Gå til innhold

Vi er enige om oppdragelsen, men han gjennomfører ikke..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt mange samtaler om oppdragelse og hvordan vi skal gjøre ting. Vi er tilsynelatende enige om rutiner etc.

Likevel går han mot det gang på gang. Hvis jeg er i et møte på kveldstid og kommer hjem etter leggetid f.eks... ungene er ikke i seng eller de er i seng med IPad og sover ikke. Dette kan være meget sent både i helger eller hverdager. 

I tillegg kan han gi dem søtsaker istedet for frokost/kveldsmat og han følger ikke opp avtaler/treninger osv. Dessuten kan han drikke seg ganske full hvis han er alene med dem. Riktignok etter de har lagt seg, men likevel. Jeg kjenner at jeg kvier meg for å la ham ha ansvar for dem. Vi har jo snakket om det og han er enig i hvilke rutiner/kosthold osv, men han ser liksom ikke alvoret. 

Det høres kanskje ut som en bagatell, men jeg føler at dette virkelig ikke er bra! Dette skjer oftere enn en gang i blant. Sabotering av legging er mer regelen enn unntaket om jeg er borte. Det går utover søvnen og dagen etterpå. Jwg må jo kunne forlate huset og vite at ungene blir godt tatt vare på av sin far? Hadde han vært alene med dem hadde jo det der vært omsorgssvikt? Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 2a339...473

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo helt uholdbart. Han/dere trenger hjelp.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Høres nesten ut som han saboterer/furter fordi han må ta ansvar for barna sine. Kom dere til en terapeut før det e for sent.  

Anonymkode: 1f236...d4d

AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ikke ut som om han egentlig er enig? Hva sier han da, når du "tar han på fersken"?

Anonymkode: bc29c...98f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt mange samtaler om oppdragelse og hvordan vi skal gjøre ting. Vi er tilsynelatende enige om rutiner etc.

Likevel går han mot det gang på gang. Hvis jeg er i et møte på kveldstid og kommer hjem etter leggetid f.eks... ungene er ikke i seng eller de er i seng med IPad og sover ikke. Dette kan være meget sent både i helger eller hverdager. 

I tillegg kan han gi dem søtsaker istedet for frokost/kveldsmat og han følger ikke opp avtaler/treninger osv. Dessuten kan han drikke seg ganske full hvis han er alene med dem. Riktignok etter de har lagt seg, men likevel. Jeg kjenner at jeg kvier meg for å la ham ha ansvar for dem. Vi har jo snakket om det og han er enig i hvilke rutiner/kosthold osv, men han ser liksom ikke alvoret. 

Det høres kanskje ut som en bagatell, men jeg føler at dette virkelig ikke er bra! Dette skjer oftere enn en gang i blant. Sabotering av legging er mer regelen enn unntaket om jeg er borte. Det går utover søvnen og dagen etterpå. Jwg må jo kunne forlate huset og vite at ungene blir godt tatt vare på av sin far? Hadde han vært alene med dem hadde jo det der vært omsorgssvikt? Hva bør jeg gjøre? 

Dette er uholdbart.

Han bør snakke med sin fastlege om sitt alkoholproblem, og få hjelp til å bli avholdsmann.

Han kan ikke være alene med barna når han drikker seg full!

Anonymkode: d5c0f...96e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er så TYPISK menn. 

"Det er jo så hyggelig når vi er alene uten mamma, for da kan vi kose oss og gjøre som vi vil". 

Utrolig urettferdig og respektløst, men de ser det bare ikke. 

Reis bort i to uker?

Anonymkode: 19148...97c

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er så TYPISK menn. 

"Det er jo så hyggelig når vi er alene uten mamma, for da kan vi kose oss og gjøre som vi vil". 

Utrolig urettferdig og respektløst, men de ser det bare ikke. 

Reis bort i to uker?

Anonymkode: 19148...97c

Reise fra barna med en mann som drikker seg full mens de sover?? Og som attpåtil ikke sørger for søvn og skikkelig mat? Høres ikke ut som en knallidé.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Synes du bør ta en alvorlig prat med han. Si alt du skriver her. Det er uholbart at han legger alt ansvar på deg. Det er uholdbart at han ikke følger opp. At han drikker seg veldig full mens han har ansvaret er så alvorlig for meg at jeg er fristet til å be deg gå fra han. Hva om noe alvorlig skjer når du er vekke og han ligger dritings på sofaen - ikke oppfatter situasjonen? Hva om noe alvorlig skjer og han er drita, tar de med i taxi på sykehuset? Hva tror du sykehuset kommer til å gjøre da? Jo, sende en melding til barnevernet.
Er det en ting du skal KREVE av mannen din så er det at han skal holde seg edru når han er med barna!! Slutter han ikke med det så får du vurdere om dette er en mann du ønsker å bo med.

