AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Jeg startet i nåværende jobb 7 mars, og jobber 60%. Mandag, tirsdag og onsdag. Minstemann på 3,5 år har fått feber i natt, og kjenner jeg dette riktig, så er ikke han på bena igjen til mandag Jeg sliter med å få endene til å møtes, og har nå tatt på meg vaskeoppdrag på torsdager og fredager. Jeg har rett og slett ikke råd til å miste lønnen min for en dag, to eller tre til uka Hvordan er reglene for dette med egenmelding pga sykt barn? Er det 4 uker man må ha vært i jobb, og 2 måneder når det gjelder en selv? Kan nevne at jeg på et års engasjement/ oppdrag gjennom Adecco, men reglene er vel de samme likevel skulle jeg tro.. Anonymkode: 38067...3b2
EvaLena Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Det kan du lese om i personalhåndboka til Adecco. Den finner du på nettet.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Ja det er jeg klar over, men det er rimelig rotete på Adecco sine sider for å være ærlig. Synes det er vanskelig å finne frem der! Og jeg er ute etter hva loven sier. For jeg regner med at Adecco må rette seg etter den som alle andre? Anonymkode: 38067...3b2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Du må ha jobbet i mer enn 4 uker for å kunne få sykepenger eller bruke sykt barn dag og 8 uker for egenmelding. Anonymkode: fbd6e...37f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 Men du skal ikke på jobb før torsdag? Du skriver at du jobber torsdag og fredag, han er mest sannsynlig frisk igjen til det. Du må ha jobbet noen uker for å få sykepenger. Og er det ikke andre regler for vikarer tro? Er man ikke fast ansatt så får man vel ikke sykepenger heller, men der er jeg mer usikker, du må nesten kontakte de. Anonymkode: f5f11...799
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men du skal ikke på jobb før torsdag? Du skriver at du jobber torsdag og fredag, han er mest sannsynlig frisk igjen til det. Du må ha jobbet noen uker for å få sykepenger. Og er det ikke andre regler for vikarer tro? Er man ikke fast ansatt så får man vel ikke sykepenger heller, men der er jeg mer usikker, du må nesten kontakte de. Anonymkode: f5f11...799 Beklager så nå at du jobbet mandag tirsdag og onsdag, og at du har tatt ekstrajobb å torsdag og fredag. Er som sagt usikker på reglene, men ta en telefon til NAV og Addeco. Anonymkode: f5f11...799
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #7 Skrevet 22. april 2017 http://www.dinside.no/okonomi/sa-mange-sykt-barn-dager-har-du-krav-pa/61089240 Anonymkode: ffce2...ed0
applestories Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 Du blir rådet til å kontakte NAV, men de har ingenting med barns sykdom å gjøre, heller ikke din før du har vært syk i 17 dager. Du har rett på ti dager fri med lønn (reglene er de samme for deltidsansatte som for fulltidsansatte). Du må ha jobbet i fire uker for å ha denne rettigheten. Se Arbeidsmiljøloven kapittel 12, Folketrygdloven kapittel 9, eller linken i innlegget over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå