Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2004 #1 Skrevet 21. desember 2004 Jeg har en venninne som dro til parfymeriet (estetique) for å kjøpe foundation. Hun har tidligere brukt Lancome, og skulle kjøpe dette. Damen på parfymeriet fortalte om den nye foundation fra Chanel som visstnok skulle være SÅ bedre, og venninnen min kom ut med en slik. Noen dager etterpå så er det klart at denne foundationen var et kjempedårlig valg. Den får huden hennes til å se tørr og ujevn, til tross for at parfymeri-damen mente den var ideel for tørr hud. Har noen av dere klaget på sminke? Fikk dere pengene tilbake?
Snuppelure Skrevet 21. desember 2004 #2 Skrevet 21. desember 2004 Jeg kom til Estetique i Magasinet i Bogstadveien med en gammel flaske foundation, og sa at jeg ville ha en slik. Damen forklarte at den desverre hadde utgått , men anbefalte et annet merke som skulle være såååååå bra for meg. Etter noen dagers bruk var jeg skikkelig misfornøyd og gikk tilbake. Jeg fortalte hva som jeg hadde bedt om, og sa at det jeg hadde fått ikke stod til de forventningene. Den nye damen tok en raskt titt på flasken og så "kan skjønne vi skal ordne opp i det!" og så fikk jeg en ny flaske av annen type. Veldig fornøyd! Om du har rett på et bytte vet jeg ikke, men servicen i butikken kan jo være så god som dette....
Gjest Gjesta Skrevet 21. desember 2004 #3 Skrevet 21. desember 2004 Jeg har klaget, og fått pengene tilbake, men bare hvis (1) jeg har reagert på produktet på en eller annen måte eller (2) det har vært noe feil med det. Jeg fatter av og til ikke hvor inkompetente parfymeridamer kan være; den nye foundationen til Chanel er beregnet for blandingshud---det står det jo i alle reklamene om den , og da vil den naturlig nok være altfor tørr for en tørrere hudtype. Jeg spør nesten aldri om anbefalinger mer, men bestemmer meg på forhånd hva jeg vil kjøpe eller teste ut.
Skravla Skrevet 21. desember 2004 #4 Skrevet 21. desember 2004 Jeg kjøper aldri kremer/foundation etc. på anbefaling i parfymeri. Ber alltid om å få med en liten prøve og hvis de ikke kan gi meg det, så kan heller ikke jeg kjøpe. En ansatt i parfymeri spurte en gang hvorfor jeg absolutt måtte ha prøve. Hun kunne garantere at jeg kom til å bli fornøyd. Da fortalte jeg en kjempesvær løgn om at jeg etter å ha handlet på anbefaling og brukte produktet så havnet jeg på intensiven med hyperallergisk reaksjon. Og, løy jeg videre, jeg fikk aldri igjen pengene til tross for legeerklæring. Har ikke råd eller tid til å handle på anbefaling. Dette er selvfølgelig temmelig grovt, men jeg kan ikke fordra at noen skal komme med garantier de ikke kan holde og at dette samtidig skal koste meg en hel haug med penger.... Mener faktisk seriøst at når man skal handle for "noen" hundre kroner så burde det være et krav å få prøver. Det finnes ikke alltid egne prøver å dele ut, men en som ønsker å selge lager selvfølgelig en prøve til deg fra tester-krukken.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 Jeg handlet rense-serie + masse sminke i merke Guerlain her på et lokalt parfymeri. Handlet for et par tusen. Jeg reagerte kraftig på merke. Hovnet opp i hele fjeset og fikk masse røde hissige prikker. Jeg klarte nesten ikke åpne øynene engang. Utslette varte en mnd. tid. Da jeg gikk tilbake med alt jeg handlet fikk jeg ikke pengene tilbake, men en tilgodelapp....... :o Synes godt jeg kunne fått pengene tilbake når hun så hvordan jeg så ut etter å ha brukt produktet som hun anbefalte meg.
Melon Skrevet 22. desember 2004 #6 Skrevet 22. desember 2004 Jeg spør nesten aldri om anbefalinger mer, men bestemmer meg på forhånd hva jeg vil kjøpe eller teste ut. :enig_animasjon:, også med Skravla!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå