AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Jeg skal i 80 års lag til min bestemor. Vi har et tett nært bånd og det er mye jeg vil mimre og fortelle henne. Jeg hater å snakke i forsamlinger men føler allikevel at hun fortjener noen ord. Men er taler ut? Gjør man sånn nå til dags? Finnes det andre måter å gjøre dette på? Vil det være kjedelig for de andre gjestene å høre på mine meninger og minner med min bestemor? Gjestene er 70 pluss ca. Ærlig svar utbes Anonymkode: 5840b...e29 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Det er nok forskjell fra familie, går ikke å gi noe standard svar, du må nesten prøve å finne ut om det er forventet i din familie. Anonymkode: d521f...28a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Det er med taler som med alt annet: Hvis du kan gjøre det bra, så gjør det. Hvis ikke, la være. Anonymkode: 93c67...a81
Veslefrikk Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Eldre mennesker setter gjerne pris på å få en tale eller to. Syns du skal hoppe i det. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 Har ikke inntrykk av at taler er spesielt utdatert, basert på de lagene jeg har vært i de siste åra. Men trikset er vel å gjøre den kort og spennende. Jeg tror knappest noen liker lange taler! Hehe! Men jeg er sikker på at bestemoren din ville sette pris på det! Og med såppass høy gjennomsnittsalder på gjestene tror jeg ikke de tenker at det er "ut" i hvertfall 😊 Anonymkode: ba4d7...2d5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 Hvor gammel er du da? Nei jeg tror ikke de syntes det. Anonymkode: 0e9c2...7b0
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #7 Skrevet 22. april 2017 Kommer an på familien, ja. Men om du finner ut at tale ikke passer, kanskje du kan skrive et langt kort eller lignende i stedet? jeg fikk ingen tale da jeg sluttet i jobben min, men jeg fikk et kort der kollegaene mine skrev hva de likte ved meg og hvordan de satte pris på meg. Det var veldig hyggelig Anonymkode: 5a575...e3f
AnonymSjiraff Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke inntrykk av at taler er spesielt utdatert, basert på de lagene jeg har vært i de siste åra. Men trikset er vel å gjøre den kort og spennende. Jeg tror knappest noen liker lange taler! Hehe! Men jeg er sikker på at bestemoren din ville sette pris på det! Og med såppass høy gjennomsnittsalder på gjestene tror jeg ikke de tenker at det er "ut" i hvertfall 😊 Anonymkode: ba4d7...2d5 Enig, aldri hørt noen klage over at talen var for kort.
Nappetass1 Skrevet 22. april 2017 #9 Skrevet 22. april 2017 Jeg synes iallfall at det hørtes skikkelig fint ut! Hun blir sikkert kjempeglad for at du har tatt deg bryet og viser at du er glad i henne Kan være noen synes det er "ut" og kjedelig, men det spiller vel ingen trille, det er ikke for dem du holder tale.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 Din bestemor er 80 år. Vil tro at hun ikke er med på hva som er "in" . Hold talen din. Du vil like det, din bestemor vil like det, og besøkende vil like det. Jeg beundrer mer eller mindre alle som holder tale i diverse arrangement. Både for motet det tar å "avbryte" stemningen, og det å faktisk få oppmerksomheten låst mot seg mens en holder en personlig tekst. Det å holde taler er dessverre en døende form - ikke at jeg er en forkjemper av det, men det er fantastisk å se individerer holde personlige taler for andre i diverse settinger. Bryllup, begravelse, bursdag, you name it. Problemet hadde heller vært om det var motsatt. "Åh herregud, ENDA EN????" Hold talen din, alle (bortsett fra sære individer) vil se på det som utelukkende positivt!! Anonymkode: 06848...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #11 Skrevet 22. april 2017 Hold tale, du. Bestemoren din får mer glede av talen nå enn hvis du sparer den til begravelsen. Anonymkode: 36ed6...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #12 Skrevet 22. april 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på familien, ja. Men om du finner ut at tale ikke passer, kanskje du kan skrive et langt kort eller lignende i stedet? jeg fikk ingen tale da jeg sluttet i jobben min, men jeg fikk et kort der kollegaene mine skrev hva de likte ved meg og hvordan de satte pris på meg. Det var veldig hyggelig Anonymkode: 5a575...e3f Hvordan kom du på å sammenligne det å feire 80-årsdagen sin sammen med slekta si med det å slutte i en jobb? Anyway: Jeg synes taler er veldig fint så lenge de ikke blir langdryge. Anonymkode: 60335...46e 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 22. april 2017 #13 Skrevet 22. april 2017 Æh.. om gjennomsnittsalderen på festen er bikka 70 trenger du neppe bekymre deg for hva som er "ut" .. bare go for it! Old people er skikkelig Yolo!
Perle Skrevet 23. april 2017 #14 Skrevet 23. april 2017 Tror neppe hva som er "ut eller inn" er noe et klientell i et 80-års bryr seg nevneverdig om. Hold nå tale og feire jubilanten. Det blik nok satt ordentlig pris på!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #15 Skrevet 23. april 2017 Du holder talen til henne, hva andre synes er irrelevant. Jeg er rimelig sikker på at hun vil få en enorm glede av at du holder en tale med minner om dere to. Håper du klarer å gjøre det! Jeg skulle ønske jeg var like modig. Anonymkode: 9cfdb...7cd
Gjest Citronella Skrevet 23. april 2017 #16 Skrevet 23. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er med taler som med alt annet: Hvis du kan gjøre det bra, så gjør det. Hvis ikke, la være. Anonymkode: 93c67...a81 Hva er en bra tale? Jeg synes en tale som kommer fra hjertet er mye bedre enn en nedskrevet tale på et ark. Noen ektefølte ord med personlig preg er så fint! Og taler er ikke ut og jeg håper aldri de kommer til å bli det. Lykke til, TS. Du vil nok røre bestemor til tårer 👍
Gjest NotNaomi Skrevet 23. april 2017 #17 Skrevet 23. april 2017 Jeg er ganske introvert,men taler liker jeg å holde faktisk. Det betyr noe for mennesker å høre hva en mener om de,og å hylle dem. Hvem liker ikke det? Ikke for lange da,og bruk gjerne litt humor også. Nei,jeg syns virkelig du skal holde tale. Det er en fin gest,så lykke til
Gjest NotNaomi Skrevet 23. april 2017 #18 Skrevet 23. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hold tale, du. Bestemoren din får mer glede av talen nå enn hvis du sparer den til begravelsen. Anonymkode: 36ed6...fc8 Den var god! Ja,si hva en mener før,jeg er helt enig :-)
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #19 Skrevet 23. april 2017 Taler i rundt dager for eldre mennesker er ikke ut, du kan gjerne holde tale. Men ikke gjør den for lang, og pass på at alle kan syns det er kjekt å høre på. Anonymkode: be964...ab1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå