AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 I morges og til lunsj så spiste jeg den vanlige müslien med melk, så melken var det ikke siden jeg først ble dårlig for noen timer siden. Kjøpte en pakke cherrytomater (ca 15 stk) da vi var på shopping, og ble dårlig i løpet av 1-2 timer. Er det virkelig mulig å bli så dårlig, av så lite? Ligger skjelven på sofaen med feberfølelse å skjønner ingenting. Anonymkode: bf26f...966
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Ja det kan skje. Vasket du de før du spiste de? Anonymkode: 79785...16a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Du kan ha fått et ciru i deg for mange timer siden. Å bli matforgiftet av cherrytomater tror jeg ikke noe på, med mindre du er alvorlig syk med dårlig imunforsvar grunnet sykdom eller behandling. Anonymkode: a9176...d35
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Ikke denne gangen neiAnonymkode: bf26f...966
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 Om det var alvorlige bakterier i maten du spiste kan du bli veldig syk, ja Anonymkode: 6b8f3...f36
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ha fått et ciru i deg for mange timer siden. Å bli matforgiftet av cherrytomater tror jeg ikke noe på, med mindre du er alvorlig syk med dårlig imunforsvar grunnet sykdom eller behandling. Anonymkode: a9176...d35 Nå vet jeg hva jeg har fått i meg i dag, og cola zero vs cherrytomater.........Do the math. Anonymkode: bf26f...966
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #7 Skrevet 22. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ha fått et ciru i deg for mange timer siden. Å bli matforgiftet av cherrytomater tror jeg ikke noe på, med mindre du er alvorlig syk med dårlig imunforsvar grunnet sykdom eller behandling. Anonymkode: a9176...d35 Selvfølgelig kan en bli syk av tomater. Spesielt om en ikke vasker de før en spiser de. Anonymkode: 79785...16a 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ha fått et ciru i deg for mange timer siden. Å bli matforgiftet av cherrytomater tror jeg ikke noe på, med mindre du er alvorlig syk med dårlig imunforsvar grunnet sykdom eller behandling. Anonymkode: a9176...d35 Hvis det er avføringsbakterier på tomatene om TS ikke har skylt de kan hun få gastroenteritt av det. Anonymkode: 05cbc...652
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #9 Skrevet 22. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ha fått et virus i deg for mange timer siden. Å bli matforgiftet av cherrytomater tror jeg ikke noe på, med mindre du er alvorlig syk med dårlig imunforsvar grunnet sykdom eller behandling. Anonymkode: a9176...d35 Bokstaver forsvinner når jeg poster av en eller annen grunn. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg hva jeg har fått i meg i dag, og cola zero vs cherrytomater.........Do the math. Anonymkode: bf26f...966 Poenget er at jeg betviler at du er matforgiftet av noe du har fått i deg i dag, og av det du her har opplyst om. Du blir heller ikke dårlig av det du oppgir å ha spist i dag, og på den måten du beskriver, i løpet av få timer. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis det er avføringsbakterier på tomatene om TS ikke har skylt de kan hun få gastroenteritt av det. Anonymkode: 05cbc...652 Alle tomater av den typen skylles av maskiner tørkes før de pakkes. Ts har møtt et virus. Anonymkode: a9176...d35 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis det er avføringsbakterier på tomatene om TS ikke har skylt de kan hun få gastroenteritt av det. Anonymkode: 05cbc...652 Nice, kjenner at tanken på at butikkbetjeningen har lagt på plass pakkene da er nok til at jeg ikke handler der igjen. Det er jo små hull i pakkene... Anonymkode: bf26f...966
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #11 Skrevet 22. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at jeg betviler at du er matforgiftet av noe du har fått i deg i dag, og av det du her har opplyst om. Du blir heller ikke dårlig av det du oppgir å ha spist i dag, og på den måten du beskriver, i løpet av få timer. Så noen har hostet på meg et virus? Har hatt på meg hansker i hele dag, utenom akkurat da jeg kjøpte tomater, eller drakk av zeroen. Har sittet hjemme skrivende på masteroppgave hele uken, og ikke sett folk fra mandag til i dag. Anonymkode: bf26f...966
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #12 Skrevet 22. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bokstaver forsvinner når jeg poster av en eller annen grunn. Poenget er at jeg betviler at du er matforgiftet av noe du har fått i deg i dag, og av det du her har opplyst om. Du blir heller ikke dårlig av det du oppgir å ha spist i dag, og på den måten du beskriver, i løpet av få timer. Alle tomater av den typen skylles av maskiner tørkes før de pakkes. Ts har møtt et virus. Anonymkode: a9176...d35 http://www.kk.no/livsstil/denne-maten-gir-lettest-matforgiftning-31177 Anonymkode: 79785...16a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #13 Skrevet 22. april 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.kk.no/livsstil/denne-maten-gir-lettest-matforgiftning-31177 Anonymkode: 79785...16a Takk, da har jeg fått en lekse for livet! Anonymkode: bf26f...966
