AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Jeg kjøpte en ''billig'' bolig. Den hadde lav prisantydning og høy fellesgjeld så jeg tok ikke opp boliglån siden den var helt ny. Men jeg har tatt opp et forbrukslån med høy rente og lurer på om jeg kan ta opp boliglån på boligen jeg har kjøpt, uten at jeg har boliglån fra før? Dersom jeg hadde hatt litt boliglån så kunne jeg så klart refinansiert, men nå har jeg kun forbrukslån. Jeg hadde lav inntekt i en periode og har ikke avdragfrihet på fellesgjelden så tenkte det lønnet seg enn å selge og leie når det var snakk om en kort periode. Anonymkode: f5957...f97
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Det er i teorien godt mulig å ta opp et lån med pant i bolig uavhengig av om man har et privat lån på boligen fra før av. Men de samme reglene for egenkapital vil jo fortsatt gjelde, så det spørs hvor mye penger du trenger å låne og hvor mye samlet gjeld du har fra før av. Det er godt mulig at du må opp i en viss sum for å få et såkalt "boliglån" - altså den type renter og nedbetalingsplan som er vanlig for boliglån. Smålån er som regel dyrere i rente enn større lån uansett. Anonymkode: d2c2c...fca
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte en ''billig'' bolig. Den hadde lav prisantydning og høy fellesgjeld så jeg tok ikke opp boliglån siden den var helt ny. Men jeg har tatt opp et forbrukslån med høy rente og lurer på om jeg kan ta opp boliglån på boligen jeg har kjøpt, uten at jeg har boliglån fra før? Dersom jeg hadde hatt litt boliglån så kunne jeg så klart refinansiert, men nå har jeg kun forbrukslån. Jeg hadde lav inntekt i en periode og har ikke avdragfrihet på fellesgjelden så tenkte det lønnet seg enn å selge og leie når det var snakk om en kort periode. Anonymkode: f5957...f97 Du virker som at du har 0 peiling på økonomi. What. So. Ever. Får helt vondt inni meg jeg. Herregud!! Anonymkode: 7fbbc...376
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte en ''billig'' bolig. Den hadde lav prisantydning og høy fellesgjeld så jeg tok ikke opp boliglån siden den var helt ny. Men jeg har tatt opp et forbrukslån med høy rente og lurer på om jeg kan ta opp boliglån på boligen jeg har kjøpt, uten at jeg har boliglån fra før? Dersom jeg hadde hatt litt boliglån så kunne jeg så klart refinansiert, men nå har jeg kun forbrukslån. Jeg hadde lav inntekt i en periode og har ikke avdragfrihet på fellesgjelden så tenkte det lønnet seg enn å selge og leie når det var snakk om en kort periode. Anonymkode: f5957...f97 Skjønte ikke denne helt. Du har kjøpt bolig med sparepenger, men har et forbrukslån du gjerne vil refinansiere? Da tar du kontakt med banken hvor du hadde sparepengene, også hjelper de deg helt sikkert med refinansiering. Mulig du kan få et rammelån/boligkreditt. Er lov å drite seg ut slik en gang, men ikke bruk forbrukslån igjen;) Anonymkode: ea19c...36b 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 For å få lån vurderer banken betalingsvilje, betalingsevne og pantsikring. Hvorda banken vurderer dette må du prate med banken om. De fleste ordner seg med lån/finansieringsbevis før de kjøper for å få lav rente og vite at de kan sitte med det de kjøper. Anonymkode: da716...fea 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønte ikke denne helt. Du har kjøpt bolig med sparepenger, men har et forbrukslån du gjerne vil refinansiere? Da tar du kontakt med banken hvor du hadde sparepengene, også hjelper de deg helt sikkert med refinansiering. Mulig du kan få et rammelån/boligkreditt. Er lov å drite seg ut slik en gang, men ikke bruk forbrukslån igjen;) Anonymkode: ea19c...36b Jeg tolker det som at TS har tatt opp forbrukslån for å betale den lave prisen på leiligheten som TS sikkert trodde at var prisen på leiligheten Jeg vet ikke, folk gjør så mye rart at ingen ting overrasker meg lenger. Anonymkode: 7fbbc...376
Ny Bruker Skrevet 23. april 2017 #7 Skrevet 23. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tolker det som at TS har tatt opp forbrukslån for å betale den lave prisen på leiligheten som TS sikkert trodde at var prisen på leiligheten Jeg vet ikke, folk gjør så mye rart at ingen ting overrasker meg lenger. Anonymkode: 7fbbc...376 Jeg tolker det også slik. Til TS. Husk at fellesgjeld er også et lån du har nå tatt på deg. Ikke sikkert banken vil gi deg noen hundretusen mer. De må se på hvor stor totalgjelden din er. Du hadde lav inntekt. Hvordan er situasjonen nå? Kan du skrive konkrete tall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå