AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Bor nå i hus med min mann, men det skranter så mulig vi er på vei mot en skilsmisse etterhvert. Jeg eier en leilighet i borettslag allerede som jeg leier ut til min mor. Hvis vi går fra hverandre, kan jeg kjøpe leilighet i borettslag da? Ansienniteten min er jo i den leiligheten jeg eier nå. Anonymkode: 28c8e...f21
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Du må i såfall se på borettslagetslagets regler. Anonymkode: fda9b...398
Pinkee Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 I OBOS kan du det, men det er mange regler knyttet til det. https://www.obos.no/medlemskap-og-fordeler/sporsmal-og-svar
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Her i byen kan du kun eie en i boligbyggorganisasjonen. Du kan eie en,og leie en annen. Anonymkode: 4bf1b...045
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 På samme medlemsnummer kan du ikke eie to brl boliger. Du kan heller ikke eie to amdeler i samme brl. Medlemsnummeret ditt knyttet til den boligen du alt eier, får du ikke frigitt. Dermed kan det være smart å kjøpe et nytt asap, for å opparbeide deg ansinitet. Her bør du søke råd i det boligbyggelaget du eier i, eventuelt kjøpe deg et nytt medlemskap i et annet boligbyggelag. Anonymkode: c746c...837 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 Nei du kan ikke eie to borettslagsleiligheter i samme kompleks hvis det er det du tenker på. Anonymkode: 40409...9cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå