Gå til innhold

Ekkelt å trene i terapibasseng

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er dere enige m meg? Jeg har en søster som jobber på et rehabliteringsenter  der de har et svømmebasseng med varmt vann som pasientene kan trene i. Min søster bruker det til å trene etter jobb og av og til er jeg med siden det er gratis. Men det føles veldig ekkelt å bade der siden pasienter bruker det... Er jeg rar? Det  er ikke skittent der. Men jeg føler at det er så mye bakterier der. Jeg spurte om det var lov at friske menneske badet der og hun bare så rart på meg...

Anonymkode: 9f5d5...f61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er du som er rar her.

Anonymkode: 39348...993

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

De som trener der er vel syke i musklene eller skjellettet. De har ikke flere bakterier på kroppen enn det du og din søster har. 

Anonymkode: 8f35f...870

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette var et helt absurd åpningsinnlegg. 

Jeg svømmer i et terapibasseng fordi jeg trener opp igjen en arm, og det varme vannet er gunstig for kroppen min og hindrer stivhet. Men jeg er da ikke noe pasient for det i så måte. Det er flere med MS som svømmer i samme basseng og en del som har ryggplager, men det er også mange unger som er der i helgene. Disse tankene må du bare slutte med, så dumme er de. 

Anonymkode: e7727...8ee

• Liker 7
Skrevet

Faktisk så er det sikkert mer hygenisk oppi det bassenget enn i de fleste andre offentlige basseng.

• Liker 6
Skrevet

Ærlig talt, de fleste som bader i terapibasseng har muskel og/eller skjelettlidelser og er IKKE smittsomme. Det er garantert mye mer "grums" i et offentlig basseng.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som er ekkelt med å bade der? 

Alle skal dusje før de går i terapibaseng. Hygienen og vannkvaliteten skal sjekkes på alle basseng. De fleste bassengene har automatisk partikkelrensing og klortilførsel. 

Det er mye eklere å bade andre steder der friske personer ikke gidder å dusje og vaske seg skikkelig før de går i bassenget. Da bader både de selv og alle andre i bakterier gra både svette og underlivene deres. Formikke å snakke om alt håret fra de som ikke gidder å knyte det skitne håret sitt opp de skal jo vaske jåret etter badet. 

Anonymkode: bdc2b...487

• Liker 5
Gjest +LillePersille+
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av dette TS? Sliter du med tvangstanker?

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel like mye urin og avføringsbakterier i offentlige basseng. Men kanskje du syns det også er ekkelt. Jeg er ikke noe fan av offentlig bading selv

Anonymkode: 7f112...f67

• Liker 1
Skrevet

Basseng er bittelitt ekkelt uansett, pasientene er vel ikke eklere enn andre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at søsteren din så rart på deg. Pasientene er jo ikke en sykdom.
Tror nok det hadde vert skitnere om du gikk i et barnebasseng kontra et terapibasseng for pasienter uansett.

Anonymkode: 87de8...f6e

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker terapibad fordi jeg har bekkenproblemer pga graviditeten. Ekkelt, hva? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke bruke teraoibadet her jeg bor fordi jeg jobber i helsevesenet og vet mer enn jeg vil vite om hva enkelte legger igjen der. Det er sikkert mye dritt i det offentlige bassenget også, men det jeg ikke vet (og som kloren tar livet av) har jeg ikke vondt av. 

Skrevet
På ‎23‎.‎04‎.‎2017 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Det er mye eklere å bade andre steder der friske personer ikke gidder å dusje og vaske seg skikkelig før de går i bassenget.

Anonymkode: bdc2b...487

Det er jo faen skjære meg færre og færre som vasker seg ordentlig. Virker som dette gjelder spesielt folk under 30 eller så. Ikke bare ungdommer, men ser mange foreldre som kommer med unger inn i dusjrommet, allerede i fullt badetøy, går under dusjen akkurat nok til å bli litt våte, og så rett ut i bassenget. ETTER badet er det fram med sjampoflaska...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...