Anonymkode: b439e...341

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Da jeg leste de første setningene om leggetider og godteri, tenkte jeg: jaja, typisk pappaer, skal alltid være den kule. Velg dine kamper, osv ts.

Men så kom jeg til den delen hvor han er dritings??!! Det er IKKE akseptabelt! Dette må dere ta tak i snarest!

Skrevet

Faren til mitt yngste barn var slik. Tok meg noen år med "kanskje det blir bedre" før jeg og barna pakket sammen og flyttet. Jeg trenger ikke en mann som jeg må ta samme ansvar for som med barna. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja vi har snakket om det flere ganger og han er som sagt enig egentlig, men har alltid en unnskyldning og mener dette skjer en sjelden gang. 

Jeg kommer ikke til å forlate ham pga dette. Men vi har en del å jobbe med. Kan familievernkontor eller hva det heter bidra i konflikter uten at det er snakk om skilsmisse? 

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barn, omsorgssvikt av begge foreldre.

Ts Dette MÅ du gjøre noe med!

Anonymkode: 42e2b...9e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn, omsorgssvikt av begge foreldre.

Ts Dette MÅ du gjøre noe med!

Hvordan tenker du at det er omsorgssvikt av mor? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker du at det er omsorgssvikt av mor? 

Ts

Du vet han drikker seg full når han passer barna OG

du gjør ingenting med det.

Ergo Omsorgsvikt av dere begge.

Du har også ett ansvar her, du må beskytte dine barn fra han.

Gjør du ikke det, omsorgsvikt.

Stakkars barn sier jeg.

• Liker 5
Skrevet

Ta kontakt med familievernkontoret (de kan hjelpe dere selv om det ikke er snakk om brudd) eller helsestasjonen.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Isrose skrev:

Ta kontakt med familievernkontoret (de kan hjelpe dere selv om det ikke er snakk om brudd) eller helsestasjonen.

Takk. Vi får gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Du ville nok funnet noe å gnage på uansett hvordan han hadde gjort. Slikt er det i dagens samfunn for menn. klag  og syt, klag og syt. Det blir aldri bra nok, så hvorfor skal man da i det hele tatt prøve å gjøre slikt fruentimmeren har bestemt.

Tviler på at der har vært noe dialog om oppdragelse og rutiner og slikt. Det er nok mer en monolog.

Anonymkode: 79cc4...606

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du ville nok funnet noe å gnage på uansett hvordan han hadde gjort. Slikt er det i dagens samfunn for menn. klag  og syt, klag og syt. Det blir aldri bra nok, så hvorfor skal man da i det hele tatt prøve å gjøre slikt fruentimmeren har bestemt.

Tviler på at der har vært noe dialog om oppdragelse og rutiner og slikt. Det er nok mer en monolog.

Vi biter på ikke på det, troll.

Ha en god kveld videre :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Der tar du grundig feil av meg. Jeg har full forståelse for at man kan gjøre ting forskjellig som mor og far, men når det går på bekostning av barnas beste så er det absolutt ikke greit. Han er enig også, men skylder på at han er sliten, det var mer lettvint slik osv. Jeg har også forståelse for at man kan være sliten, men igjen, det skal ikke gå utover barnets beste. Jeg er absolutt ikke en som syter og klager til vanlig, men det høres ut som du selv er typen til å være det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der tar du grundig feil av meg. Jeg har full forståelse for at man kan gjøre ting forskjellig som mor og far, men når det går på bekostning av barnas beste så er det absolutt ikke greit. Han er enig også, men skylder på at han er sliten, det var mer lettvint slik osv. Jeg har også forståelse for at man kan være sliten, men igjen, det skal ikke gå utover barnets beste. Jeg er absolutt ikke en som syter og klager til vanlig, men det høres ut som du selv er typen til å være det? 

Og der beit du på forsøket på provosere  og nå er antakeligvis tråden din ødelagt fordi du føler du må forsvare deg og svare hver eneste gang den ab skriver, fint å være troll på KG.

Ikke rart det er troll her, når folk gir dem akkkurat som de vil.

har ikke du småbarn,.behandl de som det-

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...