Honnikorn Skrevet 22. april 2017 #14 Skrevet 22. april 2017 Da jeg studerte næringsmiddelteknologi så var sukkererter verstingen. Et større utbrudd av patogen e-coli ble sporet til sukkererter fra Spania. Jeg spiser alltid sukkererter med en viss skrekkblandet skepsis etter det
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #15 Skrevet 22. april 2017 12 minutter siden, Honnikorn skrev: Da jeg studerte næringsmiddelteknologi så var sukkererter verstingen. Et større utbrudd av patogen e-coli ble sporet til sukkererter fra Spania. Jeg spiser alltid sukkererter med en viss skrekkblandet skepsis etter det Hahaha, mulig jeg går for disse posene med frossengrønnsaker fra nå av. Anonymkode: bf26f...966
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #16 Skrevet 22. april 2017 46 minutter siden, Honnikorn skrev: Da jeg studerte næringsmiddelteknologi så var sukkererter verstingen. Et større utbrudd av patogen e-coli ble sporet til sukkererter fra Spania. Jeg spiser alltid sukkererter med en viss skrekkblandet skepsis etter det Det finnes ikke spiseklare sukkererter lenger. På pakken står det nå "må forvelles før bruk". I hht mattilsynet skyldes de fleste matforgitninger i Norge grønnsaker og frukt blant annet fordi man ikke skyller/vasker dem. I varme land gror bakteriene godt for å si det sånn. Selv fryste bær skal man visstnok ikke spise uten varmebehandling. Anonymkode: d42c5...f60
Gjest frøken_1975 Skrevet 22. april 2017 #17 Skrevet 22. april 2017 Hva hvis man får løs avføring, feberfølelse og er frossen? Sendte mannen på gjesterommet for sikkerhets skyld...
Honnikorn Skrevet 22. april 2017 #18 Skrevet 22. april 2017 3 minutter siden, frøken_1975 skrev: Hva hvis man får løs avføring, feberfølelse og er frossen? Sendte mannen på gjesterommet for sikkerhets skyld... Det pleier heldigvis å gå fort over. Kroppen kvitter seg med det som er til irritasjon med diaré og oppkast. Du føler deg nok bedre i morgen vil jeg tro. Hvis du ikke har fått et virus type omgangssyken, da tar det et par dager ekstra.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #19 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så noen har hostet på meg et virus? Har hatt på meg hansker i hele dag, utenom akkurat da jeg kjøpte tomater, eller drakk av zeroen. Har sittet hjemme skrivende på masteroppgave hele uken, og ikke sett folk fra mandag til i dag. Anonymkode: bf26f...966 Hatt på deg hansker? Går du rundt til vanlig med hansker? Hvorfor det? 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke spiseklare sukkererter lenger. På pakken står det nå "må forvelles før bruk". I hht mattilsynet skyldes de fleste matforgitninger i Norge grønnsaker og frukt blant annet fordi man ikke skyller/vasker dem. I varme land gror bakteriene godt for å si det sånn. Selv fryste bær skal man visstnok ikke spise uten varmebehandling. Anonymkode: d42c5...f60 Det er litt rart når normalt friske mennesker får slikt i hytt og pine, mens jeg som blandt annet har granulocytopeni aldri får sånt (bank i bordet) selv om jeg lett kan glemme å skylle grønnsaker før jeg spiser dem. Sukkererter spiser jeg rå og har aldri tenkt tanken på å skylle dem engang. Da jeg var i syden sist spiste jeg masse rå frukt og grønnsaker og husket vel ikke helt på å skylle dem først da heller. Jeg har funnet ut at oppskriften på et liv med få infeksjoner er sunn mat, trening, hvile og kamillete. Anonymkode: 05cbc...652
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #20 Skrevet 22. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hatt på deg hansker? Går du rundt til vanlig med hansker? Hvorfor det? Vi var ute i kaldt vær og vind, da kler jeg meg godt:) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: t rart når normalt friske mennesker får slikt i hytt og pine, mens jeg som blandt annet har granulocytopeni aldri får sånt (bank i bordet) selv om jeg lett kan glemme å skylle grønnsaker før jeg spiser dem. Sukkererter spiser jeg rå og har aldri tenkt tanken på å skylle dem engang. Da jeg var i syden sist spiste jeg masse rå frukt og grønnsaker og husket vel ikke helt på å skylle dem først da heller. Jeg har funnet ut at oppskriften på et liv med få infeksjoner er sunn mat, trening, hvile og kamillete. Jeg spiser sunt og løper hver dag, sover 7.5 timer pr natt, og er kjent for å ha et knall bra immunforsvar. Denne uken har jeg løpt hjemme på tredemølle, og har ikke vært ute av døren fra mandag til i dag. Noen ganger har man bare uflaks:( Anonymkode: bf26f...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå