Gå til innhold

"Forbudt" å ha det godt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt mye motgang i livet. Nå har jeg det faktisk ganske bra, selv om inntekten er ustabil. Jeg bryr meg ikke lenger så mye om å sikkre fremtiden. Selvfølgelig bryr jeg meg, men jeg tenker ikke sp intenst lenger at jeg glemmer å leve. 

Men, i følge mange her inne er jeg sikkert lat, ansvarsløs, vet ikke hva livet dreier seg om osv. :P 

jeg føler på en måte at man skal ha det vondt, for da har man grunn til god samvittighet. Da betyr det st man har stått på. Har man det godt så er man mest sannsnylig lat og gidder ikke bry seg med ting. Er dette bare meg eller fler som tenker slik?

Anonymkode: 05a82...81f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg får ikke det inntrykket. Om man har penger til å betale regninger og gi en bursdagsgave til venn og familie, så får jeg inntrykk av at folk ikke dømmer deg så hardt. Om du lever på NAv er det helt annerledes, da er alt du gjør feil. Men om du tar strøjobber så tenker jeg at folk synes det er ok

Eller er det andre ting du sikter til?

Anonymkode: 4a521...69d

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg får ikke det inntrykket. Om man har penger til å betale regninger og gi en bursdagsgave til venn og familie, så får jeg inntrykk av at folk ikke dømmer deg så hardt. Om du lever på NAv er det helt annerledes, da er alt du gjør feil. Men om du tar strøjobber så tenker jeg at folk synes det er ok

Eller er det andre ting du sikter til?

Anonymkode: 4a521...69d

Nja, asså, at livet handler litt om å ta sjanser. Og når man tar sjanser er det ikke altid man får utfallet man drømmer om. 

Man kan tape eller vinne på det. Jeg sluttet litt å leve fordi jeg fokuserte på penger. Til jeg ble utbrent og begynte å merke det på helsa. Nå satset jeg på noe keg trives bedre med, men betydelig mer ustabil økonomi enn før, men jeg har oppspart en del så jeg taper på en måte ikke så mye på det og jeg har trua på at jeg vil klare å jobbe meg opp igjen. 

Er bare det at man med tiden blir litt lei folk som "men er det lurt da?" "Man bør gjøre det alle andre gjør, det er mest fornuftig" "tjener ikke så mye penger på det da men".

Anonymkode: 05a82...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...