Gå til innhold

Salg til inntekt for idrett/klasseturer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke barn, men det sitter ofte ungdommer på butikkene rundt her og selger vafler. Gidder ikke kjøpe av dem fordi de tydeligvis tror at ting selger seg selv.  De sitter med trynet i mobilen eller så sitter de sammen som en gjeng og skravler og ler høylydt. 

Jeg hadde kjøpt om de faktisk prøvde å jobbe. 

Jeg kjøper derimot en gedigen sekk med doruller av dattera til en kompis fordi hun faktisk jobber hardt for å selge så mye som mulig

Anonymkode: 442fa...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er klasseturen i 10.klasse bestilt. Jeg/vi gidder ikke stille opp på salg og gud vet hva. Turen koster i underkant av 10.000 pr elev inkl alt, også lommepenger. Jeg har satt av 300 kr hver måned siden starten av ungdomsskolen, i tillegg har eleven en andel av overskuddet fra barneskolen. Når turen kommer har vi allerede spart opp beløpet. 

For ikke lenge siden arrangerte klassen en kafe på et arrangement. Det var rigging og rydding før og etter, alle måtte bake og styre, og flere foreldre måtte på møter før, i tillegg måtte flere foreldre være ansvarlige i kafeen, og noen måtte ha ansvar for å handle inn varer som skulle selges. Dette tok MYE tid, av foreldrenes fritid. Når alt var regnet ut og overskuddet fordelt på elevene ble det 200 kr til hver elev. 200 kr! Altså, slikt gidder ikke jeg bruke tida mi på lengre. Ikke gidder jeg streve med å hente og administrere dorull-sekker som må selges, for at hver elev skal få et par 100-lapper av overskuddet. Nei takk. Vi betaler det turen koster når den tid kommer. Jeg vet mange deler dette synet. Men så er det jo disse maniske dugnadsfanatikerne som elsker å bruke all sin tid på å styre. Vel, det gidder ikke vi. 

Anonymkode: 07fe3...b26

Ikke alle har råd til å sende barna sine på skoletur, og mange av de du kaller maniske dugnadsfanatikere er fullt klar over dette, og forsøker derfor å sette opp dugnader nettopp for å hjelpe de som ikke har så god råd. Jeg er av de som har god råd, og har ikke problem med å betale hverken skoleturer eller idrettturer, men ser at mange sliter tom med å betale mindre summer som feks kr 500,- for en turnering. Jeg synes IKKE det er gøy å bruke masse fritid på hverken å organisere dugnader eller å bruke tid på dugnadsarbeid, men valgte å bli med for at alle barna skal få en mulighet til å bli med. 

Nå er det jo sånn at dessverre er ikke skoleturer gratis, selv om det i teorien skal være det. Mange har trang økonomi, men ikke så lav inntekt at de kan få hjelp hos NAV, og enten må skoleturene reduseres eller så man ha disse dugnadene. 

Anonymkode: 90465...623

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har råd til å sende barna sine på skoletur, og mange av de du kaller maniske dugnadsfanatikere er fullt klar over dette, og forsøker derfor å sette opp dugnader nettopp for å hjelpe de som ikke har så god råd. Jeg er av de som har god råd, og har ikke problem med å betale hverken skoleturer eller idrettturer, men ser at mange sliter tom med å betale mindre summer som feks kr 500,- for en turnering. Jeg synes IKKE det er gøy å bruke masse fritid på hverken å organisere dugnader eller å bruke tid på dugnadsarbeid, men valgte å bli med for at alle barna skal få en mulighet til å bli med. 

Nå er det jo sånn at dessverre er ikke skoleturer gratis, selv om det i teorien skal være det. Mange har trang økonomi, men ikke så lav inntekt at de kan få hjelp hos NAV, og enten må skoleturene reduseres eller så man ha disse dugnadene. 

Anonymkode: 90465...623

Nå er ikke jeg personen over men jeg er enig i at 200 kroner inntjening er for lite.

Da betaler jeg heller fullpris av hva det koster.

Anonymkode: d187d...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...