AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Norge går en usikker fremtid i møte, så lurer på hvor mange som ville klart å forsørge sine voksne barn om de blir en av de som faller utenfor arbeidslivet. Kanskje har de bare ikke evnene, kanskje har en en medfødt sykdom eller annet problem. Om velferden blir kuttet og de står på bar bakke, kan du ta deg av voksne barn som ikke kan forsørge seg selv? Anonymkode: d4f87...4ac
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Jeg hadde nok klart å forsørge min sønn. Anonymkode: 38b6c...0b5
Million Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Jeg hadde klart å holde han med mat iallfall, det gjør jeg jo nå, og han er halvvoksen (17). Husrom har han jo her i min leilighet allerede, og han kunne fortsatt å bo der selv om han f.eks var 28, hvis det var et nødstilfelle og han ikke hadde noe annet valg. Å forsørge han på det viset at jeg skulle sittet og betalt husleie for han i en annen bolig han bodde i, hadde ikke vært aktuelt, for det hadde jeg uansett ikke hatt råd til. Ikke faren hans heller. 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Jeg har ikke råd til å forsørge de nei, men de kan få bo her, og få mat. Men noe annet har jeg ikke råd til. Og faren deres, som har 40 000 +++ utbetalt i måneden, har ikke engang råd til å ta de med på kino nå. Så regner med at han aldri vil bidra med noe. Jeg er ufør på laveste sats. Anonymkode: ccc0f...397
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til å forsørge de nei, men de kan få bo her, og få mat. Men noe annet har jeg ikke råd til. Og faren deres, som har 40 000 +++ utbetalt i måneden, har ikke engang råd til å ta de med på kino nå. Så regner med at han aldri vil bidra med noe. Jeg er ufør på laveste sats. Anonymkode: ccc0f...397 Egoistisk far. Med den lønna skulle man klart å forsørge barna alene, og hvertfall tatt de med på kino! Får helt fnatt av enkelte fedre som holder på sånn som det der, altfor mange av de! Anonymkode: 6ea51...68d 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 Hvorfor i allverden skulle velferden bli kuttet? Anonymkode: 4704d...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #7 Skrevet 22. april 2017 Vi (mannen min og meg) forsørger to voksne barn som står utenfor arbeidslivet, og som ikke har økonomiske rettigheter utenom sosialstønad (som de ikke søker på så lenge vi har mulighet til å forsørge dem), så jeg må nesten svare ja på det spørsmålet. Men de må bo hjemme da, vi har ikke råd til å betale husleie og strøm for dem. Anonymkode: 5cc54...fcc
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i allverden skulle velferden bli kuttet? Anonymkode: 4704d...6c2 http://www.dagbladet.no/nyheter/spar-krise-for-norsk-okonomi-innen-2025/60855390 http://www.nettavisen.no/na24/ssb-slik-blir-norsk-konomi-i-en-verden-med-syv-magre-ar/3423152958.html https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/utfordringer-for-norsk-okonomi/id2397234/ Anonymkode: d4f87...4ac
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #9 Skrevet 22. april 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i allverden skulle velferden bli kuttet? Anonymkode: 4704d...6c2 Blant annet fordi den misbrukes. Det som skulle være et sikkerhetsnett for trengende er nå blitt et gode som folk tror de kan forsyne seg av omtrent som det passer dem. Jeg er godt voksen nå, men helt siden jeg var tenåring har jeg kjent mange som har "snyltet til seg" diverse goder. Noen hever dagpenger og jobber svart ved siden av, noen sykmelder seg for å pusse opp huset, noen må passe på å bruke opp alle egenmeldingsdagene hvert år osv... Anonymkode: 04db2...416 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Egoistisk far. Med den lønna skulle man klart å forsørge barna alene, og hvertfall tatt de med på kino! Får helt fnatt av enkelte fedre som holder på sånn som det der, altfor mange av de! Anonymkode: 6ea51...68d Det står at han ikke har råd, så det kan jo være at alle pengene går til nedbetaling av lån. Anonymkode: 1bbcf...1fc
