Gå til innhold

Hva tar du som nordmann selvkritikk for?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er jo et litt sært spørsmål kanskje,for vi er ulike fra fylke til fylke,og fra landsdel til landsdel. Men jeg syns vi bør skjerpe oss når det gjelder kunnskap. Vi har alle muligheter for å få det i et av verdens beste land. Mange av oss kan ikke skrive korrekt norsk en gang,og det med gratis skole og alle muligheter til videreutdanning. Så syns jeg vi er altfor enkle nå og da,-vi burde absolutt ha innsikt nok til å kunne reflektere mer enn hva mange gjør. Til slutt så syns jeg vi bør senke kravene til hverandre. Alle trenger ikke bli ingeniører,leger eller advokater. Vi bør hedre yrker som fiske,landbruk og tømrere,for det er vår kulturelle arv. Min mening, Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, NotNaomi skrev:

Det er jo et litt sært spørsmål kanskje,for vi er ulike fra fylke til fylke,og fra landsdel til landsdel. Men jeg syns vi bør skjerpe oss når det gjelder kunnskap. Vi har alle muligheter for å få det i et av verdens beste land. Mange av oss kan ikke skrive korrekt norsk en gang,og det med gratis skole og alle muligheter til videreutdanning. Så syns jeg vi er altfor enkle nå og da,-vi burde absolutt ha innsikt nok til å kunne reflektere mer enn hva mange gjør. Til slutt så syns jeg vi bør senke kravene til hverandre. Alle trenger ikke bli ingeniører,leger eller advokater. Vi bør hedre yrker som fiske,landbruk og tømrere,for det er vår kulturelle arv. Min mening, Hva mener dere?

Jeg synes noen av oss bør ta mer selvkritikk når vi ikke er klar over hvor mye hvelstand vi har ift resten av verden. For jeg tror vi er veldig 'skjermet' fra hvordan verden ser ut utenifra. 

At barn skal sitte flere timer på en skolebenk. Skjønner ikke vitsen, barn har godt av å være i lek, hadde sikkert ikke hatt vondt av mer lek og friminutt, ikke bare 5 minutter etter hver time og så inn igjen. Jeg tror barn kan lære mye ved å være kreative, og i bevegelse. 

Drikke- kultur i Syden. Det kan jeg bare ikke fordra. Nordmenn som drar til Syden bare for å ligge på stranden bare for å sole seg eller drikke. Sør- Europa har fantastisk mye kultur og historie man kan utforske når man først er på reise, som antikken i Hellas og oldtidens Romerrike i Italia. Og å dra på stranden kan man gjøre hjemme, òg, så jeg ser ikke vitsen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blir litt sært å spørre om hva noen tar selvkritikk for, og så, i stedet for å bruke "jeg", bruke ordet "vi".
Da er det ikke lenger snakk om selvkritikk, men kritikk av samfunnet.

Jeg tar selvkritikk på mye, men det eneste jeg tar selvkritikk på som nordmann, er at jeg tidligere har stemt på et parti som ikke fører den utenrikspolitikken og forsvarspolitikken jeg kan stå for i dag.

Anonymkode: 0f974...8b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar selvkritikk på mye, men det eneste jeg tar selvkritikk på som nordmann, er at jeg tidligere har stemt på et parti som ikke fører den utenrikspolitikken og forsvarspolitikken jeg kan stå for i dag.

Klargjøring: jeg stemte på et parti ut i fra egeninteresse fremfor å tenke på samfunnets beste.

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er noe jeg kan ta selvkritikk for "som nordmann", da jeg og alle andre nordmenn er ulike.

Men syns Norge kan ta selvkritikk på at de tror de er best i verden på velferdsgoder og alt annet, og personlig skal jeg ta selvkritkk på at jeg har reist lite og ikke aner hvordan det er ellers i verden.

Anonymkode: 04cc6...e97

Skrevet

Enda en ny en: tanketomme Trump- supportere i Norge. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke det er noe jeg kan ta selvkritikk for "som nordmann", da jeg og alle andre nordmenn er ulike.

Men syns Norge kan ta selvkritikk på at de tror de er best i verden på velferdsgoder og alt annet, og personlig skal jeg ta selvkritkk på at jeg har reist lite og ikke aner hvordan det er ellers i verden.

Anonymkode: 04cc6...e97

'Vi'(eller staten vår), har vel vist seg å være blant de beste, fordi vi har rikdom, om jeg ikke tar feil(kan være jeg er helt på jordet), men det er sikkert ting som kunne vært bedre. 

Skrevet (endret)

Nada.

Hva andre har gjort av feil før meg er ikke mitt ansvar. Absurd å skulle gå rundt og skamme seg over tidligere generasjoners eventulle feil, virkelighetsoppfatning og deres tidsånd og mangelfulle opplysning.

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet

Nei

Gjest NotNaomi
Skrevet
10 timer siden, Mari Y skrev:

Enda en ny en: tanketomme Trump- supportere i Norge. 

?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...