AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Hei, lurer litt på noe. Jeg gikk i en klasse for de som trenger litt mer hjelp i mindre grupper på VGS. Når man går i en slik klasse så har man ikke alt av det obligatoriske som "vanlige" klasser har som eksamen osv. Jeg fullførte begge årene og gikk derfor som noe typ lærling i over 2 år som helsefagarbeider. Da heller skulle jeg ikke fullføre alle oppgaver som en vanlig lærling hadde i permen sin. Jeg hadde lyst, men fikk beskjed om at det kunne jeg ikke siden jeg ikke hadde tatt alle fag/eksamen på vgs. Jeg er dyktig i det jeg gjorde og hadde ingen problemer med og utføre oppgaver eller følge prosedyrer. Jeg bestod med meget godt bestått på den såkalte fagprøven. Fikk senere utlevert kompetansebrevet mitt. Det jeg lurer på nå er, hva vil det kompetansebrevet si for meg? Går jeg under betegnelsen pleiemedarbeider eller går jeg under betegnelsen helsefagarbeider. Kan jeg søke på jobber som krever at du har utdanning innenfor helse og omsorg med mitt kompetansebrev? Takk for svar, hilsen en som er usikker :-) Anonymkode: e804b...101
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det jeg lurer på nå er, hva vil det kompetansebrevet si for meg? Ikke en dritt. Anonymkode: 437da...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Ikke en dritt? Hvorfor det? Anonymkode: e804b...101
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Ta kontakt med opplæringskontoret for faget ditt. Spør om det er muligheter for å ta tverrfaglig eksamen og fagprøve, eventuellt hva som skal til for å oppnå tilstrekkelig kompetanse for å gå opp til vanlig fagprøve. Er redd for at et kompetansebevis bare gir deg lønnstrinn som assistent/ufaglært, men dette bør du forhøre deg om med en fagforening/kommunen/opplæringskontoret for å finne ut hva gjelder. Anonymkode: f261a...68b 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med opplæringskontoret for faget ditt. Spør om det er muligheter for å ta tverrfaglig eksamen og fagprøve, eventuellt hva som skal til for å oppnå tilstrekkelig kompetanse for å gå opp til vanlig fagprøve. Er redd for at et kompetansebevis bare gir deg lønnstrinn som assistent/ufaglært, men dette bør du forhøre deg om med en fagforening/kommunen/opplæringskontoret for å finne ut hva gjelder. Anonymkode: f261a...68b Takk for svar, det skal jeg gjøre :-) Anonymkode: e804b...101 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå