkelig:

jeg tok med meg ett par sko ut. Rullet de i blomsterbeddet slik at de ble skikkelig gjørmete. Bærte de med meg opp og gikk noen runder inne på rommet hennes.

hun kom hjem, og ble hysterisk og lurte på hvem som hadde skittnet til rommet hennes.. den som hadde gjort dette måtte versogod komme å vaske det bort! 

Jeg gikk opp å fortalte henne at jeg bare ville vise hvor irriterende det er at noen går inn med sko når du har vasket å gjort rent huset. Og ba henne vaske det selv, slik jeg har gjort uttallige ganger etter henne. 

Selvfølgelig måtte du poengtere at det er din stedatter...

Anonymkode: ca7f6...c68

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig måtte du poengtere at det er din stedatter...

Og selvfølgelig måtte du henge deg opp i den pittelille detaljen som sikkert bare ble nevnt for at det skulle være korrekt. Du må ikke lete etter problemer vettu... 

Anonymkode: 8cfbb...930

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og selvfølgelig måtte du henge deg opp i den pittelille detaljen som sikkert bare ble nevnt for at det skulle være korrekt. Du må ikke lete etter problemer vettu... 

At den pittelille deltaljen ble nevnt, vet ikke du årsaken til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har løst det problemet med å ha en matte i gangen. Den tar utrolig mye av det som blir dratt med inn. Og jeg merker virkelig forskjell. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At den pittelille deltaljen ble nevnt, vet ikke du årsaken til.

Og heller ikke du. Så da er alle enige. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig oppførsel fra en voksen.

Anonymkode: 0cf1a...7aa

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var helt innafor. Og originalt!

Anonymkode: dc9f6...ca0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver stedatter fordi hun ER stedateren min. Jeg tror ikke stedatterens mor hadde satt pris på om jeg gikk å kalte henne for min datter. 

Vi ler jo om dette i dag, og jenta er oppegående og skjønte hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde 😀 

Og jeg hadde garantert gjort dette mot mine egne barn.. mulig jeg må det i fremtiden! Det funket jo 🙂🙂

ps. Moren til ste!!datteren min ble fortalt dette, og hun på å rulle av latter, og kalte ideen min for genial!! 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Genialt rett og slett!! 👍😄

Anonymkode: 3f258...63e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På ‎23‎.‎04‎.‎2017 den 2.17, Surreal skrev:

Jeg har løst det problemet med å ha en matte i gangen. Den tar utrolig mye av det som blir dratt med inn. Og jeg merker virkelig forskjell. 

Du løser jo ikke problemet med at barna går inn med sko ved å ha en matte i gangen??  Mindre skittent blir det jo...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver stedatter fordi hun ER stedateren min. Jeg tror ikke stedatterens mor hadde satt pris på om jeg gikk å kalte henne for min datter. 

Vi ler jo om dette i dag, og jenta er oppegående og skjønte hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde 😀 

Og jeg hadde garantert gjort dette mot mine egne barn.. mulig jeg må det i fremtiden! Det funket jo 🙂🙂

ps. Moren til ste!!datteren min ble fortalt dette, og hun på å rulle av latter, og kalte ideen min for genial!! 

Ja, hun på og rulle av latter.

Anonymkode: 10286...84f

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun på og rulle av latter.

Anonymkode: 10286...84f

Beklaaager!! En glipp av meg.. Hun HOLDT på å rulle av latter, skulle det være.. Håper du forsto det nå.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 22.4.2017 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Istedenfor å kjefte og mase om det så viser du henne hvorfor det er irriterende. Utrolig kult gjort. :pls:

Endret av SesameStreet
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gjøre slik uavhengig om det er min eller samboers barn. 

At jeg ikke rekker en avtale fordi barna skal bare, skal bare og tar seg god tid - det gjør ikke noe... men hvis ikke jeg hopper ut av stolen å løper til bilen når vi må kjøre når de skal noe - er et stort problem :fnise:

Noen ganger må en rett og slett oppleve for å forstå. Og det synes jeg funker å vise gutta!

Anonymkode: da526...2cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.4.2017 den 2.17, Surreal skrev:

Det har vi og, men likevel ønsker jeg at hvis bena er fulle i snø, at de skal dunke av seg før de går inn. Eller de er fulle i gjørme, at de kan kle av seg utenfor før de trør inn. Og det er KUN for å spare meg for arbeid og at det ikke skal se ut som en svinesti her. Og når barna selv kan se hvorfor jeg ønsker dette så er de mer behjelpelige på å holde ting ryddig og rent her. Da slipper de også å gjøre slik hos andre. Ikke akkurat en folkeskikk de har vondt av!

Anonymkode: da526...2cc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...