AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Del Skrevet 21. april 2017 Hei, er det noen som vet hva grunnen kan være til at man får vondt i ryggen av å sitte en times tid på kontorstol? Aldri hatt ryggproblemer før. Eventuelt om det er noen øvelser man kan gjøre for å styrke rygg og mage? Anonymkode: 8df81...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #2 Del Skrevet 21. april 2017 Er den feil innstilt? Mye press på halebenet, feil støtte i korsryggen eller for høy/lav slik at skulderstillingen blir feil kan være noe av grunnen Anonymkode: 5fc05...b9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #3 Del Skrevet 21. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er den feil innstilt? Mye press på halebenet, feil støtte i korsryggen eller for høy/lav slik at skulderstillingen blir feil kan være noe av grunnen Anonymkode: 5fc05...b9c Det er ikke noe press på halebeinet men jeg har beina opp på en liten puff for å gjøre det mer behagelig men sitter ikke med ryggen noe særlig inntil ryggstøtten. Anonymkode: 8df81...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #4 Del Skrevet 23. april 2017 Enten er ikke stolen innstilt og tilpasset til deg, eller så sitter du utenfor kontorstolen på en fullstendig feil måte. Når du da kommer på en ergonomisk riktig stol, så er ikke kroppen vant til å sitte ergonomisk. Anonymkode: a68a8...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #5 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg har den siste tiden begynt å gå lengre turer og begrense at jeg sitter for lenge stille på stolen og synes dette har hjulpet veldig. Må nok bare være mer i aktivitet rett og slett. Anonymkode: 8df81...31c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Froning Skrevet 24. april 2017 #6 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har den siste tiden begynt å gå lengre turer og begrense at jeg sitter for lenge stille på stolen og synes dette har hjulpet veldig. Må nok bare være mer i aktivitet rett og slett. Anonymkode: 8df81...31c Prøv å ungå for mye svai i korsryggen når du sitter. Det kan hjelpe å sette seg ut mot kanten på stolen slik at du holder overkroppen oppe på en mer naturlig måte. Ofte kommer korsryggsmerter fra at man utsetter korsryggen for mye belastning over tid. Det kan være mange årsaker til dette og det trenger ikke å ha tilknytning til løfting.. Sånn generelt: Har du en tendens til å skyte rumpa ut nå du slapper av stående? Eller lene overkroppen bakover? Endret 24. april 2017 av Froning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #7 Del Skrevet 24. april 2017 menneskekroppen er ikke laget for 8 timer i strekk i en kontorstol uansett hvor ergonomisk den er. Rør litt på deg. Ta små pauser, fyll på med vann, strekk litt på beina. Anonymkode: fa58d...88a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 24. april 2017 #8 Del Skrevet 24. april 2017 O_o Jeg har selv merket meg at kontorstoler for meg er et herk å sitte i så det jeg nå sitter i er en vanlig stol slik at jeg kan synke sammen og krumme ryggen slik jeg ønsker. I fjor høst var jeg på et kurs og fikk totalt fnatt etter en måned i samme kontorstol- måtte til kiropraktor til slutt og så stå på kurset eller sitte med kontorstolryggen foran meg, men det var lite greit. Jobber nå et sted der jeg bare bruker vanlig "stol for besøkende" og kan fint sitte i et par timer i strekk uten problemer. Kiropraktoren min sa at mennesker er ikke laget for å sitte rett i ryggen i flere timer, så opp og stå hvert 15 min eller så er det fint å "synke" sammen litt. Så jeg gjør det og nå har jeg ikke hatt problemer på 5 måneder snart. ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå