AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Syke mennesker.. Ser i ei interiørgruppe på fb ei som har fått veggklokke til nesten 10 000,- ei jævla veggklokke. Kjøper/får du så dyre ting? Eller er du som meg som elskee butikker som IKEA etc Anonymkode: 532bd...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Kjøper/får aldri så dyre ting. Anonymkode: 96adf...109
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Det ser veldig bra ut, men jeg er redd mange kjøper på kredit og over evne. Selvsagt gjelder ikke dette alle. Men jeg kan ikke fatte og begripe at de bruker penger på status i stedet for god nattesøvn. Jeg er singel og alenemor tl en og har bare 32 000 på konto i mnd, og jeg kunne ikke prioritert en slik klokke i hverfall. Om man er to går det kanskje Folk gjør som de vil/kan! Anonymkode: 6c7ac...898
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 Bruker heller 10 000 på et skikkelig produkt jeg faller for, enn 10 000 på diverse ræl fra IKEA som går i stykker og som jeg egentlig angrer på for det har en følelse av plast og faenskap. Ser ikke på det som kun en betaling på 10 000, men heller en årlig rettferdiggjørelse. Om klokka holder i 15-20 eller kanskje 50 år, så kan jeg lett avse 500-ish årlig for en klokke jeg blir fornøyd av å se på. Nå skal det nevnes at prisen i seg selv gjør at produktet føles litt mer ekslusivt. Betaler heller 10x for en lysestake i faktisk metall hos en merkevareforetning, enn noe lignende i aluminium/plast på Nille/IKEA. Anonymkode: e90ba...015 2
Gjest frøken_1975 Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Kjøper kvalitet og hater å gå på Ikea. 10.000,- for en veggklokke ville jeg kanskje ikke, men har betalt rundt 15.000,- for en gulvlampe.
Ardwinna Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Nei takk, jeg vet om utrolig mye annet jeg ville ha brukt 10.000 på enn en overpriset veggklokke. I noen tilfeller får man det man betaler for men det er ikke alltid sammenheng mellom pris og kvalitet. Noen ganger betaler man bare for merkevare og ikke nødvendigvis så mye bedre kvalitet. Men eksklusivt er det jo siden ikke alle har råd. Jeg kan godt spare opp til noe litt dyrt som jeg virkelig vil ha og som jeg vet jeg kommer til å ha glede av lenge fremover, men jeg kan også finne glede i billigere pynteting eller loppisgjenstander. Jeg kjøper ikke ting bare fordi de er billig men jeg kjøper heller ikke dyre ting bare fordi dyrt er så mye finere og mer eksklusivt.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 (endret) Hvorfor bry seg hva folk bruker penger på ? Har de råd til det seg jeg virkelig ikke noe problem med det. Og jeg ser ihvertfall ingen grunn til at noen skal bry seg om hva de bruker pengene sine på. Jeg synes det er litt drøyt og kalle den syke mennesker. Nei jeg kjøper ikke så dyre ting. Endret 21. april 2017 av Balian de Ibelin
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ser veldig bra ut, men jeg er redd mange kjøper på kredit og over evne. Selvsagt gjelder ikke dette alle. Men jeg kan ikke fatte og begripe at de bruker penger på status i stedet for god nattesøvn. Jeg er singel og alenemor tl en og har bare 32 000 på konto i mnd, og jeg kunne ikke prioritert en slik klokke i hverfall. Om man er to går det kanskje Folk gjør som de vil/kan! Anonymkode: 6c7ac...898 Bare? Jeg har 14.000 i mnd på konto. Hadde jeg hatt 32.000 i mnd ville jeg hatt veldig god råd. Anonymkode: 96adf...109 10
herremann Skrevet 21. april 2017 #10 Skrevet 21. april 2017 10.000 på ei veggklokke, nei. Men på en ny dress, oh yes. 1
