Gå til innhold

dr phil- vektnedgang

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

noen her som har lest/leser " aldri mer vektproblemer? Eller noen som følger hans råd? Har akkurat kjøpt boken hans, har følt med på tv3 og deltagerne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt boken jeg også.. har såvidt begynt å lese.

Kjekt at det er flere her, da kan vi jo kanskje meldes og følge hverandre opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt boka, men jeg har prøvd 10-dagers kuren som du finner på hjemmesiden hans. Det var mye god mat og jeg hadde mye energi hele tiden. Gikk ned litte i vekt også i løpet av de ti dagene, selv om det ikke var noe mål for meg. Så jeg har tro på rådene han kommer med. Det virker jo som om det går veldig bra for de som har vært med i The Ultimate Weight Loss Challenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

han har sju nøkler du må jobbe deg igjennom:

-tenke riktig

-å helbrede følelser

-ufeilbare omgivelser

-mestre mat og impulsspising

-kalorier

-mosjon

-din støttekrets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt boka, men ikke fått lest stort enda. Kjøpte den på ebay.com. Bok ink frakt 15 dollar = ca 95,-

Syns det går greit å lese engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han er god og rund..

Tror den boka henvender seg først og fremst til de som er helt uvitende om kost og trening og trenger et godt nybegynnerkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den boka henvender seg først og fremst til de som er helt uvitende om kost og trening og trenger et godt nybegynnerkurs.

Jeg er ikke enig i dette. Opplegget hans fokuserer først og fremst på de bakenforliggende psykologiske årsakene som fører til overvekt og kan i så måte sies å være et introduksjonskurs i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg digger Dr. Phil og hans Cut-the-crap attitude. Bra at noen endelig tør å fortelle folk det ingen andre våger.

Og at spising og påfølgende overvekt er 90% psykologisk betinget, kom vel ikke akkurat som en overraskelse på noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke enig i dette. Opplegget hans fokuserer først og fremst på de bakenforliggende psykologiske årsakene som fører til overvekt og kan i så måte sies å være et introduksjonskurs i dette.

Jeg tror jeg (nok engang) blir nødt til å spise ordene mine (er ord usunt forresten?;). Utifra det jeg har sett av Dr.Phils programmer- jada, jeg har sett noen, jeg lider tross alt av insomnia..;), så vil jeg påstå at kostholdsrådene hans er ganske basic. Spis sunt, tren osv. Men dere har helt rett i at han fokuserer på årsakene bak spisingen. Jeg synes likevel at det blir litt mange selvfølgeligheter. Men, som du sier, det er et introduksjonskurs i tenkemåter, i psykologien bak overvekt. Og det er jo svært viktig, det er svært få som greier å gå ned i vekt og holde seg der uten å forandre tankemønstre og innstillingen sin til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Omtrent som Fedon.. :-)

Men en av tingene Dr.Phil setter fokus på er vel at man ikke nødvendigvis behøver å bli syltynn? For de menneskene han av og til har med i programmet, de på 300 kg, er jo dette et vanskelig oppnåelig mål.Dr.Phil setter jo fokus på en vekt som er forsvarlig fra et helsesynspunkt- 5 kg over idealvekta er ikke livstruende..

Høh.Jeg kjenner at jeg nesten begynner å like fyren. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...