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #11 Skrevet 22. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står at han ikke har råd, så det kan jo være at alle pengene går til nedbetaling av lån. Anonymkode: 1bbcf...1fc Han bor billig, og det går ikke til lån. Han har en veldig dyr hobby, og han må selvfølgelig ut å feste ofte, spandere på damer osv. Barna ser han en helg i måneden. For det er viktigere å fly på byen, han er 42 år. Så jo han er en egoistisk mann. Anonymkode: ccc0f...397
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #12 Skrevet 22. april 2017 Jeg er ufør minstetrygdet. De kan få bo hjemme om de skulle ha behov for det i en overgangsperiode. På mine vilkår. Og da setter jeg krav til dem hvis de må bo hjemme. Men de ønsker ikke det. vilkårene her regulerer det. Samtlige er flyttet ut og er selvstendige for de ønsket ikke å bo hjemme med de vilkårene jeg satte. Så da vet jeg at det skal mye til før det går til det skritt at de flytter hjem igjen. Jeg har kanskje lav inntekt men jeg har iallefall fått selvstendige barn som riktignok er praktikere og ikke høyskoleutdannet, men de har selvstendige meninger, egne liv og står opp for seg selv. Derfor skjønner jeg heller ikke spørsmålet ditt. Vet ikke Ts at vi kun har ungene til låns? Har du Ts ikke troa nok på dem siden du tror at de vil komme tuslende hjem igjen? Slik du fremstiller det vil meningene dine skinne gjennom i hverdagen, utstråle at ungene , EGENTLIG i all uoverskuelig fremtid vil være prisgitt deg. I tilfelle så har de deg og da er det egentlig ikke så farlig for de kan jo bare komme hjem. Trenger ungene egentlig en "fallskjerm"? Anonymkode: 6db2b...443 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #13 Skrevet 22. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Derfor skjønner jeg heller ikke spørsmålet ditt. Vet ikke Ts at vi kun har ungene til låns? Har du Ts ikke troa nok på dem siden du tror at de vil komme tuslende hjem igjen? Slik du fremstiller det vil meningene dine skinne gjennom i hverdagen, utstråle at ungene , EGENTLIG i all uoverskuelig fremtid vil være prisgitt deg. I tilfelle så har de deg og da er det egentlig ikke så farlig for de kan jo bare komme hjem. Trenger ungene egentlig en "fallskjerm"? Anonymkode: 6db2b...443 Selvsagt er det ikke alle barn og etterhvert voksne som klarer seg. Det finnes mange psykiske og fysiske sykdommer som kan ramme dem. Og ja, barna vil trenge en fallskjerm om Norge går en vanskelig økomonisk fremtid i møte. Det er ingen garantier for at Norge skal være et rikt land til evig tid Anonymkode: d4f87...4ac
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #14 Skrevet 22. april 2017 Ja det kunne vi, men da måtte de blitt boende på rommene sine. Hadde ikke hatt råd til å betale leie for de et annet sted... Anonymkode: df46c...b37 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #15 Skrevet 22. april 2017 Ja og det er en av grunnene til at jeg kun har et barn, vi vet ikke hvordan fremtiden blir, men jeg føler et ansvar for å hjelpe barnet inn i voksenlivet, enten det er gjennom støtte til bolig eller annen økonomisk støtte. Anonymkode: 64168...c06 1
oslojente1980 Skrevet 22. april 2017 #16 Skrevet 22. april 2017 Nå er datteren min bare 10 år, men jeg vet at hun kan ha utfordringer i forhold til jobb og bolig. Hun har diagnose lettere psykisk utviklingshemning. Jeg har satt av penger til henne fra min morsarv, da jeg mistet mammaen min for tre år siden
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #17 Skrevet 22. april 2017 Nei. Ufør og alenemor. Anonymkode: 0f337...665
GammelKaktus Skrevet 22. april 2017 #18 Skrevet 22. april 2017 Hadde fint klart å forsørge han som voksen og. Men da måtte han bodd hjemme, kunne ikke betalt på en ekstra leilighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå