AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Min søster er i en vanskelig livssituasjon. Hun har derfor spurt om å få leie bolig som ligger på tomta vår. Vi tar en symbolsk sum i leie selvom vi i utgangspunktet kunne leid ut til dobbel pris. Økonomisk sett taper vi på dette og selv er vi i en økonomisk knipe og skulle gjerne bedt om mer leie men det er min søster og jeg føler det feil. Vel. Saken er denne. Hun bor i bolig som eies av oss. Men hun er veldig opptatt av hvordan det ser ut og interiør osv. Nå har vi pusset opp kjøkkenet hennes. I den forbindelse måtte vi også male det. Jeg tok meg fri fra jobb for å male. Spurte om dette var i orden for henne. Ja helt OK. Døren var åpen. Men ikke et ord om hjelp. Jeg kom dit og satte i gang. Hun selv drev med helt andre ting. Sa ikke ett eneste ord om farge valg eller noen verdens ting om temaet. Hun gikk ut og Inn av kjøkken men sa ingenting. Pakket baggen og dro på jobb. Kl 17 kom hun hjem. Jeg var ferdig i huset. Malt kjøkkenet ferdig og total vasket det ned. Nå kl 2330 har jeg kkke hørt et pipp! Ikke et eneste ord om at det var fint eller takk eller noe. Ingenting! Hennes samboer har heller ikke sagt noe. Er ikke dette litt frekt? Hva tenker dere om denne type oppførsel? Anonymkode: 06ebe...001
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Ehm, er hun minstemann i familien, sånn tilfeldigvis? Ta en prat med henne i morgen, og si at du savnet en tilbakemelding. Virker litt spes, og bortskjemt. Anonymkode: 5176d...33f 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Jo det er litt frekt, men om du vil ha hjelp til å male så spør nå om hun kan hjelpe deg å male. Anonymkode: 9be5d...d21 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 Eh. Ta det opp med hu! Kanskje hu rett og slett synes det er ubehagelig å si "ja, det ble fint! Tusen takk for all hjelp!". Kanskje hun vil si det. Kanskje hun ikke vil si det. Men du har laget tråden, du sitter med en liten forventning om hva hun burde gjøre. Og som du sa, hun dro på jobb, kom hjem kl 17. Så jeg regner med hun dro på jobb på morraen, og da tror jeg å male står veldig svakt hos veldig, veldig mange. Jeg tror dere begge har rett og slett forskjellige forventninger av forholdet og leie-biten. Snakk med hu, ikke oss Anonymkode: affa5...aeb 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Hun betaler praktisk talt gratis for leien og likevel syr du puter under armene hennes. Her har du deg selv å takke. Merkelig at ikke dere greide å veksle ett par ord mens dere befant dere i samme bolig i sikkert ett par timer. Anonymkode: d7926...3a5 7
Gjest NotNaomi Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 Noe sier meg at dette kommer til å ende i konflikter etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 Hvorfor skal hun si takk? Anonymkode: 761aa...f1b 1
Lou Salome Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 Kanskje hun ikke syns det ble noe fint? Kanskje hun ikke så nødvendigheten? Kanskje hun ønsker seg noe helt, helt annet, noe som ikke fikses med litt maling av en amatør på én dag (du sier hun er opptatt av sånt). Har dere holdt på i ukesvis å pusse opp hele kjøkkenet var vel ikke denne ene dagen noe spesiell for henne, selvom den var det for deg. Hadde du trodd hun skulle blitt veldig glad? Snakk med henne. Snakk med henne. Si du ble såra, forbauset, forbannet, lei deg, skuffet, eller hva du nå er. Be henne om å hjelpe deg neste gang du ønsker hjelp. Forventer du takknemlighet, nevn det for henne. 