Blekkulf Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Hei. Planlegger mat til dåpen, tenker koldtbord må være greit. Har planer om å lage det meste selv, men er litt usikker på hva vi må ha. Blir rundt 30 stk. :-) Dette har jeg kommet fram til at vi må ha: spekemat eggerøre to typer grønne salater focaccia loff varm-/kaldrøkt laks kyllingspyd fruktfat m/ vannmelon og jordbær o.l Roastbeef lefseruller med røkelaks eller kylling Potetsalat waldorfsalat Forskjellige dipper (guacamole, tzatziki, aioli) Noe annet som bør være med? Kanskje en varmrett? Dåpen er ikke før i oktober, men jeg er en skikkelig planleggingsfreak
Strikkagenser Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Ville hatt reker, noe mer kjøttpålegg og kanskje pai/quiche. Og varmretter blir ofte godt mottatt i tillegg. Trenger ikke være så avansert, evt bare en suppe 2
ArtyFarty Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Jeg ville byttet ut loffen med grovt brød, når du har focaccia i tillegg. Saltbakte poteter er alltid poppis som tilbehør. Ellers enig i at mer kjøttpålegg og reker er lurt. Da kan du jo velge chilimarinert scampi istedenfor rekene, det er også alltid poppis. 4
Blekkulf Skrevet 22. april 2017 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2017 Det var gode forslag:-) Tusen takk :-)
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 Hva med en pastasalat, bacon og brokkolisalat eller lignende til? Anonymkode: 03920...5b9
Blekkulf Skrevet 22. april 2017 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med en pastasalat, bacon og brokkolisalat eller lignende til? Anonymkode: 03920...5b9 Ja, det var også et godt tips! Takk :-D
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #7 Skrevet 22. april 2017 3 timer siden, Ingride skrev: Hei. Planlegger mat til dåpen, tenker koldtbord må være greit. Har planer om å lage det meste selv, men er litt usikker på hva vi må ha. Blir rundt 30 stk. :-) Dette har jeg kommet fram til at vi må ha: spekemat eggerøre to typer grønne salater focaccia loff varm-/kaldrøkt laks kyllingspyd fruktfat m/ vannmelon og jordbær o.l Roastbeef lefseruller med røkelaks eller kylling Potetsalat waldorfsalat Forskjellige dipper (guacamole, tzatziki, aioli) Noe annet som bør være med? Kanskje en varmrett? Dåpen er ikke før i oktober, men jeg er en skikkelig planleggingsfreak Kreps,krabbe,en sildesort, et ostefat Anonymkode: 76cd7...107
FantasDick Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 Vi laget koldtbord i navnefesten, hadde rett over 40 gjester. Vi laget; - Spekemat/kjøttpålegg (skinke, spekeskinke, roastbiff o.l) med potetsalat. - Røkt laks med eggerøre. - Varme karbonader med ertestuing og stekt løk. - Marinert kylling og grønn salat. - Ost og kjeks med frukt (flere forskjellige typer av alt). - Forskjellige typer brød, flatbrød, rømme, smør o.l. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #9 Skrevet 24. april 2017 Spanske kjøttboller, disse kan lages i god tid i forveien og fryses, taes bare opp kvelden før og varmes i tomatsaus på selve dagen. Gratinert potetstappe kan også lages i god tid og fryses ned. Om man har litt fløte, meierismør og egg i, blir dette nydelig til et koldtbord. Anonymkode: 42052...cbe
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #10 Skrevet 24. april 2017 Varme karbonader med løk er det alltid på koldtbord i alle selskaper jeg har vært i Ellers synes jeg du har valgt masse godt til koldtbordet! Anonymkode: 0fee7...adc
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #11 Skrevet 25. april 2017 Ostefat! Skalldyr. Pastasalat. Albondigas. Anonymkode: 24541...0b9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #12 Skrevet 26. april 2017 Kommer det mange småbarn? I så fall hadde jeg laget noen småbrød/rundstykker med fyll. Hadde aldri kommet på å lage dette selv, men var i en konfirmasjon med mange småbarn, og så at tacosnurrene der (det var tapas) forsvant med en gang. Anonymkode: 42052...cbe 1
Blekkulf Skrevet 26. april 2017 Forfatter #13 Skrevet 26. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer det mange småbarn? I så fall hadde jeg laget noen småbrød/rundstykker med fyll. Hadde aldri kommet på å lage dette selv, men var i en konfirmasjon med mange småbarn, og så at tacosnurrene der (det var tapas) forsvant med en gang. Anonymkode: 42052...cbe Åh, det var kjempelurt! :-D
Konvall Skrevet 30. april 2017 #14 Skrevet 30. april 2017 Kyllingvinger/ kyllingklubber som varmes opp. Ville ha droppet reker. Det er ofte mye igjen ,siden folk ikke gidder å skrelle dem med flotte klær på..( mye sprut overalt😂)
Konvall Skrevet 30. april 2017 #15 Skrevet 30. april 2017 Ostesmørbrød/osteboller er også fin barnemat!/ fylte pølse og ostehorn! Lett å varme fra frysen.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #16 Skrevet 30. april 2017 Ville hatt reker og karbonader også Anonymkode: 592e7...2c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå