Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en 15 sider tråd på et annet forum ang gjerrige mennesker. Lo meg skakk i hjel, og tenker at vi her også har gode historier!

Let's begin

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lang tråd om det her ;)

Anonymkode: 6138a...53e

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet

Bare pass litt på. 

Det er en forskjell på å være gjerrig og å ha dårlig råd. Vi vil ikke skape press for at folk skal bruke penger de ikke har og ta opp dyre forbrukslån som de ikke kan betale tilbake av frykt for å være gjerrig. 

Men for all del, jeg har en historie. Jeg hadde glemt lunsjpenger på jobb og spurte en venn om å få låne. Da var kl 11. Kl 13 ville vedkommende ha pengene tilbake...  Hele poenget var jo å ha penger til lunsj selv om lommeboka lå igjen hjemme. Ikke å låne penger, spise for så å kjøre hjem for å hente lommeboka... 

Skrevet

Enig ang det om å være gjerrig vs dårlig råd/sparsommelighet.

Sært ang lunsjpengene!

AnonymBruker
Skrevet

Svigerinna og broderen gav minste barnet vårt en brukt ullbody til jul. Eldste fikk et håndkle.. Et sånn som følger med m pakkene på taxfree.. 

Penger har de nok av...

Anonymkode: a26df...ff3

• Liker 4
Skrevet

En jeg vet om tar med seg flaskene hjem etter fest. Ja de tomme. :skratte: 

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lang tråd om det her ;)

Anonymkode: 6138a...53e

Takk!! 114 sider også da, fantastisk 😘

AnonymBruker
Skrevet
På 22.4.2017 den 11.34, Juliannaos skrev:

Takk!! 114 sider også da, fantastisk 😘

Kor då?

Anonymkode: 01055...d39

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kor då?

Anonymkode: 01055...d39

Nei...si det:klaske:

Anonymkode: 04ae9...9f9

• Liker 4
Skrevet

Ikke kanskje gjerrig, men sær:

Jobbet en gang med en som plukket en brukt tepose opp av søpla, la den på bordet og fortalte oss som drakk te at den kunne brukes flere ganger... Han ble ikke godt likt dessverre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Venninne uten lappen som alltid forventer at jeg skal være hennes sjåfør, spør om å dra på utflukt sammen og tar det som en selvfølge at jeg både henter og bringer henne ved inngangsdøren hennes. Selvsagt har jeg vært snill og gjort det.I alt for mange år.

Så ringer hun igjen da og  spør om vi skal dra på utflukt til en spesifikk park et stykke unna og  jeg tenker nå gidder jeg ikke dette regimet lenger. Orker ikke mer av det usagte,at jeg liksom bare skal troppe opp og hente henne hver bidige jæ... gang!  De siste årene har jeg begynt å si ifra .I klartekst . At jeg har ikke særlig god økonomi jeg heller og kan ikke drive på å kjøre så mye rundt. Hun ble spak. Stille. Men har gitt meg noe for bensinen iblant. Men så utarter det seg igjen. Hun sier jeg skal få neste gang,og da gjerne etter at jeg har har kjørt henne innom både her og der. Å,kan du ikke bare kjøre innom der er standardkommentaren hennes. Også glemmer hun liksom bare bort at jeg skal få bensinpenger. Gang på gang på gang på gang. Nå gidder jeg ikke dette lenger!  vel er hun hyggelig å dra på tur med men det får jo være grenser. jeg er møkkalei av å bli tatt som en selvfølge! At bare hun foreslår et sted å dra til så skal jeg stå på døren hennes om få strakser. parat . Som en slags privatsjåfør. Gest meg her og gest meg der. Nå gidder jeg ikke lenger!

Jeg skriver sms tilbake til henne:"Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg dit."

Svaret lar ikke vente lenge på seg. I løpet av et nanosekund så tikker det inn en ny sms fra henne. Der står det: "Har du ikke bil??"

Anonymkode: b241a...086

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Var i et ganske nytt forhold, kjæresten og jeg var på kafè. Han gikk for å kjøpe kaffe, kom tilake med èn kopp. Etter at han hadde satt seg ned løfter han opp koppen og spør; Vil du ha en slurk?

Jeg hadde før denne episoden betalt for kaffe til oss begge flere ganger.

Anonymkode: 2ea7f...b85

• Liker 5
Skrevet

Den tråden som er nevnt ovenfor her var helt gull å få tips om, tusen takk til anonym! Moderator, er det mulig å flette disse trådene sammen?

AnonymBruker
Skrevet
På 22.4.2017 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Var i et ganske nytt forhold, kjæresten og jeg var på kafè. Han gikk for å kjøpe kaffe, kom tilake med èn kopp. Etter at han hadde satt seg ned løfter han opp koppen og spør; Vil du ha en slurk?

Jeg hadde før denne episoden betalt for kaffe til oss begge flere ganger.

Anonymkode: 2ea7f...b85

Da hadde jeg dumpet han. Jeg hadde syntes det var utrolig uattraktivt. 

Anonymkode: 4d4fb...0f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

er jo samme storyene i den andre tråden som blir skrevet her jo..

Anonymkode: 39c94...209

Skrevet
På 22. april 2017 den 12.59, Callisto83 skrev:

Ikke kanskje gjerrig, men sær:

Jobbet en gang med en som plukket en brukt tepose opp av søpla, la den på bordet og fortalte oss som drakk te at den kunne brukes flere ganger... Han ble ikke godt likt dessverre.

Dessverre? :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg var på besøk hos en fyr som leide rom hos noen kinesere i England. Jeg gikk på do da vi kom, før jeg hadde møtt de som bodde der. Når jeg så de andre som bodde der hilste de ikke på men bare så rart på meg. Da jeg skulle på do før jeg dro, mange timer senere hadde de tatt bort toalettpapiret på do fordi de ikke ville at jeg skulle bruke det! 
Heldigvis merket jeg det før jeg satt meg ned. Kameraten min sa at de ikke hadde det til felles, men jeg syns det var veldig spesielt av de som bodde der å fjerne papiret fordi de var redd for at jeg skulle bruke noen flak med dopapir.  Kameraten min ble litt flau over oppføreselen deres.

Endret av Chiyo
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne skulle på et arrangement og jeg kjørte. Vi parkerte i et parkeringshus, og avgiften kom på en sum med oddetall, f.eks. 91. Når vi kom hjem betalte hun halvparten av parkeringen. Dette var mens det fremdeles var 50-øringer, så jeg fikk 45,50. Ingenting for bensinen.

Vi hadde noen naboer som vi inviterte på middag. Jeg skulle til å gi restene til hunden, men da stoppet de meg. De ville ha med restene hjem og spise de til middag dagen etter. Jeg er helt enig i at man bør bruke all maten, men dette var restene på tallerkene. Blant annet fra tallerkene som barna våre på 4 og 7 hadde sittet og pirket i.

Anonymkode: d0f17...181

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ler meg skakk:fnise: for noen gjerrige venner dere har!

Anonymkode: a5179...3dc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ler meg skakk:fnise: for noen gjerrige venner dere har!

Anonymkode: a5179...3dc

hehe, alle har en gjerrig venn i vennekretsen sin vettu. Hvis du ikke har det, er det deg :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...