Gå til innhold

Merkelig situasjon - skatteetaten. Trenger hjelp!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sendte en mail til skatteetaten med et spørsmål om man automatisk mottar selvangivelse når man driver enkeltmannsforetak og når den blir sendt ut. Dette gjelder ikke meg, men en bekjent som lurte og derfor sendte jeg dette spørsmålet. Det dumme er at saksbehandleren oppfattet det som om det gjaldt meg personlig, og svarte at jeg heretter vil få tilsendt selvangivelse for næring. Hallo! Fikk rimelig hetta, for jeg driver da ikke noe næring og svarte ganske så fortvilet dette, men jeg har ikke fått noe bekreftelse på at de har "slettet meg" igjen. Hva skjer hvis jeg likevel får tilsendt en slik selvangivelse? Jeg kan jo ikke levere noe som ikke gjelder for meg? Kan de sjekke at jeg ikke står registrert som næringsdrivende?

Jeg fikk litt panikk, men det er kanskje bare jeg som overdriver. Håper på innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Hei!

Jeg sendte en mail til skatteetaten med et spørsmål om man automatisk mottar selvangivelse når man driver  enkeltmannsforetak og når den blir sendt ut. Dette gjelder ikke meg, men en bekjent som lurte og derfor sendte jeg dette spørsmålet. Det dumme er at saksbehandleren oppfattet det som om det gjaldt meg personlig, og svarte at jeg heretter vil få tilsendt selvangivelse for næring. Hallo! Fikk rimelig hetta, for jeg driver da ikke noe næring og svarte ganske så fortvilet dette, men jeg har ikke fått noe bekreftelse på at de har "slettet meg" igjen. Hva skjer hvis jeg likevel får tilsendt en slik selvangivelse? Jeg kan jo ikke levere noe som ikke gjelder for meg? Kan de sjekke at jeg ikke står registrert som næringsdrivende?

Jeg fikk litt panikk, men det er kanskje bare jeg som overdriver. Håper på innspill!

Ring og hør da vel. Men, jeg vil jo tro at du får den vanlige selvangivelsen din for de ser vel at du ikke er selvstending næringsdrivende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...