Nille89 Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Er det flere som skal ta naturfag yrkesfag som privatist? hvordan forbereder du deg? og hvor mye vektlegges labøvelser?
stan Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Det er jo et krav om at det skal være et praktisk innslag på muntlig eksamen i naturfag. Så labøvelser er viktige. Men det er dessverre ikke noen oversikt over hvilke øvelser som er aktuelle. Det er opp til den enkelte sensor. Noen eksamenskontor har en liste over forsøk, så sjekk ut med dem.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Det kommer veldig an på skolen du tar eksamen på, vi fikk beskjed om at visse skoler ikke fokuserer like mye på labøvelse delen, mens andre er ganske nazi(lærers ord) på det. Når jeg tok min privatisteksamen i naturfag i fjor fikk jeg spørsmål når jeg kom inn om jeg ønsket å ha labøvelse eller ikke. Om jeg valgte å ikke ha den, ville det ikke trekke ned på karakteren. Anonymkode: 6e640...b43
Nille89 Skrevet 23. april 2017 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2017 12 timer siden, stan skrev: Det er jo et krav om at det skal være et praktisk innslag på muntlig eksamen i naturfag. Så labøvelser er viktige. Men det er dessverre ikke noen oversikt over hvilke øvelser som er aktuelle. Det er opp til den enkelte sensor. Noen eksamenskontor har en liste over forsøk, så sjekk ut med dem. Takk for svar. har fått beskjed om at dette kan være aktuelt: 1. Gjennomføre en undersøkelse der en identifiserer variabler, anslår måleusikkerhet og vurderer mulige feilkilder: 2. Hvilke variabler er svingetiden til en pendel avhengig av? 1. Påvise stivelse og proteiner i ulike matvarer. 2. Spytt spalter stivelse. 3. Demonstrere solceller.
Nille89 Skrevet 23. april 2017 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer veldig an på skolen du tar eksamen på, vi fikk beskjed om at visse skoler ikke fokuserer like mye på labøvelse delen, mens andre er ganske nazi(lærers ord) på det. Når jeg tok min privatisteksamen i naturfag i fjor fikk jeg spørsmål når jeg kom inn om jeg ønsket å ha labøvelse eller ikke. Om jeg valgte å ikke ha den, ville det ikke trekke ned på karakteren. Anonymkode: 6e640...b43 takk for svar! hvor var det du tok eksamen?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #6 Skrevet 23. april 2017 På eksamen vil du enten få beskjed om å beskrive eller gjøre en av labøvelsene. Sjekk også kompetansemålene, det står også der om aktuelle labøvelser. Anonymkode: 77d95...66d
stan Skrevet 23. april 2017 #7 Skrevet 23. april 2017 3 timer siden, Nille89 skrev: Takk for svar. har fått beskjed om at dette kan være aktuelt: 1. Gjennomføre en undersøkelse der en identifiserer variabler, anslår måleusikkerhet og vurderer mulige feilkilder: 2. Hvilke variabler er svingetiden til en pendel avhengig av? 1. Påvise stivelse og proteiner i ulike matvarer. 2. Spytt spalter stivelse. 3. Demonstrere solceller. Ja, alle disse er aktuelle.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #8 Skrevet 23. april 2017 4 timer siden, Nille89 skrev: takk for svar! hvor var det du tok eksamen? Lørenskog VGS Anonymkode: 6e640...b43
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #10 Skrevet 25. april 2017 Noen som har flere erfaringer å komme med? Man må vel regne med at man enten må beskrive en øvelse eller gjøre en øvelse. Hvordan er den andre delen lagt opp? Trekker man et eller flere emner? Anonymkode: 9966d...b4a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 Noen som har tatt eksamen i naturfag som privatist ennå? Anonymkode: 9966d...b4a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #12 Skrevet 9. mai 2017 Regner med man skal utføre en praktisk del (lab-forsøk), og en muntlig del (utspørring om pensum). Så lab må man nesten regne med. Anonymkode: cda45...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå