Gå til innhold

Mammabloggere som jobber for seg selv i permisjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så hva syns vi om mammabloggere som tjener penger samtidig som de mottar foreldrepenger? Ser ei som er på bunnen av topplista til blogg.no (rundt 50-60.plass) som tydeligvis ikke eier skam på dette. Hun deler gladelig at hun tjener gode penger på forever living-produkter og at babynestene hun syr "går som varmt hvetebrød". Hun "tjener penger på bloggen men ikke så mye at hun kan leve av det, enda haha". Hvor mye vil hun holde for seg selv, ikke så dumt antageligvis. Etterlyste også sponsorer i eget blogginnlegg for litt siden.

La igjen en kommentar hvor jeg spurte om hun var i gradert permisjon siden hun jobber med babynestene og bloggen, men den ble ikke godkjent. Og ja, jeg kan passe mine egne saker, men irriterer meg så voldsomt over folk som snylter på nav at jeg vurderer å tipse dem om det.. 

Anonymkode: eb7f4...c2e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tips i vei!! 

Ta alle snyltere de som kan!

Anonymkode: defc6...415

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babynestene hun syr kan gå under hobby som gir inntekt, inntil det blir større summer/system av det. Blogginntekt er det nok verre med. 

Anonymkode: 62bbf...e34

• Liker 3
Skrevet

Vet hvem du snakker om. Smokkesnorer også? )))

Hvis det er henne, så er jeg usikker på om hun mottar permisjonspenger da hun så å si ikke jobbet, men var på tiltak via NAV. Mulig hun fikk bare engangsstønad og kan derfor jobbe?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe problem å jobbe under permisjonen så lenge man graderer. Jeg fikk selv 20000 utbetalt i mnd + lønn. Ikke noe problem. Vi får vel tro hun har orden på dette selv. 

Og så er jeg egentlig skeptisk til hvor mye man kan få utbetalt netto fra forever living, babynest og smokkesnorer. Det er jo begrenset hvor mange man kan sy på en dag. 

Ser ikke noe galt i om du tipser, bra at noen gidder. Om hun svindler er det greit at noen kikker henne i kortene. Men det er ikke usannsynlig at alt er ok. 

Anonymkode: 31654...04e

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva syns vi om mammabloggere som tjener penger samtidig som de mottar foreldrepenger? Ser ei som er på bunnen av topplista til blogg.no (rundt 50-60.plass) som tydeligvis ikke eier skam på dette. Hun deler gladelig at hun tjener gode penger på forever living-produkter og at babynestene hun syr "går som varmt hvetebrød". Hun "tjener penger på bloggen men ikke så mye at hun kan leve av det, enda haha". Hvor mye vil hun holde for seg selv, ikke så dumt antageligvis. Etterlyste også sponsorer i eget blogginnlegg for litt siden.

La igjen en kommentar hvor jeg spurte om hun var i gradert permisjon siden hun jobber med babynestene og bloggen, men den ble ikke godkjent. Og ja, jeg kan passe mine egne saker, men irriterer meg så voldsomt over folk som snylter på nav at jeg vurderer å tipse dem om det.. 

Jeg blogger selv. Ser på det som hobby. 

Anonymkode: b2385...5d6

AnonymBruker
Skrevet

Ååh hvem er det? Jeg ble nysgjerrig :roll: 

Anonymkode: d164b...627

AnonymBruker
Skrevet

Så folk skal bli straffet fordi de faktisk gjør noe de finner glede i?

Nei, her skal man helst sitte passiv i sofaen og motta penger, skjønner jeg...

Sånne som deg ts, provoserer meg noe voldsomt. Tips: skaff deg et liv!

Anonymkode: 8200a...63b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel... Mottar man penger fra staten (husk det er frivillig og søke om foreldrepenger - man MÅ ikke..) må man forholde seg til de reglene som gjelder.. 

Lovverket sier helt klart at det ikke er lov å jobbe mens man er i foreldrepermisjon og mottar foreldrepenger uten at det søkes om gradert uttak. Jobber man uten å søke får man for ny foreldrepenger utbetalt da disse skal graderes mot jobb..

Hvorvidt blogging eller hobby lignende aktiviteter er å regne som jobb er en vurdering skatteetaten må ta... 

Anonymkode: 6c90e...fee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ojsann, føler du deg truffet nå eller? Jeg syns selvfølgelig det er kjempebra både at folk gjør ting for gøy og for penger, problemet  er når de ser på det som en menneskerett å grafse til seg penger fra staten samtidig som de bruker året på å satse som blogger og grunder. Da bør folk gradere permisjonen som alle andre, i stedet for å spille rollen som ung og dum mor som "bare har en hobby".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22. april 2017 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Ojsann, føler du deg truffet nå eller? Jeg syns selvfølgelig det er kjempebra både at folk gjør ting for gøy og for penger, problemet  er når de ser på det som en menneskerett å grafse til seg penger fra staten samtidig som de bruker året på å satse som blogger og grunder. Da bør folk gradere permisjonen som alle andre, i stedet for å spille rollen som ung og dum mor som "bare har en hobby".

Jeg er ikke mor, så der tok du feil gitt! Har aldri lurt til meg penger. Det jeg reagerer på er sånne som deg, som sitter og bruker energi på hva andre bruker tiden sin på. Tips:  slutt å legg deg oppi alle andre, lev ditt eget liv! Det verste jeg vet er sånne sladrehøns som absolutt må stikke snuten sin i hva andre velger å gjøre, prioritere osv. Det vitner om et utrolig boring liv...Bruk livet ditt til noe DU synes er bra, og så lar du andre bruke sine liv til det de synes er bra! Da vil du også få det bedre med deg selv og ikke føle at "andre alltid har mer enn deg", som det lyyyser av innlegget ditt.........

Igjen: get a life!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et annet tips: slutt å les den blogglista eller hva det er du refererer til. Skap noe eget!

AnonymBruker
Skrevet
På 22.04.2017 den 16.13, AnonymBruker skrev:

Men det er jo samme problemstilling f.eks. Villapaprika, Mammatilmichelle, Fotballfrue osv. hadde. De kan ikke motta foreldrepengene basert på sin inntekt OG fortsette å blogge 100% samtidig. Foreldrepengene skal kompensere for tapt inntekt. Urettferdig at de får da foreldrepengene som bonus og dermed tjene dobbelt mens de er hjemme med barna.

Anonymkode: abfc0...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...