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 Fikk hun noe ord med i laget når det gjelder fargevalg og stil ellers? Jeg synes det virker som om at hun ikke ble fornøyd med resultatet. Nå tolker jeg innlegget ditt som om at du kjøpte malingen. Men om hun har råd til interiør ellers, så hadde jeg skrudd opp leieprisen noe. På tross av blodsbånd. Anonymkode: 4c6dd...435 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #11 Skrevet 22. april 2017 Hvorfor spurte du ikke bare om hun kunne hjelpe? Har tro på å være direkte istedet for å hinte i det skjulte Anonymkode: 080e8...900 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #12 Skrevet 22. april 2017 Ts her at hun maler selv er uakseptabelt. Sist gang gjorde hun en stor greie ut av det. Spurte om hun kunne male soverommet mot at jeg kjøpte maling. Etter mye om og meg malte hun men tror hun bevisst malte så stygt hun kunne. Alt måtte pusses ned og gjøres på nytt! Det var helt jævlig rett Og slett. Renner her og der. Maling på lister og tak! Var en litt slik handling som : ikke spør meg igjen. Hun nevnte selv at kjøkken må males, når vi pusset opp / men sa at det gadd hun rett og slett ikke. En annen ting jeg la merke til når jeg malte var at det var grusomt møkkete der. Lister hadde ikke vært vasket siden Kjøkken ble satt opp. Hadde omtrent pels. Fettete oh jævlig. Anonymkode: 06ebe...001
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #13 Skrevet 22. april 2017 Så lenge søsteren din har jobb og inntekt, ser jeg ingen grunn til at hun ikke kan betale en høyere leie enn bare en symbolsk sum. Jeg hadde ikke tatt maks pris av min egen søster, men en grei leiepris ville jeg tatt. Har hun dårlig inntekt og sliter veldig økonomisk hadde jeg forventet at hun tok i et tak med ting som feks oppussing. Holdningen din søster viser er at hun er bortskjemt og antagelig har vært det ganske lenge. Anonymkode: b7a4a...f21 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #14 Skrevet 22. april 2017 På 22.4.2017 den 8.17, AnonymBruker skrev: Ts her at hun maler selv er uakseptabelt. Sist gang gjorde hun en stor greie ut av det. Spurte om hun kunne male soverommet mot at jeg kjøpte maling. Etter mye om og meg malte hun men tror hun bevisst malte så stygt hun kunne. Alt måtte pusses ned og gjøres på nytt! Det var helt jævlig rett Og slett. Renner her og der. Maling på lister og tak! Var en litt slik handling som : ikke spør meg igjen. Hun nevnte selv at kjøkken må males, når vi pusset opp / men sa at det gadd hun rett og slett ikke. En annen ting jeg la merke til når jeg malte var at det var grusomt møkkete der. Lister hadde ikke vært vasket siden Kjøkken ble satt opp. Hadde omtrent pels. Fettete oh jævlig. Anonymkode: 06ebe...001 So? Hvis hun maler så jævlig så er det jo hun som må bo i det. Ikke du. Så da kan hun bo i det til hun flytter ut. UTROLIG at du da ilte til for å fikse det. Anonymkode: 20413...130 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #15 Skrevet 22. april 2017 Sant nok. Men det skal sies at hun har mye besøk og da trodde jeg hvertfall hun satte pris på at det så litt respektabelt ut. Jeg vet at samboeren hennes har klagd på at det skulle ha vært malt men han vil ikke gjøre det fordi han ikke bor der. Jeg burdte kanskje ikke ha gjort det nei men vil jo vedlikehold holde det. Ettersom det kun er en symbolsk sum i leie så føler jeg at hun heller ikke vedlikeholder. Jeg må kjøpe alt nytt og alt av materialer og hvitevarer. I tillegg kommer hun med krav om nye lister / lamper etc som hun sier jeg må betale fordi det er mitt hus. Men det er sjeldent et takk å få. I tillegg vedlikeholdes kngenting utenfor. Hun setter ofte søppel på veranda sin og det flyter av søppel og matavfall over det hele Pga fugler. Matprisene tømmer hun når hun gidder og resten av søppel sier hun er mitt fordi jeg kjøpte det som var inne i esken - da feks lampen hun ville ha. Familie medlemmer er ofte på besøk hos henne og de kommer jo til meg og sier at det ser jo ut som en svinesti. En annen gang skulle vi ha takstmann til å vurdere huset og jeg ba henne rydde og vaske over. Noe hun lovte! Da talsmann kom og vi låste oss inn så det ikke ut og jeg ble direkte flau! Anonymkode: 06ebe...001
