Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal damene i parfymerier alltid anbefale noe annet enn det jeg spør etter? Når jeg spøretter mascara fra XX i type ZZ er det fordi jeg har brukt den før og gjerne vil ha den på nytt.

Når jeg kommer å spør etter min parfyme, skal de alltid la meg lukte på en annen. Jeg liker parfymen min jeg og kunne ikke tenke meg å bytte den ut! Jeg forstår at om et produkt er utgått at de anbefaler andre ting. Men når jeg spør etter et konkret produkt er det DET jeg skal ha. Hadde jeg derimot spurt om de kunne anbefale meg en parfyme/mascara osv hadde det vært noe helt annet.

Mersalg kan det jo ikke være for da burde de latt meg lukte på parfymer når jeg kjøpte mascara, og vist meg ny makup når jeg kjøper parfyme. Da kunne det hatt et poeng...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

De som jobber i parfymerier prøver ikke alltid å selge deg noe annet en det du skal ha. Synes denne svartmalingen av parfymeriansatte, frisører, negledesignere og hudpleiere begynner å bli vel patetisk.

Får dere "alle" mindreverdighetskomplekser av å gå i et parfymeri eller av å sette dere i frisørstolen? For det virker slik på mange av dere. Uansett hva disse menneskene sier eller gjør mot dere så er det feil.

Skrevet
De som jobber i parfymerier prøver ikke alltid å selge deg noe annet en det du skal ha. Synes denne svartmalingen av parfymeriansatte' date= frisører, negledesignere og hudpleiere begynner å bli vel patetisk.

oioiio, mener ikke å svart male alle du nevner her.....

Jeg har bare dårlig erfaring med damene i parfymerier jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke problemet her, hvis du vet hva du skal ha går du bare til disken og ber ekspeditrisen hente varen på en vennlig men bestemt måte.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hun har jo forklart problemet da. :roll:

Hun bare famler. Det er så mange som skriver om slike episoder at det er klin umulig at de alle er sanne.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle de ikke være sanne?

En konspirasjon mot parfymeriansatte?

Gjest Anonymous
Skrevet

Den er vanskelig å tro at alle landets parfymerier kun ansetter komplett udugelige folk og tyggistyggende fjortizer.

Skrevet

Jaja, er ikke lett å skille mellom enkelte og alle alltid.

Skrevet

Men stakkars deg da Griet, jeg har da virkelig ikke gått til angrep på deg!

Det er jo kjempe fint om du ikke opplevere det slik når du handler! Jeg derimot blir alltid anbefalt andre kremer, makeup , eller parfyme. Kanskje det er noe galt med mine valg da? Jeg bare irriterer meg over denne litt rare hjelpen, eller missforståttet forsøket på mersalg.

Skrevet
Det er så mange som skriver om slike episoder at det er klin umulig at de alle er sanne.

En misfornøyd kunde forteller historien sin videre til 10 personer, den fornøyde forteller den til kun 3,... :wink:

Den er vanskelig å tro at alle landets parfymerier kun ansetter komplett udugelige folk og tyggistyggende fjortizer.

De udugelige og tyggistyggende ansatte er ikke akkurat de som prøver å prakke på kunder ting de ikke trenger,.....

Gjest Daniella_
Skrevet

De mener det ikke alltid vondt.

I parfymeriet nær meg så er Damene der rett og slett skikkelig søte, og jeg står innimellom og snakker om dem ang. parfymeartikkler.

Da lar de meg lukte og se osv... Og det var jo de som starta det, uten å egentlig ville selge meg noe.

Men jeg forstår egentlig ikke hvorfor de spør om det er noe mer vi skal ha når vi endelig har brøyta oss frem til kassa.

Sier ikke det seg selv at man er ferdig da? :klø:

Skrevet
Synes denne svartmalingen av parfymeriansatte, frisører, negledesignere og hudpleiere begynner å bli vel patetisk.

Oj, tråkket vi på noens finlakkerte tær??

Skrevet

Skjønner ikke heller hvorfor ordet patetisk ble brukt?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er enig med trådstarter. Sist jeg var i parymeri og skulle ha maskara, spurte jeg om råd ang hudkrem. Jeg sa at jeg har normal hud, med litt tørrere partier om vinteren. Dama sto og roste opp til skyene en krem fra Skiseido (hele serien egentlig). "du kommer bare til å merke den forskjellen, bla, bla, bla." Jeg ville ikke kjøpe den der og da, men i stedenfor fikk jeg med meg prøver.

Da jeg kom hjem og skulle se nærmere på disse prøvene, så viste det seg at serien var for FET hud!!! Jeg fikk helt hakeslep! Det fikk meg til å tenke litt på andre ting den samme damen har anbefalt meg. Jeg bruker ca 2000-3000 på kosmetikk hver mnd, som regel på samme sted, og da forventer jeg at jeg får den servicen jeg fortjener, noe jeg tydeligvis ikke får der...

Skrevet

Jeg syns dette variererer veldig fra sted til sted - var med Glammy på favorittparfymeriet hennes nå før jul og der var det veldig bra service.

Jeg fikk god hjelp og forklaring på det jeg ville ha forklaring på, mens jeg andre steder (f.eks Glassmagasinet) har opplevd påtrengende "tipsing" når jeg skal ha et bestemt produkt...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jammen hva gjør det egentlig om man får noen anbefalinger man ikke har bedt om, eller blir stilt spørsmålet "var det noe mer?" Skal vedde på at det hadde vært galt også hvis de IKKE hadde kommet med anbefalinger. Jeg handler mye på Esthetique og er vant til disse tingene, og tar det for det det er - god service og hjelpsomhet. Men som regel vet jeg hva jeg skal ha, og ber om det. Det er da ikke verre enn som så?

Skrevet

Har kun opplevd en parfymeri-dame som totalt håpløs, men ikke fordi hun snakket om alle andre produkter enn det vi ville ha - men hun hadde ikke peil på noen ting. Ellers synes jeg at jeg har fått god service på de parfymeriene jeg har vært på.

Skrevet

Varierer (logisk nok) fra person til person. Men har opplevd mange masete parfymeri-ansatte ja, spesielt på Glasmagasinet i Oslo. Estetique på Storo-senteret boikotter jeg pga dårlig service.

Skrevet

Det er deres jobb å drive reklame for nye produkter.

Du skal bare si bestemt ifra at du bruker det og det merket som du er godt fornøyd med - og at du gjerne vil fortsette med det...... med et smil.

Selv har jeg funnet flere parfymerier her i byen - hvor de er meget hyggelig og hjelpsom.

Får man dårlig service - ja så går man ikke dit neste gang. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...