Kittykat Skrevet 21. april 2017 #11 Skrevet 21. april 2017 Folk må kjøpe seg hva de vil for min del. Om de vil ha en veggklokke til 10 000,-, så dem om det. Jeg personlig synes ting fra Ikea og Jysk er like bra til en mye billigere penge. Jeg har ikke sansen for så dyre ting i heimen og mener at det enkleste er det beste Og jeg har ofte opplevd at det billigste har bedre kvalitet enn det dyreste. Pluss at det finnes mye bedre ting å bruke 10 000,- på enn en veggklokke, som tak over hodet, mat på bordet, klær på kroppen og en seng å sove i Men vi er alle forskjellige. Tenk så kjedelig det hadde vært om vi alle hadde vært like 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #12 Skrevet 21. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Syke mennesker.. Ser i ei interiørgruppe på fb ei som har fått veggklokke til nesten 10 000,- ei jævla veggklokke. Kjøper/får du så dyre ting? Eller er du som meg som elskee butikker som IKEA etc Anonymkode: 532bd...d6f 10 000 henger jeg ikke på veggen. Har langt mer "penger" på fingrene og rundt håndleddet. Anonymkode: 0924a...43c
Gjest NotNaomi Skrevet 21. april 2017 #13 Skrevet 21. april 2017 Er en syk fordi altså ? Vet verre ting folk bruker penger på. Som å forandre på sitt eget utseende. Det er mye verre spør du meg,og det koster sjukt mye mer :-) men akkurat som om jeg bryr meg liksom...
NewInTown Skrevet 21. april 2017 #14 Skrevet 21. april 2017 Heller kjøpe dyrere interiørting som varer, enn billige, masseproduserte, plast-dingser fra IKEA. Har ingenting imot IKEA eller folk som handler mye på IKEA, det er ens eget valg. Jeg handler også småting på IKEA og billigere steder. Slik som pledd, duker, kjøkkenting, etc. og mye av det er ordentlig fint og praktisk. Men når det gjelder klokker, bord, kommoder, seng, etc. så er det mange som ønsker ordentlig god kvalitet, og at det er UNIKT. Personlig hadde jeg aldri brukt 10.000 på ei veggklokke nei, men det er mange andre interiørartikler jeg kunne brukt 10.000 på om jeg hadde til overs. 3
QQbaby Skrevet 21. april 2017 #15 Skrevet 21. april 2017 Vil heller si de syke menneskene er de som kjøper billig ræl på IKEA. Ikke de som faktisk har råd til kvalitet. 2
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. april 2017 #16 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, QQbaby skrev: Vil heller si de syke menneskene er de som kjøper billig ræl på IKEA. Ikke de som faktisk har råd til kvalitet. En like idiotisk ting å si som å si at folk som kjøper dyre ting ser syke. Også er det ikke slik at fordi noe er dyrt så er det bra. Akkurat som det er ikke nødvendigvis er slik at fordi noe er billig så er det dårlig.
QQbaby Skrevet 22. april 2017 #17 Skrevet 22. april 2017 (endret) 2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: En like idiotisk ting å si som å si at folk som kjøper dyre ting ser syke. Også er det ikke slik at fordi noe er dyrt så er det bra. Akkurat som det er ikke nødvendigvis er slik at fordi noe er billig så er det dårlig. Det med at dyrt ikke alltid er bra kan diskuteres. Men billig kan aldri være bra At noe er billig er synonymt med at det er søppel og ræl. Endret 22. april 2017 av QQbaby
Honey Dew Skrevet 22. april 2017 #18 Skrevet 22. april 2017 Vil heller ha dyrt interiør med kvalitet enn billige og med dårlig kvalitet 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #19 Skrevet 22. april 2017 Eneste jeg har brukt 10 000 eller mer på i livet er prosjektor, bil og depositum Anonymkode: 795f8...1a5
Honnikorn Skrevet 22. april 2017 #20 Skrevet 22. april 2017 Det er svært mange mennesker som bruker penger de ikke har, for å kjøpe ting de ikke trenger for å imponere folk de ikke liker. Jeg skjønner det ikke men... *rister på hodet* 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå