Gå til innhold

2.5 åring er livredd insekter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fluer,maur og edderkopper.

Bare han hører flue så vil han ikke være ute lenger. Er veldig obs på lyder rundt og har alltid vært det. Vi leser bøker der insekter ser morsomme og søte ut, sånn at han ikke tror de er farlig. Snakker om det når han blir redd.

Det er veldig slitsomt, spesielt nå når våren kommer.

Noen tips?

Anonymkode: 3f87d...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 29 og fremdeles livredd insekter. De har så ekle bein 😳

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan "trene" han slik som man gjør med hunder når de er redd for fyrverkeri f.ex. Sett noe sånt på veldig lav lyd først, slik at det blir som bakgrunnsstøy, og øk volumet etter hvert. https://www.youtube.com/watch?v=7rl2lvAiOf0

Anonymkode: 85489...32d

Skrevet

Har han vært det lenge? Her var min det en kort periode, så gikk det over 😊 

bare fortsett med at de ikke er farlige og vis det selv også- så går det forhåpentligvis over 😊

AnonymBruker
Skrevet

Da min var på den alderen var han livredd å bli skitten på fingrene og livredd sjokolade. Så det går over etter hvert, ikke vær redd! 

Anonymkode: aa5da...6e7

Skrevet

Min eldste var livredd alt som kunne minne om insekter da han var mellom 2-3 år. (Inkludert lodott i badekaret en gang- han trodde det var en flue.) 

vi lånte insektsbok på biblioteket, og lot han se i den. Det hjalp litt... nå er han straks fire, og fobien er borte, men han er fremdeles ikke fan av de.

Håper det går seg til for dere også :)

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fluer,maur og edderkopper.

Bare han hører flue så vil han ikke være ute lenger. Er veldig obs på lyder rundt og har alltid vært det. Vi leser bøker der insekter ser morsomme og søte ut, sånn at han ikke tror de er farlig. Snakker om det når han blir redd.

Det er veldig slitsomt, spesielt nå når våren kommer.

Noen tips?

dette var det søteste jeg har hørt. dette må du filme og vise han når han har komfirmasjon :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve med å låne bok med bilder av insekter 👍🏻 I dag var han ute med faren og flue fløy forbi... og da var det drama. Med dn gang han hører zzz lyden begynner han å løpe rundt og skrike. Det samme gjelder ,, stillegående ,, insekter 😂 Hvis det er snev av noe svart i badekaret så er han ferdig med bading. I fjor så han edderkop på trampolinen og han husker det godt og snakker om det. Ingen av oss er redd insekter sånn at han har aldri opplevd at vi ble redd eller noe sånt

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...