Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var og klipte meg i dag og la da merke til at hårbørsten frisøren brukte på meg var full av hår. Altså allerede før den ble brukt i mitt hår. Er det ikke vanlig å rengjøre utstyret mellom kundene? Synes dette var veldig ekkelt og vasket derfor håret mitt med en gang jeg kom hjem... 

Noen frisører her som kan svare? 

Anonymkode: 54630...966

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, trodde også disse ble rengjort mellom hver kunde.  Husker før så satte de kammene oppi en spesiell væske for å desinfisere. 

AnonymBruker
Skrevet

På salongen jeg jobber så ble kammer og børster rengjort mellom hver klipp. Av og til kan det kanskje henge igjen noen hår i rundbørsten om vi har det sinnsykt travelt. Men børstene er bestandig desinfisert.

Men sånn som du beskriver så var ikke børsten renset, og det er ekkelt. Og absolutt noe som jeg ville nevnt. Når man går ut av salongen så skal man føle seg fresh, ikke ekkel for at frisøren har brukt uvaskede børster i håret ditt. Nå var du forhåpentlig på en salong som vasker alle kundene før de klipper, men likevel, dette er ikke måten vi frisører har lært å jobbe på.

Anonymkode: 1bd15...61c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte frisørsalonger er vel bare slappe, men har bare opplevd noe jeg reagerte på en gang og det var at alt håret som tidligere hadde blitt klipt bare lå i en haug borte i et hjørne. Mulig det var en feil på et eller annet, men det så veldig ufresht ut. Gikk ikke dit igjen.

Anonymkode: de972...6f7

AnonymBruker
Skrevet
På ‎22‎.‎04‎.‎2017 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Jeg var og klipte meg i dag og la da merke til at hårbørsten frisøren brukte på meg var full av hår. Altså allerede før den ble brukt i mitt hår. Er det ikke vanlig å rengjøre utstyret mellom kundene? Synes dette var veldig ekkelt og vasket derfor håret mitt med en gang jeg kom hjem... 

Noen frisører her som kan svare? 

Anonymkode: 54630...966

Derfor luseepidemi!

Anonymkode: 516d0...67f

AnonymBruker
Skrevet
På ‎22‎.‎04‎.‎2017 den 20.13, AnonymBruker skrev:

På salongen jeg jobber så ble kammer og børster rengjort mellom hver klipp. Av og til kan det kanskje henge igjen noen hår i rundbørsten om vi har det sinnsykt travelt. Men børstene er bestandig desinfisert.

Men sånn som du beskriver så var ikke børsten renset, og det er ekkelt. Og absolutt noe som jeg ville nevnt. Når man går ut av salongen så skal man føle seg fresh, ikke ekkel for at frisøren har brukt uvaskede børster i håret ditt. Nå var du forhåpentlig på en salong som vasker alle kundene før de klipper, men likevel, dette er ikke måten vi frisører har lært å jobbe på.

Anonymkode: 1bd15...61c

desinfeksjon fjerner ikke lus. Om der er en lus i børste fra forrige kunde, vil nestemann få den lusa!

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

desinfeksjon fjerner ikke lus. Om der er en lus i børste fra forrige kunde, vil nestemann få den lusa!

Men da er lusa ren, i hvert fall! ;-)

• Liker 5
Skrevet

Var hos en frisør i går, ble ranet på høylys dag og ikke særlig imponert over lokalene. Børstene så heller ikke ut til å være særlig renset. Langs veggen lå det masse klipt hår mellom vegg og list/strømkabel. På glassbordet foran speilet lå det også hår. Ikke særlig hyggelig. Går aldri dit igjen. 

Det er ikke greit å betale så mye man gjør (som regel) og komme til uhygieniske salonger, om det så gjelder børster eller annet. Ser stadig vekk at mange frisører/timebookere står og glaner ut i løse lufta, når de åpenbart kunne rengjort salongen eller ryddet. Det er jobb 101. Det lærte jeg som 13-åring. Det er alltid noe å gjøre, selv om man ikke nødvendigvis tror det.

Skrevet
På ‎24‎.‎04‎.‎2017 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Derfor luseepidemi!

Tøys, frisører ser med en gang om en kunde har lus.

På ‎24‎.‎04‎.‎2017 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Dette er også tull, den vesken frisører bruker er bakteriedrepende og tar også livet av evt lusegg osv..

Hva er det egentlig du prøver oppnå med svarene dine? Å si at man får lus hos frisøren så dit må vi ikke gå?

TS - syns du burde sagt noe til frisøren der og da. At du tar det opp i en tråd er helt greit forutsatt at du også tar det med salongen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...