AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Del Skrevet 22. april 2017 Har søkt en jobb nå, og skal på intervju. Har ikke snakket med noen om å være referanse. Hvordan tar man kontakt og spør om noen vil være referanse? Hvordan gjør dere det? Hva er det referansene blir spurt om, og når i prossessen sjekker dem referanser(rett før ansettelse). Jeg vil helst ikke fortelle til noen at jeg har søkt jobb før det blir virkelig aktuelt med en ansettelse. Om det er slik at jeg går på intervju og ikke får jobben så vil jeg ikke at dem skal ringe referanser. Hvordan løser jeg dette? Anonymkode: b07f6...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #2 Del Skrevet 22. april 2017 Referanser ringes vanligvis ikke før etter intervju og hvis kandidaten er aktuell. Vanlige spørsmål er hvordan du har fungert i din nåværende stilling: arbeidsoppgaver, punklighet, hvordan du passer inn i miljø og arbeidsflyt også videre. Du kan nok ikke styre hvorvidt de ringer ut ifra om du får jobben eller ikke, for de fleste har ikke nødvendigvis bestemt seg før etter at de har snakket med din referanse. Hvorvidt du får jobben eller ikke kan også avhenge av hvilke andre kandidater som er aktuelle eller ikke. "Hei, jeg har søkt på en ny stilling, kan du være referanse?" --> slik spør jeg. Funker greit. Anonymkode: a505b...f73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. april 2017 #3 Del Skrevet 22. april 2017 Hva dem spør etter varierer etter hvilken type stilling det er, og hvilken relasjon du har til referansen. Det kan variere fra at dem bruker 5 minutter og spør etter hvordan du fungerer i arbeidsmiljøet og om du er pålitelig, til en times lange samtaler om deg som person. For meg var det siste gjeldende, jeg oppga to referanser, ingen hadde vært arbeidsgiver for meg, og begge hadde nærmere en times lange samtaler med intervjuer, hvor det ble stilt spørsmål om personlig egnethet, sosiale ferdigheter, og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. april 2017 #4 Del Skrevet 22. april 2017 og referansene ble for øvrig sjekket 2-3 uker etter intervjuet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #5 Del Skrevet 22. april 2017 8 timer siden, _popcorn_ skrev: Hva dem spør etter varierer etter hvilken type stilling det er, og hvilken relasjon du har til referansen. Det kan variere fra at dem bruker 5 minutter og spør etter hvordan du fungerer i arbeidsmiljøet og om du er pålitelig, til en times lange samtaler om deg som person. For meg var det siste gjeldende, jeg oppga to referanser, ingen hadde vært arbeidsgiver for meg, og begge hadde nærmere en times lange samtaler med intervjuer, hvor det ble stilt spørsmål om personlig egnethet, sosiale ferdigheter, og lignende. Off. Det hørtes kleint ut. Anonymkode: b07f6...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #6 Del Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Off. Det hørtes kleint ut. Anonymkode: b07f6...c29 Jævlig. Anonymkode: 191a4...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #7 Del Skrevet 22. april 2017 Var i en situasjon hvor en fant på å grille min referanse noe så innmarrig. Men min referanse var så robust og kjapp i kjeften at jeg ble helt forelsket siste dagen jeg slutta hhhhh. Mao oppgi referanser du virkelig kan stole på, fra alle kriker og kroker. Han fortalte meg om hvordan hele samtalen gikk i etterkant og det var så kult å høre hvordan han svarte og argumenterte så jvlig GODT for meg Og han var ikke min sjef,- men min kollega og deretter sjefens nest-kommanderende. Anonymkode: 191a4...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #8 Del Skrevet 22. april 2017 Kommer an på bransjer at hvilke spørsmål stilles. Er det salgsbransjen vil de spørre om alt av det som ahr med tid og ansvarsfullhet å gjøre til RESULTATER, RESULTATER , RESULTATER. Og hva vedkommende gjør under motgang osv. Anonymkode: 191a4...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå