Gå til innhold

Lys stripe over leppe...ser ut som bart!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at jeg har et lysere parti rett over overleppa før det går til min "normale" hudfarge igjen...

Dette gjør at det raskt ser ut som jeg har skikkelig sminkeskille, eller bart :/

Noen som har tips til hvordan dette kan fjernes før jeg kontakter en hudpleiesalong? Er så flaut når jeg ser meg i speilet på utesteder og ser at det ser ut som jeg har drukket et glass med sjokomelk...Typen har flere ganger sagt "tror du har faila litt med sminken i dag", men uansett hvor mye jeg gnir så har jeg skille...

Blir bare verre med alderen (er 30), så mulig det er en pigmentflekk?

Anonymkode: 8cae8...b08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en solskade, ja. Mange får det over leppa.

Anonymkode: 36b14...f7d

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha vitiligo?

Anonymkode: 60ae6...546

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ha vitiligo?

Anonymkode: 60ae6...546

Nei, har rosacea, om det er relevant?

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en solskade, ja. Mange får det over leppa.

Jeg har genetisk pigmentflekk et annet sted i ansiktet, kan det være noe lignende? Aldri hatt videre solskader, tåler mye sol og har lite rynker ellers.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har rosacea, om det er relevant?

Jeg har genetisk pigmentflekk et annet sted i ansiktet, kan det være noe lignende? Aldri hatt videre solskader, tåler mye sol og har lite rynker ellers.

Jeg vet ikke om det er det samme, men det er noen som får sånn brun flekk over leppa. Vet ikke om det går an å peele/exfoliere det bort? Hør på en hudklinikk. Kanskje de har noen sminketips hvis det plager deg veldig.

Skrevet

Jeg har det samme, tror det er pigmenforandring. Det ser ekstra ille ut når jeg smiler. Hater det, og håper noen her har tips!
:sukk:

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er det samme, men det er noen som får sånn brun flekk over leppa. Vet ikke om det går an å peele/exfoliere det bort? Hør på en hudklinikk. Kanskje de har noen sminketips hvis det plager deg veldig.

1 minutt siden, loffen skrev:

Jeg har det samme, tror det er pigmenforandring. Det ser ekstra ille ut når jeg smiler. Hater det, og håper noen her har tips!
:sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme selv, tror det kommer av at huden på overleppa er tykkere. Pleier bare å stryke blush- og bronzerkosten over leppeområdet når jeg er ferdig å sminke resten av ansiktet, for å få litt mer farge der. Funker bra det.

Anonymkode: 68bd6...8d5

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte på noe annet enn sminketips. ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...