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #16 Skrevet 22. april 2017 På 22.4.2017 den 10.19, AnonymBruker skrev: Sant nok. Men det skal sies at hun har mye besøk og da trodde jeg hvertfall hun satte pris på at det så litt respektabelt ut. Jeg vet at samboeren hennes har klagd på at det skulle ha vært malt men han vil ikke gjøre det fordi han ikke bor der. Jeg burdte kanskje ikke ha gjort det nei men vil jo vedlikehold holde det. Ettersom det kun er en symbolsk sum i leie så føler jeg at hun heller ikke vedlikeholder. Jeg må kjøpe alt nytt og alt av materialer og hvitevarer. I tillegg kommer hun med krav om nye lister / lamper etc som hun sier jeg må betale fordi det er mitt hus. Men det er sjeldent et takk å få. I tillegg vedlikeholdes kngenting utenfor. Hun setter ofte søppel på veranda sin og det flyter av søppel og matavfall over det hele Pga fugler. Matprisene tømmer hun når hun gidder og resten av søppel sier hun er mitt fordi jeg kjøpte det som var inne i esken - da feks lampen hun ville ha. Familie medlemmer er ofte på besøk hos henne og de kommer jo til meg og sier at det ser jo ut som en svinesti. En annen gang skulle vi ha takstmann til å vurdere huset og jeg ba henne rydde og vaske over. Noe hun lovte! Da talsmann kom og vi låste oss inn så det ikke ut og jeg ble direkte flau! Anonymkode: 06ebe...001 Er hun ikke i jobb, eller? Anonymkode: 20413...130
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #17 Skrevet 22. april 2017 Så ho forventer at du skal rydde etter ho? Pusse opp til ho? Og samtidig ha halv husleige? Hahaha! Søstera di har skote gullfuglen her! :D Anonymkode: 20413...130 2
Gjest Raindrops Skrevet 22. april 2017 #18 Skrevet 22. april 2017 Du blir altså fullstendig overkjørt, og lar dette tydeligvis bare skje. Du har større problemer her enn at hun ikke sier takk når du maler kjøkkenet.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #19 Skrevet 22. april 2017 utakknemlig!!! kanskje hun tenkte du gjorde det for din egen del fordi det er ditt hus. Hun er frekk synes jeg da. Ta en prat og spør hvorfor hun ikke sa noe. Med lav leie bør hun i det minste hjelpe til. øk leien til en pris der dere kan gå i null hver mnd Anonymkode: 0b882...3e8
Minlillesky Skrevet 22. april 2017 #20 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her at hun maler selv er uakseptabelt. Sist gang gjorde hun en stor greie ut av det. Spurte om hun kunne male soverommet mot at jeg kjøpte maling. Etter mye om og meg malte hun men tror hun bevisst malte så stygt hun kunne. Alt måtte pusses ned og gjøres på nytt! Det var helt jævlig rett Og slett. Renner her og der. Maling på lister og tak! Var en litt slik handling som : ikke spør meg igjen. Hun nevnte selv at kjøkken må males, når vi pusset opp / men sa at det gadd hun rett og slett ikke. En annen ting jeg la merke til når jeg malte var at det var grusomt møkkete der. Lister hadde ikke vært vasket siden Kjøkken ble satt opp. Hadde omtrent pels. Fettete oh jævlig. Anonymkode: 06ebe...001 En sånn oppførsel hadde jeg ikke tolerert! 1. Slutt å sy puter under ermene hennes. Skjønner hun er i familie, noe som muligens gjør ting litt vanskeligere å gjennomføre/si fra. 2. Hev leien, pga skadeverk hun bedriver under oppussing og mangel på renhold/vedlikehold av boligen hun leier. Det koster unødvendig mye tid og penger for dere som eiere, å skulle rette opp skaden(e) hun skaper. 3. Leier har ansvar for å holde boligen i forsvalig stand. Det gjelder og med renhold. Klarer hun ikke holde boligen vedlike hadde jeg gitt henne varsler om utkastelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå