Gå til innhold

Anser du det som bedre og mer stabilt for en forsørger å eie bolig enn å leie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er begge deler like bra, når man skal vurdere hvor stabilt miljø man klarer å tilby et barn?

Anonymkode: abaae...76b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. Leier man kan man risikere å bli sagt opp. For voksne er det jo ikke noe problem å flytte, men for barn som går på skole for eksempel er det viktig å holde seg innenfor samme skolekrets. 

Man kan selvsagt risikere å moste leiligheten sin om man eier også, men da er det mere selvforskyldt...

hadde aldri turt å få barn uten å eie bolig. 

Anonymkode: 9c518...8d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør jeg. Når folk velger å få barn uten å eie egen bolig lurer jeg alltid på som er galt med dem (og frem til nå har fordommene mine blitt bekreftet, uten unntak)

Anonymkode: 97bba...f3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det mer stabilt å eie egen bolig. Ingen som kan kaste deg ut , så barna slipper å flytte rundt . Forhåpentligvis hvert fall. 

Anonymkode: 7a275...c21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, absolutt. Leier man kan man risikere å bli sagt opp. For voksne er det jo ikke noe problem å flytte, men for barn som går på skole for eksempel er det viktig å holde seg innenfor samme skolekrets. 

Man kan selvsagt risikere å moste leiligheten sin om man eier også, men da er det mere selvforskyldt...

hadde aldri turt å få barn uten å eie bolig. 

Du hadde ikke turt å få barn uten å eie bolig? Det var da dramatisk. 

Anonymkode: ab38c...e2b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde ikke turt å få barn uten å eie bolig? Det var da dramatisk. 

Anonymkode: ab38c...e2b

Vi har vel alle vår egen grense for hvor stor risiko man er villig til å leve med. Jeg hadde ikke valgt å fåbarn før jeg hadde eid min egen bolig, for meg hadde det innebåret for høy risiko. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri eid, kun leid. Dattera mi har nå vokst opp og gått på samme skole hele tiden,nå er hun 20 år. Aldri hatt noen problemer. Voldsomt til krisemaksimering av noen her inne, OG fordommer. 

Anonymkode: 83b20...1fc

• Liker 12
Skrevet

Dersom man leier og blir sagt opp (man blir ikke akkurat kastet ut på dagen heller) så har man stort sett mulighet til å finne noe i samme skolekrets. Jeg veit om mange som har bodd deler eller hele oppveksten sin i leid bolig, og det er da ikke det som avgjør stabiliteten rundt en. Man slipper dessuten en del ansvar ved å leie fremfor å eie. Etter foreldrene mine ble skilt da jeg var barn, leide mamma, og jeg tør påstå at ingen ved sinne fulle fem ville påstått at hun ikke gav oss et stabilt oppvekstmiljø. Det finnes dessuten mange ressurssterke folk som enten ikke ønsker å eie, eller som av ulike grunner ikke kommer seg inn på boligmarkedet i en kortere eller lengre periode, sku tatt seg ut om vi anså disse som mindre skikket til å gi barna et godt oppvekstmiljø.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For min del så mener jeg det ikke har noe å si. Så lenge barn har et trygt og godt hjem med foreldrene så er det ikke et problem å leie. Og skulle man bli sagt opp så har man god mulighet til å finne seg noe nytt i samme område så barna ikke trenger å skifte barnehage og skole. Jeg foretrekker å leie hos firma, da for man bo som man vil. Har hatt planer om å kjøpe noe en stund nå men er litt kresen...

Anonymkode: 2ea17...050

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, det var da voldsomt. Jeg har vokst opp i leide boliger og har aldri tenkt over at det skal være negativt.

Samboern og jeg valgte å få barn før vi hadde mulighet til å kjøpe. Pga lange studieløp og dårlige muligheter til å jobbe ved siden av så trengte vi litt ekstra tid til å spare. Det gikk helt fint. Vi er oppegående og velfungerende mennesker og har klart å gi barnet stabilitet og trygghet til tross for at vi ikke eide bolig i starten. Jeg skjønner at det kan være sjokkerende å lese dette, men det er sant!

Vi var 30 år og de første i gjengen som fikk barn. Jeg er veldig glad for at vi tok valget om å prøve da, når jeg ser hvor mange av venninnene min sliter med å bli gravide nå som de endelig har alt på plass(drømmehuset, drømmekarrieren og drømmemannen. Gjerne hytte også).

Anonymkode: 9d878...117

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaja. Jeg som ufør alenemor får aldri muligheten til å kjøpe egen bolig. 

Noen bør vel ringe barnevernet for jeg som ikke eier egen bolig er da ikke skikket til å ha barn... 

Anonymkode: 4f8c6...a83

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...