Gå til innhold

Verdisaker og bunad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har en bunad uten lommer eller vesker, hva er løsningen deres når dere skal oppbevare nøkler, mobil og penger? Jeg har en Fanabunad, og den har ikke lomme eller veske. Jeg er ikke noe flink til å sy og tør ikke helt å ta sjansen på å fikse dette selv, Husfliden her jeg bor er så nedlesset i arbeid at de sa det er tvilsomt de kan fikse en lomme til meg så sent. 

Noen av dere fine KG damer som har tips til en student som kan ordne dette selv? Jeg hadde en liten sort veske over skulderen i fjor, men jeg vil prøve å unngå det i år. Noen av dere som har sydd en lomme inn selv? Eller sydd en lomme på baksiden av bringeduken? 

Anonymkode: f2ab5...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare sy en liten pung/veske med en liten hank som du kan hekte fast i en av hektene og la henge på innsiden av bunaden? Nå vet jeg ikke hvordan hektene er på Fanabunaden, men på min bunad hadde det fungert fint :) 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, vscare skrev:

Hva med å bare sy en liten pung/veske med en liten hank som du kan hekte fast i en av hektene og la henge på innsiden av bunaden? Nå vet jeg ikke hvordan hektene er på Fanabunaden, men på min bunad hadde det fungert fint :) 

Det var lurt! Jeg skal kikke på bunaden og se hvordan hektene er, litt usikker på hvordan jeg får tilgang til den men bedre enn ingenting :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt ei løs lomme (type reiselommebok, for å unngå lommetyver), som jeg hekter på understakken. Skulle egentlig hatt ei bedre løsning, for veska mi lar seg ikke lukke.

Anonymkode: 8d21a...7fc

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt ei løs lomme (type reiselommebok, for å unngå lommetyver), som jeg hekter på understakken. Skulle egentlig hatt ei bedre løsning, for veska mi lar seg ikke lukke.

Anonymkode: 8d21a...7fc

Ja jeg har tidligere brukt reiselommebok rundt livet men den er så vanvittig knotete å få opp når jeg skal ha frem mobil eller penger. Skal prøve meg frem i morgen på bunaden og se om jeg heller kan finne stoff som jeg kan bruke til å sy en lomme inn et sted på stakken

TS

AnonymBruker
Skrevet

Bunader av nyere dato har en lomme på innsiden av bunaden. Jeg har ikke fått min bunad enda, men fikk opplyst dette sist jeg prøvde. 

Coop OBS  har en sort veske liggende på sin side nå. https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/sport-og-fritid/klar-og-sko-til-barn/klar-og-sko-til-fest/troll-veske-festdrakt-jr Hvordan den ser ut i virkekigheten aner jeg ikke. Knappene ville jeg sprettet av. 

Ellers kan du forhøre deg hos en skredder/syerske eller Norske Bunader. Alternativet er å bruke veske og helst ha en veskebærer slik politikerne har. :fnise: 

Anonymkode: d87cc...8f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar mannen spandere de dagene bunaden er i bruk. 

Anonymkode: 75f3b...2db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lar mannen spandere de dagene bunaden er i bruk. 

Anonymkode: 75f3b...2db

Som singel student har jeg ingen jeg kan snylte på :fnise: 

TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bunader av nyere dato har en lomme på innsiden av bunaden. Jeg har ikke fått min bunad enda, men fikk opplyst dette sist jeg prøvde. 

Coop OBS  har en sort veske liggende på sin side nå. https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/sport-og-fritid/klar-og-sko-til-barn/klar-og-sko-til-fest/troll-veske-festdrakt-jr Hvordan den ser ut i virkekigheten aner jeg ikke. Knappene ville jeg sprettet av. 

Ellers kan du forhøre deg hos en skredder/syerske eller Norske Bunader. Alternativet er å bruke veske og helst ha en veskebærer slik politikerne har. :fnise: 

Anonymkode: d87cc...8f4

Jeg fikk min sydd for et par år siden, men da av et familiemedlem så lommer var ikke noe vi tenkte på der og da. Men jeg står på en venteliste hos Husfliden for å sy opp stakken litt, dersom jeg rekker å komme innom før 17 mai skal jeg jammen meg be dem sy lommer i stakken :) 

Den er ikke dum som en nødløsning! (Ikke verdens fineste men jeg kan ha den som backup) Takk for link! :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...